Cota de piata a masinilor diesel pe plan european atinge nivelul inregistrat in anul 2000. Masinile electrice si hibride castiga teren

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Cota de piata a masinilor diesel pe plan european atinge nivelul inregistrat in anul 2000. Masinile electrice si hibride castiga teren
Cota de piata a masinilor diesel pe plan european atinge nivelul inregistrat in anul 2000. Masinile electrice si hibride castiga teren
de Adrian Somai la 03 Mai. 2019
Urmareste-ne pe Google News
dieselmotorizare dieselcota de piatapopularitatemasini electricemasini hibride

Depopularizarea motorizarii diesel reprezinta deja un subiect de discutie indelung dezbatut in lumea auto, cifrele inregistrate in ultima perioada dovedindu-ne tuturor ca situatia se inrautateste de la luna la luna. La inceputuri, motorizarea diesel ne-a fost prezentata ca fiind o adevarata salvare pentru soferi, aducand cu sine doua avantaje extrem de importante: pretul mai mic al motorinei, respectiv consumul mai mic de carburant. In aceste conditii, nu a durat mult pana ce masinile echipate cu motorizari diesel au ajuns sa fie la moda, soferii fiind incantati de avantajele abia mentionate.

Ceea ce nu s-a adus in discutie insa niciodata a fost gradul de emisii extrem de ridicat cu care veneau la pachet aceste motorizari diesel. Chiar daca in urma cu mai bine de 15 ani nu vorbea mai nimeni despre problema poluarii si despre incalzirea globala, iata ca omenirea se confrunta in zilele noastre cu aceasta problema extrem de delicata. De altfel, vorbim despre o problema care pune in pericol viitorul planetei noastre, aceasta urmand sa se transforme radical in cazul in care nimeni nu intervine in acest sens. Una peste alta, gradul ridicat de emisii de dioxid de carbon al masinilor diesel a fost dovedit in cele din urma, efectele negative provocate de aceasta motorizare fiind cunoscute acum de oricine! 

Scandalul Dieselgate a adus in prim plan discutia legata de emisiile din ce in ce mai ridicate ale masinilor echipate cu motorizari diesel. Chiar daca cei de la Volkswagen au reusit sa treaca cu bine peste tot acest scandal, se pare ca industria diesel nu are acelasi noroc. Mai mult decat atat, in ziua de astazi s-a ajuns sa se vorbeasca chiar despre sfarsitul unei ere, specialistii fiind de parere ca industria diesel nu mai are aproape nicio sansa de revitalizare. 

Cota de piata a masinilor diesel scade accelerat de la luna la luna 

Cei care vorbesc despre sfarsitul erei diesel au de partea lor cifrele inregistrate in ultima perioada, acestea dovedind ca nimeni nu glumeste atunci cand aduce in discutie depopularizarea din ce in ce mai accentuata a masinilor echipate cu motorizari diesel. Spre exemplu, in urma cu doi ani, una din doua masini inmatriculate la nivel european era echipata cu un sistem de motorizare pe motorina. La ora actuala, raportat la numarul total de masini inmatriculate la nivel european, mai putin de o treime sunt echipate cu motorizari diesel. 

Conform statisticilor inregistrate la nivel european, in primele trei luni ale anului curent, numai 31.2% dintre masinile inmatriculate au fost echipate cu sisteme de motorizare pe motorina. Ca sa ne facem o idee asupra trendului de depopularizare despre care vorbeam mai devreme, ne putem uita la aceeasi perioada a primului trimestru din anul trecut. La acea vreme, 36.2% dintre masinile inmatriculate erau diesel! Mai mult decat atat, in intervalul ianuarie - martie 2017, nu mai putin de 44.8% dintre masinile inmatriculate erau diesel! Cota de piata inregistrata la acest moment de masinile diesel a atins un nivel extrem de scazut, care a fost atins pentru ultima data in anul 2000. 

Segmentul electric si hibrid profita 

Asa cum era de asteptat, de declinul segmentului diesel profita masinile electrice si hibride, care reusesc in ultimele luni sa atraga un numar din ce in ce mai mare de clienti. In luna martie, cifra de vanzare a masinilor electrice si hibride a depasit pentru prima data in istorie pragul de 100.000 de unitati inmatriculate la nivel european. Mai exact, nu mai putin de 125.400 de astfel de masini au fost inmatriculate in Europa in aceasta luna. Masinile electrice si hibride se bucura deocamdata de un succes extrem de pronuntat in tari precum Norvegia, Germania, Spania si Olanda. 

 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Camera de Comert Americana in Romania cere politicienilor sa nu schimbe cota unica cu impozitul progresiv si avertizeaza mediul politic ca actuala tergiversare a unor masuri ingrijoreaza antreprenorii
Economie

Camera de Comert Americana in Romania cere politicienilor sa nu schimbe cota unica cu impozitul progresiv si avertizeaza mediul politic ca actuala tergiversare a unor masuri ingrijoreaza antreprenorii

today17 Iun. 2025
Consilierul lui Nicusor Dan spune ca pana pe 30 iunie Romania trebuie sa aiba un nou pachet de masuri fiscale - Sunt toate scenariile pe masa in privinta masurilor care se pot adopta
Ultima ora

Consilierul lui Nicusor Dan spune ca pana pe 30 iunie Romania trebuie sa aiba un nou pachet de masuri fiscale - Sunt toate scenariile pe masa in privinta masurilor care se pot adopta

today17 Iun. 2025
Cum sa eviti surprizele neplacute in relatia cu partenerii de business
Companii

Cum sa eviti surprizele neplacute in relatia cu partenerii de business

today17 Iun. 2025
Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?
Financiar-Bancar

Romanii incep sa nu isi mai plateasca ratele la banci! Creste numarul restantelor la credite, ce inseamna acest lucru?

today16 Iun. 2025
Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala
Economie

Romania a ajuns o mare piata de consum - facem import masiv, dar exportam foarte putin, deficit colosal la balanta comerciala

today16 Iun. 2025
Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar
Companii

Ce este leasingul operational pentru IMM-uri si de ce e mai avantajos decat leasingul financiar

today16 Iun. 2025
Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain
Ultimele stiri economice

Tokenurile RWA atrag atentia investitorilor: activele din lumea reala intra pe blockchain

today16 Iun. 2025
Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv
Ultimele stiri economice

Ethereum da semne de revenire: balenele cripto revin in forta, iar institutiile cumpara masiv

today16 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x