TEST DRIVE. 10 zile cu Honda CR-V Hibrid

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
TEST DRIVE. 10 zile cu Honda CR-V Hibrid
TEST DRIVE. 10 zile cu Honda CR-V Hibrid
de Florin Amariei la 30 Sep. 2019 Exclusiv
Urmareste-ne pe Google News
honda cr-v hibridtest drive hondahonda romania

Dupa o aventura de peste 3000 de kilometri in 10 zile alaturi de Honda CR-V Hibrid, vin cu un bagaj de experiente pe care de-abia astept sa vi le relatez. Bonus: vor fi insotite de foto descriptive, care surprind toate detaliile pentru, ceea ce as indrazni sa numesc, masina pe care orice tanar si-o doreste.

In primul rand, Honda CR-V Hibrid este un automobil cu care m-am intalnit de doua ori. Am avut, asadar, suficient timp la dispozitie pentru a-l intelege si descoase. Daca va aflati aici pentru ca va doriti informatii suplimentare despre aceasta masina si nu ati gasit anumite lucruri de care erati interesat... Ei bine, sunteti la locul potrivit!
 
In al doilea rand, Honda este deja de mai multi ani o marca cu care mii de romani se inteleg bine si a devenit apreciata pentru fiabilitate. Rezistenta in timp si facturile mici de service au facut ca acest brand auto sa aiba parte de succes in Romania. Lucrurile acestea nu sunt aparute la intamplare. E vorba de un efort real a catorva sute de oameni depus pentru a oferi un produs bun si care sa nu poata fi confundat cu altceva. 
 
Honda n-a avut un succes major din prima faza. Compania japoneza produce in prezent automobile, motociclete, camioane, scutere, roboti, avioane, motoare pentru avioane, ATV-uri, barci cu motor, generatoare si unelte pentru ingrijit gradina. Au o intreaga gama de produse pe care o comercializeaza cu succes. Cum "succesul apare din osteneala si reflexie", compania a aparut din visul unui inginer care nu-si gasea niciodata linistea. Stilul sau de a trai continua si-n ziua de astazi sa inspire mii de tineri.
 
Spre exemplu, startul lui Soichiro Honda a fost unul timid, normal pentru un tanar. Acesta avea un interes crescut pentru automobile de mic si a inceput sa isi puna in practica doleantele odata ce s-a angajat la Art Shokai, un garaj profesionist unde se modificau masini si erau folosite pentru curse. Cu experienta acumulata acolo a pornit propria sa firma, Tokai Seiki, cu care a inceput sa realizeze segmenti de piston. A avut parte de cateva rateuri, insa a castigat un contract cu Toyota. Dupa putin timp, actul a fost reziliat pentru ca piesele nu erau de calitate. Motivat fiind de acest esec, Soichiro Honda s-a inscris la scoala de ingineri, a vizitat mai multe fabrici din Japonia si a inteles cum se face un control real al calitatii. In 1941 a obtinut un nou contract de la Toyota si a inceput sa produca zeci de mii de piese cu un sistem de munca semi-automatizata care ii permitea sa angajeze chiar si ucenici pentru a face piese destul de complicate. Dupa mai multe alte aventuri si un razboi mondial, apare compania Honda in 1949. 
 
Avand aceasta scurta poveste in minte, e clar ca noul CR-V Hibrid nu poate fi doar o alta oarecare masina pusa la vanzare. Sa pornim in explorare!

 
In al treilea rand, eu trebuie sa va marturisesc faptul ca experienta indelungata cu CR-V Hibrid m-a apropiat neasteptat de mult de Honda. Am facut peste 3000 de kilometri cu aceasta masina si sunt foarte putine lucruri care nu mi-au placut. Este un lucru extraordinar, avand in vedere ca avem atat de multe optiuni in momentul de fata pentru a face o achizitie. Va promit, insa, ca obiectivitatea va ramane si veti regasi in randurile care urmeaza o analiza corecta si concreta. 
 
Dimineata in care am preluat masina m-a gasit pe strazile aglomerate ale Capitalei. Pentru ca locuiesc intr-un cartier in care locurile de parcare sunt extrem de rare, a trebuit sa ma strecor inteligent cu acest SUV pentru a nu incurca pe nimeni. E destul de greu sa prinzi un loc sigur, dar cu ajutorul camerei spate si a senzorilor de parcare am reusit sa o pozitionez astfel incat sa nu incurc nici traficul de pe straduta, nici pietonii. Pentru cei care locuiesc in aglomerari urbane este important ca o masina sa se poata folosi cu usurinta in spatii mai stramte sau sa existe suficiente facilitati la bord care sa permita manevrarea rapida a automobilului. E bine sa stiti ca Honda CR-V hibrid le are. In plus, nu neaga nimeni ca garda generoasa la sol nu este una extrem de utila.
 
Am luat bagajele, le-am pus in portbagaj (ai disponibil peste 1700 de litri, daca rabatezi scaunele spate), mi-am pus centura, mi-am rearanjat oglinzile cu usurinta, am pornit uriasul silentios si am plecat cu curaj in traficul de vineri dupa-amiaza. In momentul in care am apasat pe butonul "Power" s-a auzit doar un clinchet dragut care ma informa ca masina e operationala. Imediat ce faci primii metri, auzi un fel de melodie infundata. Este, de fapt, o avertizare pentru pietoni, biciclisti si, mai nou, "trotinetisti". Honda CR-V hibrid este atat de silentioasa la exterior, incat aceasta facilitate este necesara pentru a te face remarcat in oras. Chiar si asa, aceasta optiune poate fi cu usurinta oprita la doar o apasare de buton. Motorul pe benzina, insa, nu-si face simtita rapid prezenta, daca ai suficienta energie in baterie. Mi-am pus ca tinta prima oprire in Bacau. Mi-am zis ca 281 de km nu sunt foarte multi, iar asta imi va oferi sansa sa pot face un prim test cu privire la consumul real al masinii.

 
Sistemele de testare WLTP si NEDC ne ofera de fiecare data cifre si informatii cu privire la cum se comporta o masina in oras, dar si in afara acestuia. In cazul automobilului testat, testul WLTP ne arata ca avem urmatoarele valori de consum:
 
  • consum faza joasa - 7,9 l;
  • consum faza inalta - 5,7 l;
  • consum mixt - 6,9 l.
 
In momentul in care am oprit la benzinaria mea preferata din Bacau, mi s-a afisat un consum de 5,5 l/100km pentru o viteza medie de 64 km/h. Parcursesem in total 282 de km. Nu sunt vitezoman, dar nici melc. Prefer sa ader la regulile de circulatie.

 
Am alimentat si-am continuat drumul. La intrarea in judetul Suceava am facut din nou o pauza, asa ca m-am uitat iarasi la consum sa vad care sunt valorile. Ajunsesem la un total de 433 de km efectuati si un consum de 5,7 l/100km la o viteza medie de 69 de km/h. In drum spre Suceava, pe timp de noapte, E85 a fost putin mai liber, asa ca am putut face mai multe depasiri in siguranta. De aceea, aparuse si aceasta usoara crestere de 0,2 l/100km.
 
La urma urmei, ideea acestei masini este sa te ajute sa consumi mai putin combustibil. Reuseste. Vorbim de un SUV 4x4 care cantareste singur 1,7 tone. Mai adaugi bagaje si doi pasageri si ajungi cu usurinta la doua tone. Avand in vedere ca tractiunea este integrala, consumul de 5,5 - 5,7 l/100km pentru un drum Bucuresti - Suceava este foarte, foarte bun si aproape ca te face sa renunti la a mai considera vreo masina diesel pentru achizitie.

 
Daca tot am discutat despre consum, ar trebui sa aflam si cum functioneaza acest sistem "mild hybrid".

 

TEST DRIVE. Honda CR-V Hibrid - cum functioneaza

 
In al patrulea rand, pe aceasta masina japonezii au instalat un sistem hibrid pe care ei il numesc i-MMD Hybrid Technology. In esenta, este vorba despre un motor de 2 litri i-VTEC pe benzina de 181 CP si 315 Nm si doua motoare electrice. Acesta functioneaza, dupa cum urmeaza:
 
  • pana la 30km/h se foloseste exclusiv bateria;
  • de la 30 km/h si pana la 80 de km/h motorul de 2 litri pe benzina actioneaza ca generator pentru baterii, iar motoarele electrice efectueaza propulsia;
  • de la 80 de km/h in sus motorul de 2 litri pe benzina este folosit pentru a actiona toate cele patru roti, incarcand simultan si bateria care alimenteaza cele doua motoare electrice. In tot acest timp motoarele electrice sunt decuplate pana la momentul in care se franeaza.


 
Suna putin complicat, insa totul e realizat pentru a reduce consumul de combustibil. Si, dupa cum am aratat mai sus, sistemul acesta i-MMD chiar functioneaza asa cum a fost gandit.
 
In al cincilea rand, prima experienta pe care am avut-o cu o masina hibrid m-a marcat. De fiecare data cand ma urc la volanul unei masini care nu are un minim de astfel de tehnologie instalata, ma gandesc ca franez doar ca sa opresc si nu primesc nimic la schimb. Ei bine, in noul CR-V franarea iti aduce un plus de energie in baterie si, mai important, daca inveti sa controlezi viteza din timp (anticiparea franarii) vei putea beneficia de avantajul oferit de cele doua motoare electrice: apesi frana mai putin, intrucat sistemul servo electric iti scade viteza treptat la decelerare.
 
Important! Honda CR-V Hibrid este un "mild hybrid", adica nu trebuie sa incarci bateria la o priza. Aceasta foloseste motorul termic de 2 litri si franarea pentru a acumula energia electrica necesara.
 
Daca pana acum te-ai gandit ca masina asta este prea inteligenta si face prea multe lucruri singura, ei bine afla ca tu poti sa controlezi totul. Poti sa lasi absolut nimic la mana calculatoarelor, intrucat ai la indemana trei moduri de condus: EV, ECON si SPORT.
 
Apasand pe butonul EV vei extinde perioada in care se foloseste exclusiv propulsia complet electrica.
 
Apasand pe butonul ECON vei forta masina sa adopte cel mai economic mod de condus posibil prin combinarea motorului termic cu cele doua motoare electrice.
 
Apasand pe butonul SPORT vei face masina sa inteleaga ca trebuie sa stoarca fiecare resursa disponibila pentru a-ti oferi un stil de condus aprig. Totodata, acceleratia va fi mult mai rapida.
 
In al saselea rand, e bine sa stii ca Honda CR-V Hibrid are si un sistem 4x4 inteligent AWD-I. Zabovim putin aici pentru ca stiu ca sunt multi oameni interesati sa aiba atat tractiune integrala, cat si un consum cat mai mic. La urma urmei, multi dintre noi ne dorim sa facem economii acolo unde putem.

 
Din experienta avuta cu masina japonezilor, am observat mai multe lucruri interesante. Spre exemplu, in momentul in care foloseam pilotul automat setat la 105 km/h motorul termic de 2 litri benzina propulsa doar rotile doar rotile fata si, ocazional, mai alimenta bateria. Asadar, masina stia ca eram in coasting si facea tot posibilul sa mentina consumul de benzina la un nivel acceptabil.
 
Cand treceam de 130 de km/h, motorul termic actiona toate cele patru roti si, ocazional, incarca bateria. Asadar, eu eram sigur ca am stabilitatea necesara si propulsie suficienta pentru a putea efectua chiar si o depasire in siguranta.
 
Cand aveam sub 80 de km/h, motoarele electrice functionau fara pornirea motorului termic. Cat timp aveam curent electric in baterie, mergeam fara sa consum vreo picatura de benzina. Distanta maxima pe care am parcurs-o exclusiv folosind bateria a fost de aproximativ 8 km, dupa care a fost aprins motorul pe benzina de 2 litri si era folosit drept generator.
 
Ce am remarcat, insa, este faptul ca motorul termic este suficient de zgomotos in primele secunde in care este pornit si, pana te obisnuiesti cu el, ti se creeaza senzatia ca va urma un boost neasteptat de putere. In realitate, ai aceeasi 181 de CP. Sunetul acestuia va fi mai pregnant in depasiri pentru ca masina incearca sa iti ofere tot ce trebuie pentru a-ti duce depasirea la bun sfarsit.
 
Pot, totusi, spune ca nu e necesar sa stii nimic din aceste lucruri. Masina poate functiona singura fara probleme pentru a-ti oferi un nivel optim de consum. Tot ce am expus mai sus este pentru curiosi si pentru cei care vor sa-si verifice propria lor Honda CR-V Hibrid.
 
In al saptelea rand, va marturisesc ca am trei obsesii pe care le urmaresc la toate masinile: lumini, stergatoare si sistem de sunet. In cazul CR-V Hibrid sunt bucuros sa va raportez ca trece cu brio de testul stergatoarelor si cel al luminilor. Am avut parte de un parbriz curat, indiferent de conditiile meteo si cantitatea de muste. Totodata, farurile complet LED sunt fantastice. Ai parte de un iluminat optim, indiferent de situatie. Mi-ar fi placut sa am un sistem de sunet cu un bass mai proeminent, insa asta este doar preferinta mea. Pentru multi stiu ca acest lucru nu prea e relevant. Cu toate astea, muzica va fi multumitoare pentru cel putin 95% dintre cei care vor pasi in interiorul acestei masini.
 
Si pentru ca am adus in discutie habitaclul lui CR-V Hibrid, va invit sa pasim in interior.
 

TEST DRIVE. Honda CR-V Hibrid - ce gasim inauntru

 
Din momentul in care am deschis usa noului CR-V hibrid am inteles ca Honda a incercat sa ofere tot ce are mai bun, insa a reusit sa pastreze masina la o valoare decenta. Pare a fi un compromis ideal!
 
Primul contact iti confera senzatia ca totul e asezat la locul lui, cu accentul pus pe a pastra tot interiorul cat mai curat. Totul e organizat cu cap si ambianta din interior este potrivita atat pentru tineri, cat si pentru cei mai in varsta. Avem tehnologii noi, dar si un layout placut, modern. Totusi, nimic nu e ascuns, nimic nu e greu de gasit sau folosit. Chiar daca simti ca te urci intr-un loc tehnologizat, nu esti ingrijorat ca nu vei putea utiliza totul de la prima incercare.

 
Pe masina testata am avut o combinatie placuta de imitatie de lemn cu piele neagra. Senzatia generala e ca practicalitatea a fost imbinata cu confortul pentru a oferi soferului lucruri de care are nevoie intr-un mod echilibrat. Totul pare sa aiba sens si cu greu gasesti ceva care sa nu iti placa.
 
Acest feeling este pastrat si de faptul ca nu avem un schimbator de viteze! Ai la dispozitie patru butoane cu care controlezi cutia de viteze. Sunt extrem de usor de folosit si mi-au placut enorm de mult.
 
Eu nu sunt chiar un tip firav, asadar va pot spune ca am stat foarte, foarte bine in scaunul soferului. 
 
Nu pot, insa, sa nu precizez faptul ca usile se deschid la aproximativ 90 de grade, iar asta face accesul in interior extrem de usor. Nici nu mentionez faptul ca instalarea unui scaun de copil va fi floare la ureche.
 
Spatiile de depozitare sunt multe si generoase, asadar CR-V Hibrid chiar poate fi o masina cu care sa faci turul Romaniei.
 

TEST DRIVE. Honda CR-V Hibrid - preturi

 
In al optulea rand, Honda CR-V Hibrid poate fi comandata in varianta 4x4 sau varianta 4x2 in diferite niveluri de echipare, dupa cum urmeaza:
 
  • CR-V Hibrid 4x2 Elegance- 34.150 euro;
  • CR-V Hibrid 4x4 Elegance - 37.650 euro;
  • CR-V Hibrid 4x4 Lifestyle - 39.900 euro;
  • CR-V Hibrid 4x4 Executive - 43.150 euro.

 
Masina testata de mine a avut echipare Executive, asadar am avut urmatoarele echipamente optionale adaugate:
sistem de monitorizare a unghiului mort;
 
  • sistem de monitorizare trafic pentru mers in marsarier;
  • tapiterie din piele;
  • lumina ambientala;
  • degivrare parbriz;
  • scaun pentru pasager cu suport lombar reglabil electric;
  • geamuri spate si luneta fumurii;
  • sistem de iluminare in viraj;
  • volan incalzit (iarna este minunata aceasta optiune!);
  • lumina ambientala plafon;
  • Head-Up Display color;
  • hayon cu actionare electrica;
  • scaun sofer electric reglabil pe 8 directii;
  • bancheta spate incalzita pentru sezut;
  • trapa panoramica cu deschidere in fata.
 
Finalmente, va mai spun ca Honda CR-V hibrid a primit 5 stele din 5 la testul Euro NCAP si ca firma garanteaza ca autoturismul aflat garantie nu dispune de nici un defect de material si/sau productie a sistemului hybrid (i-MMD), care include sistemele enumerate mai jos, pentru o perioada de 5 ani sau 100.000 km, oricare conditie survine prima.
 
Garantia hybrid (i-MMD) este oferita aditional fata de garantia standard de 3 ani. In aceasta perioada, Honda va remedia, gratuit, orice defect de acest fel descoperit la masina, subiect al conditiilor de garantie.
 
Sistemele incluse sunt:
 
  • Convertor tensiune DC-DC;
  • Generator;
  • Cablaj inalta tensiune;
  • Invertor putere;
  • Baterie;
  • Modul monitorizare baterie;
  • Motor electric si Calculator motor electric.
 
Iti multumesc pentru ca ai fost alaturi de mine in aceasta aventura. 
 
Pe curand!
 
Colaborator Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi
Interviurile Manager.ro

Impresie proasta la interviul de angajare: ce nu le place patronilor sa vada in prima zi

today24 Apr. 2024
Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie...

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x