Piramida de branding necesara oricarei companii
piramidabrandingcompaniiimaginecomunitatebrand
Antreprenorii au nevoie de sfaturi legate de branding mai mult ca niciodata. Cei mai multi oameni de afaceri construiesc un brand corporatist, dar uita sa isi consolideze propria imagine. Nu neglijati brandul personal, deoarece se identifica in mare parte cu firma dumneavoastra.
Pentru a avea succes ca antreprenor, ai nevoie sa te concentrezi pe cele patru branduri: tu, compania ta, conceptul tau si comunitatea ta. Dupa ce ai disecat aceasta piramida, in care toate elementele trebuie sa fie interconectate, te poti considera un antreprenor instruit.
1. Propriul brand - Esti expert intr-un anumit domeniu? Pentru ce vrei sa fii recunoscut? Antreprenorii trebuie sa isi alinieze propriul brand la cel al companiei. Prin pozitionarea ta ca expert in industrie, vei reusi sa iti promovezi mai usor compania. Un expert poate fi intervievat la radio, tv, in reviste, pe bloguri, in timp ce o companie este un element de sine statator. Purtatorul de cuvant dintr-o corporatie indeplineste un rol esential, in conditiile in care presa va fi cu ochii pe activitatea dumneavoastra.
2. Brandul companiei - Sa nu uitam ca ne identificam cu afacerile si functiile noastre. Cu cat compania ta este mai recunoscuta, mai citata, mai amintita in presa, cu atat mai mult vei dobandi o imagine populara. Compania ta, fie ca are 2 sau 200 de angajati, poate deveni o pepiniera de oameni talentati, care iti promoveaza viziunea pretutindeni.
3. Conceptul tau - Daca vrei sa iti cresti afacerea, precum si sa iti edifici imaginea de expert in industrie, atunci ai nevoie de un concept solid. Prin dezvoltarea unei cereri initiale pentru produsele/serviciile tale, vei putea beneficia de un succes pe termen lung. Daca tot mai multi oameni vor intelege conceptul de personal branding, atunci compania va fi promovata de la sine. Un concept de exceptie ii va ajuta pe experti mai mult decat orice altceva, astfel incat este important ca tu sa oferi acel concept, sa fii lider.
4. Comunitatea ta - Comunitatea ta este formata dintr-un grup de oameni care te sustin, atat pe tine, cat si compania ta. Exista o legatura evidenta intre comunitatea si conceptul tau si oamenii se aduna pentru a vorbi despre activitatea companiei. Trebuie sa atragi membri in comunitatea ta, sa ii mobilizezi, pentru a mentine conceptul in lumina reflectoarelor. Trebuie sa "hranesti" pofta de continut si interactivitate a comunitatii, daca doresti ca aceasta sa ramana alaturi de tine, in orice situatie.