Noile BMW M3 (G80) si BMW M4 (G82), prezentate oficial. 510 CP, M xDrive si 0-100 in 3 secunde
bmw romaniabmw m3 g80bmw m4 g82
Compania bavareza introduce noile BMW M3 si BMW M4 in mod oficial. Modelele de varf vor avea 510 CP dintr-un motor de 3 litri complet nou, tractiune M xDrive cu Drift Mode si vor prinde "suta" in 3,9 secunde.
BMW M3 a fost unul dintre cele mai ravnite automobile de performanta in care puteai cu usurinta sa-ti transporti familia, iar BMW M4 i s-a alaturat cativa ani mai tarziu, cand marca auto s-a hotarat sa ofere un coupe de sine statator, potrivit celor care isi doreau mai mult stil si o forma mai atractiva. Acum avem doua noi modele care vin sa impresioneze si, mai important, sa satisfaca pretentiile soferilor romani cu dare de mana care isi doresc o masina premium, gata oricand sa intre pe circuit si sa tina piept oricaror rivali.
Avem toate detaliile despre noile BMW M3 si BMW M4, asadar continua sa citesti mai jos pentru a afla tot ce au pregatit bavarezii pentru fanii si clientii marcii din Romania. Evolutia este usor de observat, insa detaliile trebuie descoperite! Galeria foto este disponibila mai jos, la finalul articolului.
Incepem!
Noile BMW M3 (G80) si M4 (G82) - performanta la superlativ
M3 si M4 vor fi disponibile, dupa cum urmeaza:
-
M3 Sedan - 3 litri, 6 cilindri in linie, 480 CP (353 kW), 0-100 km/h in 4,2 secunde si un consum de 10,8 l/100 km;
-
M3 Competition Sedan - 3 litri, 6 cilindri in linie, 510 CP (375 kW), 0-100 km/h in 3,9 secunde si un consum de 10,2 l/100 km;
-
M4 Coupe - 3 litri, 6 cilindri in linie, 480 CP (353 kW), 0-100 km/h in 4,2 secunde si un consum de 10,8 l/100 km;
-
M4 Competition Coupe - 3 litri, 6 cilindri in linie, 510 CP (375 kW), 0-100 km/h in 3,9 secunde si un consum de 10,2 l/100 km.
E important sa retinem ca timpii pentru 0-100 km/h pe care ii ofera marca auto sunt destul de conservatori, asadar e posibil sa ne asteptam la timp de sub 3,7-3,6 secunde odata ce masinile ajung in mainile presei/clientilor.
Nota! BMW a confirmat ca M3 Touring a intrat oficial in teste, insa automobilul va fi lansat, cel mai probabil, spre sfarsit de 2021 sau inceput de 2022. Va avea o configuratie asemanatoare cu noul M3, insa e posibil sa prezinte si cateva noutati la care marca lucreaza. Ne ramane doar sa asteptam!
Compania informeaza ca noile M3 si M4 au fost dezvoltate alaturi de programul de curse pregatit pentru BMW M4 GT3, asadar posesorii vor beneficia de dinamism, agilitate si precizie de fiecare data cand folosesc masina. Modelele vor fi, bineinteles, capabile de utilizare zilnica si nu se vor da in laturi de la drumurile lungi, pitoresti si presarate cu provocari cotidiene.
In mod neasteptat, noile BMW M3 si BMW M4 vor beneficia de cutie manuala in sase trepte! Conform informatiilor furnizate de companie, niciun alt rival nu mai ofera o astfel de optiune. Aceasta va fi disponibila pe modelele cu tractiune spate, in timp ce modelele cu tractiune integrala vor avea cutia de viteze automata M Steptronic in 8 trepte. M xDrive va fi disponibil incepand cu vara lui 2021.
BMW M3 (G80) va avea 4,79 m lungime, 2,85 m ampatament, 1,9 m latime si o inaltime de 1,43 m.
BMW M4 (G82) va avea 4,79 m lungime, 2,85 m ampatament, 1,88 m latime si o inaltime de 1,39 m.
Ambele automobile vor veni echipate standard cu suspensie adaptiva M, directie variabila M, iar puntile fata-spate beneficiaza de modificari (intarituri, mai exact) specifice M.
Asa cum deja stim ca e disponibil pe M5, X3 M, X5 M si X6 M, frana va avea doua niveluri de actionare, astfel incat soferul sa isi ajusteze setarile cum doreste. In plus, franele vor fi alcatuite dintr-un material denumit "M Compound" standard. Optional, vor putea fi echipate franele ceramice.
Noutati de interes pentru clienti vor fi aduse si la sistemul de control al tractiunii (DSC) care va include pentru prima oara M Dynamic Mode si M Traction Control care va putea fi ajustabil pe 10 niveluri diferite.
Noile M3 si M4 vor avea o constructie intarita, iar sasiul va beneficia de monturi care vor garanta ca masina va oferi o precizie imbunatatita.
Schimbarea drastica cu noile modele este vizibila la exterior, unde grila a fost marita exponential si acum are o asezare pe verticala.
Pe langa impactul vizual pe care il vor avea, acestea au si o utilitate importanta: racirea. Acestea garanteaza ca temperatura motorului si a componentelor care lucreaza ca vitezele superioare sa poata fi in orice moment obtinute.
Farurile vor fi complet LED, dar optional se poate echipa si BMW Laserlight pentru ca iluminatul pe timp de noapte sa fie foarte, foarte bun.
In interior vom regasi M Drive Professional care cuprinde M Drift Analyser, M Laptimer si M Traction Control.
Pe langa asta, noile BMW M3 si BMW M4 vor veni cu Park Distance Control, Front Collision Warning, Lane Departure Warning si Speed Limit Info standard! Sistemele de asistenta vor garanta un grad sporit de siguranta si vor fi de ajutor pentru soferii care nu au timp sa fie foarte atenti la limita de viteza.
Pe volan vom regasi M1 si M2, iar proprietarul va avea ocazia sa seteze rapid masina pentru circuit prin apasarea Track Mode care va fi disponibil doar cu pachetul M Drive Professional. Cei care vor sa pregateasca automobilul pentru performante inalte inca din fabrica pot selecta M Race Track Package care elimina in jur de 25 de kg din greutatea totala a masinii si include scaune M din firbra de carbon si franele ceramice.
Desi UE incearca din ce in ce mai mult sa reduca zgomotul pe care masinile noi il fac, BMW promite ca sistemul de evacuare pentru noile automobile M va fi capabil sa ofere o satisfactie auditiva aparte soferului si celor care vor observa masina in actiune.
In plus, M Performance Parts vor fi disponibile pentru echipare optional.
Culorile disponibile la lansare sunt: Sao Paulo Yellow, Toronto Red, Isle of Man Green, Alpine Whte, Sapphire Black,Skyscraper Grey si Portimao Blue. Cei care vor sa aleaga o alta culoare vor putea explora si paleta BMW Individual.
E evident ca aceste masini sunt importante pentru constructorul bavarez, asadar ne ramane de vazut daca vor cuceri audienta careia i se adreseaza. Pana una alta...
Noile BMW M3 (G80) si M4 (G82) - pret
Noile BMW M3 si BMW M4 vor putea fi cumparate incepand cu martie 2021, dar cei interesati se pot adresa dealerilor deja pentru a se numara printre primii care isi comanda propriul sedan sau coupe bavarez ultraperformant.
Desi BMW Romania nu ne-a oferit detalii despre preturile care vor fi practicate pentru noile M3 (G80) si M4 (G82), va putem spune ca in Belgia au fost afisate urmatoarele valori in cadrul unei intalniri cu cativa clienti fideli ai companiei:
-
84.750 euro pentru BMW M3 cu cutie manuala si tractiune spate;
-
91.000 euro pentru BMW M3 Competition cu cutie automata si tractiune spate;
-
96.000 euro pentru BMW M3 Competition cu cutie automata si tractiune integrala;
-
87.250 euro pentru BMW M4 cu cutie manuala si tractiune spate;
-
93.500 euro pentru BMW M4 Competition cu cutie automata si tractiune spate;
-
98.500 euro pentru BMW M4 Competition cu cutie automata si tractiune integrala.
Valorile de mai sus cuprind si taxele aplicabile in tara care gazduieste capitala UE, dar trebuie tratate cu rezerva, intrucat sunt aproximative si neconfirmate oficial de BMW. Mai mult, preturile pentru Romania vor fi cu siguranta diferite. Acestor modele li se va alatura si BMW M4/M4 Competition Cabriolet care va avea un pret de pornire de peste 100.000 de euro, conform unor surse. Varianta decapotabila a M4 va fi cu soft-top, fata de generatia precedenta care a beneficiat de hard-top.
Cert e un lucru: de-abia astept sa le testez si sa va spun totul despre ele!
Acum va puteti bucura de galeria foto!
Pe curand!
BMW M3 (G80)
BMW M4 (G82)