Masinile low-cost au salvat grupul Renault
renaultmasini low-costloganvolkswagen
Masinile low-cost au constituit 30% din vanzarile companiei Renault, informeaza The Wall Street Journal. Anul acesta, compania se asteapta sa vanda mai mult de un milion de masini entry-level, in conditiile in care in 2011 s-au vandut peste 800.000 de astfel de masini.
Renault s-a impus pe nisa masinilor low-cost si a atras un numar mare de clienti, atat in tarile emergente, cat si in cele dezvoltate. De exemplu, Loganul a fost destinat pietelor emergente, insa masina a avut un real succes si in Occident. In Franta, este unul dintre cele mai bine vandute produse ale companiei si are pretul cuprins intre 7.000 si 10.000 de euro.
Grupul planuieste sa produca masini si mai ieftine: "Oferta noastra low-cost nu este destul de low-cost. Lucram la dezvoltarea unei platforme care va fi ultra low-cost”, a declarat Carlos Ghosn de la Renault.
Firma spune ca Politica lor de vanzari nu le permite retailerilor sa ofere discounturi. Preturile se mentin jos prin designul simplu si prin folosirea de piese mai ieftine, de la modelele anterioare de masini.
Renault nu este insa singura pe piata. "Alti producatori de masini incep sa-si dea seama cat de profitabila este strategia Renault”, a precizat analistul de la Barclays Capital, Kristina Church. Volkswagen a anuntat ca va produce o masina low-cost, cu un pret cuprins intre 5.000 si 7.000 de euro. Peugeot Citroen va colabora cu General Motors si vor iesi pe piata din America Latina cu o masina mica, insa nu inainte de 2016.