STUDIU: Peste o treime din carburantul masinii este risipit prin degajarea caldurii, racire si energie mecanica

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
STUDIU: Peste o treime din carburantul masinii este risipit prin degajarea caldurii, racire si energie mecanica STUDIU: Peste o treime din carburantul masinii este risipit prin degajarea caldurii, racire si energie mecanica
de Manager.ro la 17 Ian. 2012
Urmareste-ne pe Google News
carburantautomobilforta frecaremateriale compoziteconsum combustibil

Pentru ca, cel putin in prezent, automobilul nu este un mijloc de transport eficient, in viitorul apropiat masinile vor fi construite din materiale cu pana la 18% mai eficiente datorita noilor tehnologii menite sa reduca frecarea cu pana la 80%.

Un studiu, efectuat de Centrul VTT de Cercetare din Finlanda si de Laboratorul National Argonne din Statele Unite ale Americii, a relevat faptul ca noile tehnologii pot reduce frecarile la nivelul unui automobil cu pana la 80 de procente, reducand emisiile si consumul de carburant cu pana la 18 procente in urmatorii zece ani.

In termen de 15 - 25 de ani, consumul de carburant al automobilelor poate fi redus cu pana la 61%, gratie tehnologiilor la care lucreaza inginerii din industria auto.
Din puterea totala dezvoltata de un motor cu ardere interna, 33% este risipita prin caldura, 29% prin racire si 38% prin energie mecanica. Din energia mecanica risipita, 33% este consumata prin pierderi de frecare, iar 5% pentru a compensa rezistenta aerului.

Motorul electric - mult mai eficient

Prin comparatie, un vehicul echipat cu motor electric are doar jumatate din pierderile de frecare ale unui model conventional. Un autoturism mediu consuma 35% din energia primita din carburant pentru a invinge rezistenta la rulare a rotilor, 35% pentru frecarile din motor, 15% pentru pierderile din transmisie si 15% prin franare.

Practic, tehnologia actuala a automobilelor utilizeaza doar 21,5% din energia oferita de carburant pentru a misca vehiculul.

Exista deja solutii pentru remedierea problemelor cauzate de frecare, iar printre acestea enumeram acoperirea suprafetelor metalice cu anumite particule, aditivi pentru lubrifierea motoarelor, anvelope cu frecare redusa umflate la o presiune mai mare decat recomanda constructorul si multe altele.

Frecarile din interiorul motorului pot fi reduse cu ajutorul nanocompozitelor si cu microtopografia prin laser a materialelor pentru a trasa fluxul de ulei in vederea reducerii rezistentei la curgere a uleiului in motor.

Metoda clasica - o varianta mai realista

Pana la debutul noilor tehnologii, unele dintre ele fiind deja oferite pe anumite modele, soferul poate sa reduca dramatic consumul de carburant prin reducerea vitezei cu care circula.

Daca un sofer reduce viteza de la 110 la 100 km/h, consumul de carburant al automobilului sau scade cu 16%. Vitezele mai mici permit utilizarea unor presiuni mai mari in anvelope, cresterea presiunii de la 2 la 2,5 bari fiind recompensata cu reducerea consumului cu 3%.

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x