Antreprenoriat: 7 pacate subtile si in acelasi timp mortale
antreprenoriatpacatemortalgreseliviataerori
Deseori, reusim sa invatam cel mai mult din cele mai mari greseli pe care le comitem, la un moment, in viata. Punem preturi gresite, alegem partenerii gresiti de afaceri sau nu reusim sa identificam pietele de care apartinem, acestea sunt doar cateva din exemplele care ne lovesc puternic, dar din care reusim sa tragem invatamintele necesare. Aceste erori sunt omenesti, dar ar fi bine sa nu le mai repetam, pe viitor.
Totusi, exista unele greseli subtile, din care nu reusim intotdeauna sa invatam. Acestea par, la prima vedere, inofensive pentru afacerea ta. Adevarul este insa ca pot fi cu adevarat mortale.
1. Te relaxezi prea mult, doar pentru ca esti sef - Cand esti propriul tau sef, este simplu sa iti permiti unele greseli minore. Dar daca intr-o zi adormi la volanul afacerii tale? O sa lucrezi in plus.
Daca uiti sa onorezi comanda unui client? Exista si maine, nu-i asa? Gresit. In momentul in care "iti permiti" prea multe tie insuti, o sa faci greseli, doar pentru ca POTI. Aceasta este reteta sigura a esecului.
Stiai ca oamenii care renunta sa mai mearga la sala de gimnastica se ingrasa si se imbolnavesc in urmatorul deceniu? Ei bine, tolerarea greselilor iti va imbolnavi cu siguranta afacerea. Asigura-te ca dispui de acea disciplina bine dozata, care va reprezenta airbag-ul tau. Negresit!
2. Zabovesti prea mult intr-o statie - Sa spunem ca te afli intr-un moment in care business-ul tau a ajuns la un nivel respectabil al succesului; vanzarile nu sunt slabe si ti-ai recuperat investitia.
Stadiul acesta poate fi confortabil, deoarece asigura o stabilitate. Dar nu zabovi foarte mult intr-o statie cu copertina, doar pentru ca afara ploua. Aceasta autosuficienta duce la incompetenta si compromisuri. Invata incontinuu ca sa evoluezi incontinuu. Ia autobuzul succesului spre alta statie.
3. Nu esti recunoscator pentru "micile" promovari - Crezi ca un simplu MULTUMESC nu conteaza? Te inseli. Cand le multumesti celorlalti, iti asiguri un sprijin, mai ales in mediul retelelor sociale, unde aceasta promovare este absolut gratuita. De cate ori cineva vorbeste despre afacerea ta pe blogul sau pagina sa de Facebook, exprima-ti recunostinta. Vei avea parte de o continuitate.
Si cine stie, o sa castigi noi contacte si contracte. Pe de alta parte, daca faci o discriminare intre cei carora le esti recunoscator si restul, o sa devii un snob. Acei antreprenori vor renunta sa mai faca afaceri cu tine. Ignorarea unor lucruri marunte te poate costa foarte scump.
4. Nu gandesti in ansamblu - Este atat de simplu si ordonat sa te ghidezi dupa manualul de instructiuni. Dar in acelasi timp, este un demers care te va retrograda. Ai promovat mereu aceleasi tehnici antreprenoriale, aceleasi tactici de vanzari, pana s-a asternut praful pe ele. Intrebarea este simpla: Obtii in continuare rezultatele dorite? Nu te minti in acest sens.
Ai nevoie de o reinventare. Priveste lucrurile in perspectiva si gaseste acel "ceva" la care altii nu s-au mai gandit. Altfel, o sa se puna altcineva in fata ta la coada spre succes, si stim cat de frustrant este acest lucru.
5. Ai pierdut pasul cu tehnologia - Exista infinite aplicatii si instrumente care iti permit sa fii tot mai eficient, mai productiv, sa ajungi la cat mai multi oameni. Esecul tehnologic poate reprezenta o grea lovitura. Lucrurile nu mai sunt asa cum le stiai? Fa un upgrade!
6. Te-ai autoizolat - Identificarea noilor clienti sau consumatori este un demers esential, in contextul in care doresti sa pastoresti un business profitabil.
Colaboreaza cu toata lumea. Nu evita conexiunile cu alte afaceri, de teama ca o sa iti pierzi bruma de clienti. Ajutati-va sa cresteti reciproc. Este destul pentru toata lumea.
7. Nu ai fost consecvent - Multi antreprenori renunta la vanzare, atunci cand potentialul client este greu de gasit. Este o greseala enorma. Acesti clienti au fost prea ocupati sa va raspunda? Asta nu inseamna ca nu doresc sa apeleze la produsele sau serviciile tale!