Consiliul Concurentei: Dealerii auto fac un abuz atunci cand obliga clientii sa efectueze reparatiile la serviceurile marcii
consiliul concurenteidelaeri autoserviceanpc
Consiliul Concurentei va sesiza Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) cu privire la abuzul de garantii al dealerilor auto, se arata intr-un comunicat al autoritatii nationale de concurenta.
Potrivit unui sondaj de opinie in randul consumatorilor, realizat simultan cu o investigatie pentru cunoasterea pietei pieselor de schimb pentru automobile, Consiliul Concurentei a descoperit ca exista dealeri auto care impun cumparatorului, prin contractul de achizitie a automobilului, sa-si efectueze reparatiile doar la reprezentante auto.
In alte cazuri, dealerii auto sugereaza, inca de la cumparare, ca se pierde garantia daca clientii merg la alte serviceuri decat cele din reteaua constructorului auto.
Aproape trei sferturi dintre participantii la sondaj au afirmat ca au fost obligati sa accepte folosirea marcii constructorului auto in operatiunile de service care nu fac obiectul garantiei.
In acest context, Consiliul Concurentei precizeaza ca ANPC este singura institutie in masura sa sanctioneze astfel de abuzuri ale vanzatorilor de automobile.
"Libertatea de a lua decizii la achizitionarea de produse si servicii, fara a li se impune in contracte clauze abuzive sau care pot favoriza folosirea unor practici comerciale incorecte in vanzare, de natura a influenta optiunea acestora reprezinta un drept al consumatorilor, la incheierea contractelor", se prevede in Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor.