Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

TEST DRIVE. BMW 330i (G20) - calitatea n-a fost nicicand mai accesibila


TEST DRIVE. BMW 330i (G20) - calitatea n-a fost nicicand mai accesibila
de la 27 Nov. 2019 Exclusiv
TEST DRIVE. BMW 330i (G20) - calitatea n-a fost nicicand mai accesibila
Tags: test drive. bmw 330i (g20)bmwautomasini

Noul BMW Seria 3 (G20) in varianta 330i mi-a fost lasat cateva zile pe mana pentru a-l testa in Romania. Experienta a fost una putin controversata din punct de vedere personal, intrucat e prima mea intalnire cu un model din gama "3" si aveam cu totul o alta impresie despre acest automobil. Eram convins ca asteptarile pe care le aveam eu vor fi usor de potrivit cu masina, insa realitatea a fost complet diferita. Avand, insa, in vedere faptul ca vorbim de a saptea generatie de Seria 3... Zic ca e bine sa fiu contrazis de realitate. La urma urmei, BMW mi-a spus ca "succesul nu se mosteneste, ci se castiga".


Desi v-am prezentat in detaliu noul M850i Cabriolet, n-am discutat deloc istoria constructorului auto din Bavaria. Ar fi cazul sa facem si asta! BMW a implinit 100 de ani in 2016, intrucat infiintarea companiei a fost marcata de lansarea unui motor de avion in anul 1916 sub egida Bayerische Flugzeugwerke AG. Rasfoind "BMW. 100 de ani: istoria placerii de a conduce" de Alexandru Dobai, un "brand book" al marcii realizat de un roman in Romania, putem afla cum ambitia, oportunitatea, curajul si inventivitatea au stat la bazele crearii acestui puternic brand din prezent. BMW isi are originile in determinarea si incapatanarea unui om: Karl Rapp.

Acesta a fost inginer si unul dintre "pionierii aviatiei din Bavaria", conform informatiilor furnizate de Dobai. Barbatul a lucrat pentru Daimler la inceput, insa pasiunile reale si le-a materializat in cadrul Deutsche Flugzeugwerke. Experienta stransa in cadrul acestor companii l-au incurajat sa faca pasul inspre antreprenoriat. A gasit sprijin in Julius Auspitzer care l-a ajutat pe Karl Rapp sa lanseze Rapp MotorenWerke GmbH in anul 1913. Firma avea un singur scop la inceput: construirea de motoare pentru avioane. Rapp devine proiectant-sef si director general al companiei, iar Primul Razboi Mondial il gaseste pe fondatorul BMW in plin conflict armat. Acesta isi converteste uzina pentru a putea realiza motoare potrivite aparatelor de lupta aeriene, insa nu reuseste sa obtina comenzi din partea armatei germane.

A gasit, insa, clienti in Imperiul Austro-Ungar pe care i-a pierdut pentru ca motoarele aveau slabiciuni. Cu toate astea, in anul 1916 Rapp Motorenwerke GmbH incepe sa produca motoare pentru avioane sub licenta Austro-Daimler. In tot acest amalgam apare Max Friz, un fost coleg de la Daimler al lui Karl Rapp. Acesta il ajuta pe Rapp cu dezvoltarea companiei, intrucat creeaza motorul BMW Type IIIa pentru care armata germana a depus o comanda de 600 de unitati inainte ca primul prototip sa fi fost realizat. In 1917 Karl Rapp este inlaturat de actionari si inlocuit cu Max Friz care a adus practic compania la profit prin comenzile primite pentru motorul proiectat de el. Numele de BMW (Bayarische Motoren Werke) apare odata cu plecarea lui Karl Rapp, in 1917. Compania este condusa acum de Max Friz din pozitia de proiectant-sef si Franz Josef Popp ca director general.

Sfarsitul razboiului aduce noi vremuri tulburi in cadrul BMW, asadar compania incearca noi metode de a se relansa. Proiecteaza mai multe motoare pentru diverse mijloace de transport, iar in anul 1919 lanseaza Flink, o motocicleta cu motor de 148 cmc in doi timpi. Putin mai tarziu, compania anunta un record mondial: primul zbor la o altitudine de 9760 de m. Acesta garanta faptul ca lumea va sti in continuare de crezul bavarian in zborul performant si, mai ales, de ce poate face BMW. Din pacate, acest record nu a fost ratificat si nici recunoscut la nivel international.

Din 1919, apar problemele reale pentru BMW. Firma e pe cale sa isi piarda intreaga menire initiala, intrucat produce frane pneumatice sub egida altei firme. Desi se afla pe profit si numarul de angajati a crescut in timpul masurilor impuse de Knorr-Bremse, BMW nu mai fabrica motoare pentru avioane. In 1922, insa, reapare Camillo Casteglioni. Acesta ofera 75 de milioane de marci pentru divizia BMW care proiecta si construia motoare impreuna cu aparatura aferenta nefolosita de cativa ani, iar Knorr-Bremse a acceptat. Max Friz revine ca proiectant-sef, iar Franz Josef Popp ca director general. BMW se muta intr-un sediu nou si incepe sa produca din nou motoarele IIIa si IV in Cehoslovacia.

Urmeaza apoi multe comenzi din URSS, iar in anul 1926 mai mult actiuni BMW sunt detinute de catre Deutsche Bank. In 1928, toate actiunile lui Castiglioni ajung la banca. In 1929, BMW obtine un nou record: Ernst Henne atinge 216 km/h la ghidonul unei motociclete cu un motor de 750 cmc. Primul automobil BMW apare sub titulatura BMW Dixi 3 in aprilie 1929, desi discutii si planuri cu privire la lansarea unuia existau inca din 1918. Primul motor cu 6 cilindri in linie a fost creat in anul 1933. Avea 1,2 litri si producea 30 de CP la 3500 rpm. In prezent, cel mai puternic motor BMW cu 6 cilindri in linie (dar de 3 litri) produce 510 CP. 
 
Desi ar mai fi sute de lucruri de spus despre trecutul tumultuos al BMW, mai adaug doar faptul ca firma a vandut si tigai. Era o perioada grea pentru industria germana, dupa ce s-a finalizat cel de-al Doilea Razboi Mondial.

Incheiem aici partea cu istoria. E momentul sa vedem cu ce ne poate surprinde noul Seria 3. La urma urmei, in joc sunt urmatorii 100 de ani!

Gabriel Preda pentru Manager.ro
 

TEST DRIVE. BMW 330i (G20) - schimbarea la fata

 
Actualizarea completa a unui model consacrat este intotdeauna o provocare. Sunt convins de faptul ca orice constructor auto trece prin mii de teste un model inainte de a-l prezenta in varianta finala clientilor. Intrebarea ramane intotdeauna aceasta: "se va vinde?". Oricat de pasionat ai fi de masini sau oricat de mult ti-ai dori un anumit model, trebuie sa nu uiti de faptul ca fiecare brand auto este o afacere. Pentru a crea mai mult si pentru a supravietui in contextul accentuat al globalizarii sunt necesare vanzari. Daca-s multe, e si mai bine.
 
Acum trebuie sa iau in calcul si un alt lucru important: Seria 3 (G20) se afla la cea de-a saptea generatie! Acest model are multi stramosi pe care trebuie sa ii faca mandri si, mai important, trebuie sa pastreze in jurul ei aura de "una dintre cele mai bune masini disponibile pe piata" castigata de-a lungul anilor. Predecesorii noului 3 sunt:
 
  • F30 (2011 - 2019);
  • E90 (2014 - 2013);
  • E36 (1990 - 2000);
  • E30 (1982 - 1994);
  • E21 (1975 - 1983).
 
E notabil sa retinem faptul ca generatia care-l precede pe (G20), F(30), s-a vandut, in toate formele sale (hibrid, touring samd.) de-a lungul anilor 2011 - 2019 in aproape 1,3 milioane de exemplare doar in Europa. In total, de la aparitia primei generatii, au fost vandute peste 15 milioane de masini in toata lumea. Are, asadar, o misiune destul de provocatoare. Sa aflam impreuna daca reuseste sa ia startul corect.
 
Pentru mine, asa cum v-am marturisit mai sus, primul impact vizual a fost controversat. Avand in vedere ultimele lansari facute de BMW cu Seria 7, X7 si X5, ma asteptam sa vad si la acest model o grila mult, mult mai mare. Intr-acelasi timp speram ca este doar un Seria 5 putin mai mic, mai sportiv si nu atat de confortabil. Bavarezii, insa, au ales sa faca cu totul altceva si i-au redat noului Seria 3 o identitate proprie, usor de distins. Un lucru foarte bun, din punctul meu de vedere. Desi tendinta multora este sa se indrepte catre segmentul SAV/SUV/Crossover, Seria 3 ramane un simbol al sedanului premium cu valente sportive. El continua sa fie prezent pe drumuri si coloreaza peisajul traficului cotidian cu o diversitate, cred eu, necesara.
 
Primul lucru care mi-a atras atentia la noul Seria 3 a fost culoarea: Albastru Portimao. Placuta, discreta, usor de ascuns prin aglomerarea urbana, dar suficient de faina pentru a complementa noile forme ale masinii. In combinatie cu pachetul M-Sport face din noul model un produs extrem de atragator.

Gabriel Preda pentru Manager.ro
 
Noua grila, usor marita, este flancata de noile forme ale farurilor care fac din 330i (G20) un model greu de uitat. Un singur moment este necesar pentru a-ti da seama ca te afli fata-n fata cu continuarea unei legende. Bara fata iti evidentiaza caracterul sportiv al masinii, iar liniile trasate cu delicatete de-a lungul intregii caroserii te poarta cu gandul la ceva bun, facut cu migala de profesionisti minutiosi. Toata partea din fata a acestei masini iti spune ca ai de-a face cu un model care n-are chef de glume, dar care intelege ca exista momente cand vrei liniste. Sistemul de iluminat contribuie major, din punctul meu de vedere, la conferirea propriei identitati distincte acestei masini. Imi place cum arata si, mai mult, apreciez faptul ca tot acest design exterior poate capata noi variatiuni din propria prisma a fiecarui doritor. In plus, cred ca in cadrul gamei complete a BMW noul Seria 3 este foarte usor de recunoscut. Desi poate parea un fleac, acest lucru nu este usor de realizat cand ai la vanzare peste 29 de modele.
 
Fanii marcii au observat deja din fotografii ca se plateste un oarecare tribut catre E46 la capitolul lumini. O nota discreta care starneste amintiri e acolo!
 
Formele unui sedan nu pot fi revolutionare, asadar noul Seria 3 pastreaza un profil business-like in peisajul caruia se poate integra foarte usor familia. La urma urmei, masina asta trebuie sa fie un all-rounder care sa iti satisfaca aproape toate nevoile de transport si sa raspunda la exigentele tale in materie de ce vrei sa stie ceilalti din jurul tau despre tine. Prin alegerea unei masini nu faci decat sa iti extinzi propria personalitate in exterior, intrucat poate fi un factor important in relatia cu partenerii de afaceri si, bineinteles, vecinii.
 
Desi am fost putin dezamagit de posteriorul acestei masini in momentul in care am vazut-o la lansarea internationala, fata-n fata lucrurile se schimba. Drept dovada, cele mai multe poze salvate in telefon le am facute din spatele automobilului. Integrarea "triplelor" in intreaga infatisare a lui 330i (G20) e facuta cu bun gust, pastrand identitatea de brand. Pe scurt, avem o masina care iti transmite ca e hotarata, determinata, iar la volan se afla un om care stie ce isi doreste de la propria viata. Iti poate chiar da senzatia ca este putin aroganta, daca semeni cu mine si asociezi formele masinilor cu diverse trasaturi (sau defecte) ale oamenilor. 
 
Mai adaug faptul ca Hofmeister kink este prezent, relevand traditia BMW de a pastra elemente definitorii si arhicunoscute celor care au avut cel putin o data contact cu marca.
 
Continuand, evacuarile sunt reale. Este, cred eu, necesar ca un model apartinand acestui brand sa nu recurga la taieri ale costurilor prin care sa rapeasca posibilii clienti de bucuria de a-si privi masina ca pe o cheltuiala facuta cu drag, fara compromisuri.

Gabriel Preda pentru Manager.ro
 
Avand aceste lucruri in vedere, eu pot spune ca noul Seria 3 este un urmas de cinste pentru fostele generatii, inglobeaza trasaturile principale pe care clientii marcii le cauta intr-un sedan BMW si aduce un suflu nou in ochii celor care o privesc in trafic. Desigur, exista si imbunatatiri la capitolul greutate sau aerodinamica. Prefer, insa, ca aceste lucruri sa vi le spuna dealer-ul. Eu doar va transmit prin aceste randuri fix cum am vazut si simtit eu automobilul. 
 
Masina aceasta imi spune ca noul M3 va fi o masina foarte, foarte dorita. Este posibil, dar nu bag mana-n foc, sa avem o noua generatie tanara iubitoare de sedanuri sportive in curand!
 
Pentru ca nu toate lucrurile tin doar de ce vedem, ci conteaza mult ce se afla si inauntru... Sa pasim in habitaclu!
 

TEST DRIVE. BMW 330i (G20) - progresul este vizibil si palpabil

 
In momentul in care deschizi portiera este evident faptul ca pasesti intr-un interior gandit bine, cu materiale de calitate care alcatuiesc o atmosfera premium. Nimeni nu poate contesta avansul facut de BMW si certitudinea ca ofera intr-un pachet avantajos noutati care-ti fac viata mai usoara.

Gabriel Preda pentru Manager.ro
 
Soferul este privilegiat de un interior curat, ordonat, asezat logic, usor de folosit si arata, dupa mult timp, cool. Iti place sa fii aici, te incanta timpul petrecut la bordul noului Seria 3 si simti ca ai facut o alegere corecta cu banii tai. Afisajele digitale sunt clare, iluminate suficient de puternic pe timp de zi si pot avea o intensitate slaba pe timp de noapte. Poti obtine cu usurinta informatii despre vreme, despre stiri si sa folosesti in voie variantele media: radio, USB, Bluetooth, streaming sau Apple CarPlay. Android Auto nu este disponibil pe niciun model BMW inca.
 
Stiti din materialele mele anterioare ca nu sunt chiar un tip firav, insa pozitia la volan in BMW 330i este suficient de confortabila. Scaunul te imbratiseaza destul de bine, suportul lombar e on point si sprijinul adjustabil garanteaza o maleabilitate a confortului celui care piloteaza automobilul. Ar fi bine sa avem in vedere ca aceste noutati care creeaza o noua aura pentru Seria 3 echivaleaza pretul masinii.
 
De departe cel mai tare lucru intalnit in cei peste trei ani de testat masini este serviciul Concierge. Cineva din Barcelona iti raspunde la telefon si te ajuta sa faci orice ai nevoie. L-am incercat de trei ori. Pur si simplu, mie nu imi parea asta o normalitate sau o functie specifica pentru modelul Seria 3. Ca multi alti romani, am identificat tot timpul aceasta masina ca fiind potrivita pentru cei sub 30 de ani, fara familie si cu ambitii care nu inseamna tot timpul eleganta in activitate.
 
Prima oara am folosit serviciul Concierge pentru a-mi seta navigatia. Am vrut sa ajung la un hypermarket din Bucuresti fara sa fac eu vreo manevra. Tinandu-mi mainile pe volan si ochii la drum, am vorbit in limba engleza cu o femeie extrem de amabila care mi-a trimis instructiunile direct pe iDrive-ul masinii. Tot ce a trebuit sa fac a fost sa apas Accept. Navigatia m-a indrumat exact acolo unde voiam sa ajung, mai ales ca informatiile necesare imi apareau si in Head-Up Display. 
 
A doua oara am fost surprins de un alt lucru. Mi-a raspuns o femeie in limba romana! Eu eram convins ca persoanele din acel centru nu vorbesc limba noastra. Mi-au trecut o sumedenie de intrebari prin cap, insa mi-am dat seama repede ca are datele mele, stie unde sunt, vede ca masina a circulat doar in Romania de la activare si, fara a risca, a presupus ca sunt roman. A fost, totusi, usor de dibuit faptul ca este de multi ani in Spania. Accentul de Barcelona se impregneaza usor in vorbire si il recunosti extrem de usor, mai ales daca ai vazut vreun film in spaniola sau ai vizitat cel putin o data tara din Peninsula Iberica.

Pe dumneaei am intrebat-o daca pot sa vad un film pe undeva pentru ca "am cateva ore libere" si mi-a oferit variante din care sa aleg. orele la care ruleaza si putea chiar sa imi cumpere bilete dansa , daca aveam un card salvat sau datele acestuia la indemana! In plus, mi-a spus ca imi si poate face rezervari la restaurant  sau sa imi plateasca parcarea. Zau ca e tare treaba asta!
 
A treia oara am sunat pentru ca aveam o curiozitate legata de cum setez cheia digitala pe telefon. De data asta mi-a raspuns un barbat, tot in limba romana! M-a lamurit rapid si mi-a spus ca pentru a folosi smartphoneul trebuie sa ma adresez dealerului, intrucat doar acolo se poate face acest lucru. In plus, mi-a precizat si faptul ca functioneaza doar pe Android momentan. Fiti fara grija, noul Seria 3 vine si cu o cheie tip card pe care o puteti preda valetului pentru a va parca masina.
 
Sunt si situatii in care serviciul Concierge nu te poate ajuta, asadar te redirectioneaza catre serviciile de asistenta disponibile non-stop BMW Romania! Aici poti sa ceri ajutor cu privire la problemele tehnice intampinate sau sa primesti sprijin fizic pentru tractare si alte situatii neprevazute. 

Gabriel Preda pentru Manager.ro
 
Sistemul RTTI disponibil acum si pe noul Seria 3 (G20) cu iDrive 7 este foarte util. Pe scurt, ai Waze integrat in navigatia masinii. Ce poate fi mai util de atat? Stii unde este trafic, masina iti poate calcula ruta cea mai rapida sau cea mai economica, vezi ce ai de platit si unde poti face asta si primesti alerte in timp real. Telefonul nu mai este o unealta indispensabila pentru navigatie, daca esti un sofer corect. In cazul in care vrei sa afli locatia fiecarui radar in ruta ta... Ei bine, Waze ramane baza.
 
Continuand, stiti ca am si eu cateva obsesii de la care nu ma abat niciodata: luminile, stergatoarele si sistemul de sunet. Le iau pe rand.
 
Luminile. Noile BMW LED pentru 330i (G20) sunt bune. Nimic de comentat la capitolul iluminat de drum in aproape orice conditii. Sunt setate astfel incat sa ai parte de toate conditiile pentru o vizibilitate optima. Pentru design, insa, recomand sa faceti upgrade la BMW Laser. Completeaza mai frumos, din punctul meu de vedere, intreaga filosofie exterioara a masinii. Totodata, iti asigura si un drum mai sigur prin faptul ca poti vedea pana la 500-550 de metri in fata ta folosind faza lunga.
 
 Stergatoarele. Sunt silentioase, rapide si curata foarte, foarte bine. Nu le subestimati niciodata importanta si aveti tot timpul grija sa le schimbati la timp. Vizibilitatea este esentiala.
 
 Sistemul de sunet. Masina testata de mine a avut bifata optiunea Harman/Kardon. Bass-ul e potent, sunetul e clar chiar si la volum maxim, iar posibilitatile de individualizare sunt multe. Sub nicio forma, insa, nu se compara cu Bowers&Wilkins de care v-am povestit in materialul cu M850i xDrive Cabriolet. Pentru Seria 3, insa, e bun. Mult mai bun fata de varianta de baza, oricum.
 
Spatiile de depozitare sunt multe si compartimentate inteligent, iar faptul ca ai optiuni de control pe volan si scaune incalzite garanteaza un nivel de confort ridicat.
 
Am avut pasageri in spate care mi-au spus ca au stat confortabil pe distanta parcursa, asadar ii cred pe cuvant. Ce stiu sigura, insa, este ca ai suficient loc in portbagaj pentru o deplasare de minimum o saptamana in trei. De ce? Aflam impreuna mai jos.

Gabriel Preda pentru Manager.ro
 
Mai adaug si faptul ca este disponibil BMW Drive Recorder (optional) care inregistreaza video ce se intampla cu masina pentru un plus de siguranta si, bineinteles, pentru a avea dovezi in caz de accident sau alte daune.
 
Sa vedem acum si modul in care sistemul de propulsie se imbina cu cele prezentate mai sus.
 

TEST DRIVE. BMW 330i (G20) - are un motor de 3 litri?

 
Daca ai mai avut pana acum BMW sau ai fost interesat de masinile brandului, atunci stii ca denumirile iti spuneau si cu ce capacitatea a motorului ai de-a face. 320i era 2 litri benzina, 116d era Seria 1 cu motor de 1,5 litri diesel, M50i insemna 4,4 litri benzina, iar 530e era PHEV-ul cu motor de 2 litri benzina si baterie. Pentru un motiv pe care nu il inteleg pe deplin (sau, mai bine spus, refuz sa il accept), BMW a ales acum sa asocieze denominarea 30i cu motorul de 2 litri. Nu e nicio tragedie, doar ca trebuie sa fim mai atenti de acum incolo. Retinem, asadar, ca 330i nu inseamna motor de 3 litri benzina, ci 2 litri! Mai jos puteti regasi toate variantele de motorizare disponibile pentru noul Seria 3 impreuna cu pretul, caii putere si denominarile aferente.
 
Noul Seria 3 este mai lung cu 76 mm si cu 16 mm mai lat fata de (F30), in timp ce rigiditatea masinii a fost crescuta cu 50%. De aceea acum incap si bagaje mai multe, si pasagerii stau mai bine inauntru. Centrul de greutate a scazut cu 10 mm fata de generatia precedenta, iar distributia intregii mase este facuta 50:50! Eu nu obisnuiesc sa ofer astfel de date, insa in acest caz particular mi s-au parut relevante. Ele denota un interes crescut al bavarezilor fata de realizarea unui automobil care sa iti ofere aproape tot ce au mai bun intr-un pachet avantajos si intr-o forma apetisanta.
 
Eu recunosc ca dupa doua zile de umblat cu 330i (G20) m-am ingrijorat putin. Masina asta parea nu doar sa fie un Seria 5 mai mic, ci un Seria 7 intrat la apa si cu cateva optiuni in minus. Asa ca mi-am facut curaj si am plecat singur inspre Brasov pentru serpentine. A fost cea mai buna decizie. Drumul uscat si doar tractiune spate a insemnat incredere in a trata masina precum una pregatita de senzatii mult mai tari... Noul 330i (G20) stie sa manance curbele fara probleme, poti face depasiri (calculate!) in siguranta, poti sa te simti sofer!

Ai un contact cu masina pe care il traiesti la fiecare metru si, datorita tehnologiilor de amplificare a sunetului facut de sistemul de propulsie in habitaclu, ai impresia ca sub capota e o herghelie uriasa! Si cand te saturi de condus intens, poti reveni la o atmosfera calma. 330i (G20) se adapteaza cerintelor tale.

Gabriel Preda pentru Manager.ro
 
Nu v-am spus nimic despre volanul M mai sus pentru ca am vrut sa discutam aici. Acesta este placut de tinut in mana si mie mi s-a parut ca a fost creat parca special dupa propria-mi prindere. Nu vrei sa-l lasi nicio clipa din mana. Are aproape forma ideala! In drumul spre Brasov am folosit modul Sport si limitatorul de viteza pentru a nu incasa din neatentie vreo amenda. Motorul, chiar daca e de doi litri, este lucrul pe care il cautam in aceasta masina plina de tot felul de noutati. Drept dovada sta si faptul ca m-am oprit in Sinaia si am consultat consumul pentru Bucuresti-Sinaia pe DN1. Computerul de bord afisa 16,3 l/100 km. Trebuie, insa, avut in vedere faptul ca am condus ca un razvratit. La urma urmei, asta era si scopul lui Seria 3. Sa fie practic, dar si suficient de amuzant. 
 
M-am distrat cat m-am distrat cu cei 258 de cai putere si apoi am revenit inspre Capitala. Am resetat toate contoarele, am pus masina in modul Eco Pro si n-am facut nicio oprire. In fata blocului am consultat datele: consum de 4,6 l/100 km la o viteza medie de 50,7 km/h. Diferentele dintre aceste valori releva, asa cum veti vedea si in materialul cu BMW M850i Coupe, ca masina aceasta este foarte, foarte bine optimizata pentru a raspunde provocarilor lansate de proprietar. Vrei sa mergi incet si sa nu consumi mult? Ok. Vrei sa conduci ca un disperat? Ok. Bariera iti este impusa doar de limitele legale si regulile de circulatie pe care trebuie sa le respectam cu totii. 
 
Eu o pot spune fara nicio retinere: noul Seria 3 este o masina versatila, faina, aratoasa si pastreaza spiritul BMW in fiecare piesa. Recunosc ca mi-ar placea sa am ocazia sa va prezint masina asta din punct de vedere al fiabilitatii si al vizitelor la service. In urma acestei experiente pare sa fie un pachet complet. Pentru mine, personal, singurele imbunatatiri pe care le-as dori ar fi: trapa, tractiune integrala si sistem de propulsie hibrid.
 
Mi-a placut sa o conduc, mi-a placut sa fiu la volanul ei, am intors capul dupa ea de fiecare data cand am parcat-o si am fost extrem de atent sa nu aiba absolut nicio problema. Ba chiar i-am oferit si combustibil premium...
 
Raman, totusi, cu o intrebare. M340i si M3 cat de bune pot fi pentru a convinge pe cineva sa scoata mai multi bani din buzunar?
 
Desi pleaca de la 42.212 euro in varianta de baza, modelul testat de mine a trecut de pragul de 60.000 de euro. Scepticismul cu privire la pret l-am avut inca din momentul lansarii oficiale in Romania, insa testul extins cu masina mi-a arata si de ce are un pret atat de mare. Seria 3 (G20) nu mai este doar o masina amuzanta sau un sedan care reuseste sa atinga un compromis de invidiat. Acum ai varianta de a detine o masina cu adevarat premium care iti poate fi un asistent in viata de zi cu zi, in maniere pe care nu ti le-ai imaginat pana acum. Se justifica banii, chiar daca sub capota e doar un motor de 2 litri? Da. Daca nu ma credeti pe cuvant, mergeti si cereti un test-drive. Va asigur ca va veti convinge la fel ca mine.
 
Daca, totusi, credeti ca pretul este prea mare, atunci puteti apela la programul BMW Select. Motivul e simplu. Asa cum am spus si in titlu, in cazul noului Seria 3 calitatea n-a fost nicicand mai accesibila. Programul de finantare ne-a fost explicat chiar de catre PR-ul BMW Romania la lansarea nationala a noului Seria 1. Poti afla detalii AICI
 

TEST DRIVE. BMW 330i (G20) - preturi si variante disponibile in Romania

 
Noul BMW Seria 3 este disponibil la momentul redactarii acestui articol in urmatoarele configuratii: sedan si touring, adica limuzina si break.
 
Variantele de motorizare cu preturile standard aferente sunt urmatoarele:
 
 BENZINA
 
  • 320i Sedan - 184 cai putere - 38.166 euro;
  • 320i xDrive Sedan - 184 cai putere, tractiune integrala - 40.725 euro;
  • 330i Sedan - 258 cai putere - 42.212 euro;
  • 330i xDrive Sedan - 258 cai putere, tractiune integrala - 44.652 euro;
  • M340i xDrive - 374 cai putere, tractiune integrala - 60.214 euro.
 
 MOTORINA
 
  • 318d - 150 cai putere - 38.023 euro;
  • 320d - 190 cai putere - 40.846 euro;
  • 320d xDrive - 190 cai putere, tractiune integrala - 43.087 euro;
  • 330d - 265 cai putere - 46.675 euro;
  • 330d xDrive - 265 cai putere, tractiune integrala - 49.233 euro.
 
 HIBRID (PHEV)
 
  • 330e - 292 cai putere- 48.460 euro. (il vom avea in curand la test!)
 
Gabriel Preda pentru Manager.ro
 
Momentan, singurele variante de cutie manuala sunt disponibile doar pe modelele cu motorizarea 318d si 320d.
 
Concluzionez cu urmatoarea afirmatie: in cazul noului Seria 3 respectul clar nu s-a mostenit, ci s-a castigat pe meritate.
 

TEST DRIVE. BMW 330i (G20) - bonus

 
Ce reprezinta sigla BMW? Este o elice in miscare sau steagul landului bavarian? Lamuririle ne sunt aduse de catre Alexandru Dobai in cartea "BMW. 100 de ani: istoria placerii de a conduce" care inlatura orice nedumerire si raspunde oricarei curiozitati.
 
"Exista doua variante referitoare la modul in care s-a nascut logoul companiei BMW. Prima pleaca de la ideea unei elice in miscare, in timp ce a doua face legatura cu locul in care sunt produse automobilele marcii bavareze.
 
(...)
 
Semnificatia elicei este pomenita in publicatia companiei din 1942. Autorul (...) scria atunci ca unul din inginerii din departamentul de motoare isi desfasura activitatea in atelierele aeroportului, unde beneficia de avantajul dialogului cu pilotii, a caror parere era cruciala in dezvoltarea propulsoarelor. Stand in fata avionului, inginerul isi contempla capodopera tehnica, capabila sa furnizeze nu mai putin de 320 de CP. Cu motorul pornit, palele straluceau in bataia soarelui iar lumina reflectata de discul rotitor radio intr-un halou ce evidentia patru sectoare - doua cu o stralucire intensa si alte doua care lasau sa transpara albastrul cerului. (...) Se nastea logoul BMW, cele doua sectoare argintii devenind albe, in timp ce opusele lor au ramas albastre.
 
La vremea aceea, Farrenkopf sublinia ca povestea denota si legatura logica dintre emblema si produs. Totusi, in logica demonstratiei sale s-au strecurat cateva erori. Primul motor de avion capabil a fi supus testarii a fost pus pe banca abia in martie 1918, la peste sase luni dupa crearea logului. Mai mult, acel prim prototip furniza doar 185 de CP, primul motor BMW capabil de 320 de CP fiind BMW Va, produs in 1927. Cu alte cuvinte, acest motor nu putea sa fie primul propulsor de avion realizat de BMW. Mai mult (...) elicea avionului a fost o componenta care n-a fost fabricata niciodata de firma bavareza. Dar interpretarea si-a castigat statutul unui mit si continua sa traiasca pana in zilele noastre", spune Dobai.

CREDIT FOTO: (Captura din BMW. 100 de ani: istoria placerii de a conduce / Alexandru Dobai - Bucuresti: Pronetis, 2016)
 
Asa cum am precizat si la inceputul acestui articol, BMW apare oficial in anul 1917 ca urmas al Rapp Motorenwerke. Inregistrarea in actele statului a avut cuprinsa doua domenii de activitate: constructia si comercializarea motoarelor destinate avioanelor si automobilelor. De-abia dupa acest moment apare si logoul, iar BMW este actualizat ca fiind producator de motoare aero, automobile, barci, biciclete, vehicule agricole, accesorii pentru automobile si biciclete, motoare stationare, combustibili, componente si accesorii.
 
"Cu o gama atat de diversa in domeniul de activitate, este putin probabil ca cineva sa se fi gandit la asocierea emblemei cu productia si vanzarea motoarelor de avion. Mult mai fireasca pare ideea folosirii ca sursa de inspiratie a emblemei Rapp Motorenwerke, predecesoare BMW. Privind-o, se remarca inelul cu cele doua cercuri si inscriptia RAPP MOTOR, in timp ce la interior gasim capu unui cal negru.

Prin comparatie, emblema BMW se bazeaza pe o logica similara. Inelul negru este marginit la interior si exterior printr-o linie de contur aurie, in timp ce in partea din interior a fost impartita in patru sectoare alb-albastre, culorile landului Bavariei. Singura diferenta este amplasarea acestora in oglinda, acest lucru fiind explicat de interdictia integrarii culorilor si a simbolurilor nationale intr-o alta emblema. Conducerea companiei a rezolvat problema prin amplasarea <<incorecta>> a culorilor care, vorbind dintr-o perspectiva heraldica, faceau aceeasi trimitere spre Bavaria.

Prin urmare, avem toate motivele sa consideram ca logoul BMW a avut ca sursa de inspiratie logoul Rapp Motorenwerke, din care a retinut logica imaginii si elementele-cheie si nu mitul elicei, care a aparut abia in 1929. Totusi, trebuie sa admitem ca, de-a lungul anilor, aceasta interpretare si-a dezvoltat propria autoritate si traditie", mai spune Alexandru Dobai.

 
CREDIT FOTO: (Captura din BMW. 100 de ani: istoria placerii de a conduce / Alexandru Dobai - Bucuresti: Pronetis, 2016)
 
Avem, asadar, si confirmarea oficiala a faptului ca emblema BMW pe care o cunoastem cu totii nu este o reprezentare a inceputurilor companiei in care se realizau motoare pentru avioane, ci o continuare fireasca a transformarii firmei din Rapp Motorenwerke in Bayarische Motoren Werke.
 
Iti multumesc pentru ca ai fost alaturi de mine si in aceasta aventura! Ramai pe-aproape pentru urmatoarele materiale cu BMW M850i Coupe si BMW 330e!
 
Gabriel Preda pentru Manager.ro
 
Pe curand!
 

Colaborator Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 3 voturi.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016