TEST DRIVE. Honda Civic 5D 2020 – hatchback atragator
Nu poate nega nimeni faptul ca japonezii au reusit sa faca din acest automobil un suvenir al designului inspirat. Oricand o zaresti in trafic, iti atrage atentia. Forma putin diferita fata de restul masinilor ii confera acea mica doza de unicitate atat de necesare in aglomeratia de oferte auto pe care o avem in momentul de fata. Civic 5D nu arata ca un sedan care poate parea prea la locul lui, dar nici ca un hatchback pe care il stim cu totii. Se pozitioneaza la granita dintre cele doua forme si face acest lucru cu brio.
Noul model ni se prezinta cu schimbari minore de design exterior. Avem in proportie de 99,9% aceeasi parte frontala cu care am fost obisnuiti pana acum, dar asta nu inseamna ca nu exista lucruri de admirat si disecat aici. Noutatea de 0,1% este legata de o schimbare facuta pentru fantele largite de aer din bara fata care gazduiesc luminile de ceata.
Acestea contin o insertie discreta in culoarea caroseriei si sunt acum alcatuite dintr-o bucata de policarbonat fara decupaje pe care le puteam observa la modelul pre-facelift.
Lucrul acesta ne confirma un aspect foarte important: automobilul acesta n-a avut nevoie de schimbari majore pentru ca deja continea toate elementele necesare care sa-i asigure o prezenta distincta pe strazile din Romania.
Si nu ai cum s-o ratezi! Nuanta „Obsidian Blue Pearl” ii complimenteaza atat de bine formele, dar o si mentine discreta. Este o alegere pe placul meu, insa trebuie sa stiti ca mai exista si alte variante din care puteti alege. Eu, spre exemplu, as fi mers chiar si pe varianta „Brilliant Sporty Blue Metallic”.
Nu mai e niciun secret pentru nimeni faptul ca acest automobil are o prezenta aparte si poate fi cu usurinta identificat ca apartinand marcii Honda. Partea frontala a devenit deja o „marca inregistrata” a constructorului auto din Minato, Tokyo. Farurile LED de o calitate neasteptat de buna sunt complet diferite fata de ceea ce observam in mod obisnuit in trafic, doar acest mic lucru contribuind la conferirea unei identitati aparte, usor recognoscibila.
Cum detaliile fac diferenta, puteti observa in fotografie modul in care au ales sa integreze luminile pentru viraje. Sunt ascunse cu iscusinta in marginea interioara a luminilor si chiar ofera un suport vizual util pe timp de noapte!
Intalnirea acestei aglomeratii de unghiuri, materiale diferite si culori care se integreaza intr-o armonie surprinzatoare te va face sa iti iei privirea cu greu de la ea.
Mie mi-a palcut mult si modul in care capota prezinta o atitudine agresiva, masculinizata, desi nu aveam de-a face cu un model Type-R aici.
Privind-o din lateral putem intelege de ce Civic 5D este o masina caruia nu-i erau necesare schimbari majore la capitolul aspect. Arata interesant, placut si sportiv, chiar daca unora s-ar putea sa nu le placa arcuirea brusca a spatelui. Da, este un hatchback. Nu are, insa, acea forma specifica cu care ne-am obisnuit. Impinge putin limitele categoriei din care face parte, iar aceasta decizie pe mine ma multumeste.
Stiu ca exista romani care isi doresc o masina buna, fiabila, confortabila, cu tehnologie suficienta, care sa ramana interesanta de-a lungul timpului si sa nu fie doar un alt sedan care se pierde in aglomeratia de zi cu zi, asadar inteleg de ce acest model deja si-a dovedit succesul in tara noastra.
Pentru masina testata, am cateva observatii de facut pe care vreau sa vi le aduc la cunostinta. Daca ati mai parcurs cateva din materialele scrise de mine pana acum, stiti ca apreciez reciprocitatea in design si o uniformitate care sa nu fie plictisitoare. Ei bine, Civic 5D-ul testat a fost parca gandita fix pe gustul meu.
Culoarea caroseriei este contrastata de marginile inferioare si jantele negre care se afla in directa armonie cu accentele negre si geamurile fumurii. Ochii mei au fost pur si simplu imbibati de bucurie la zarirea acestui lucru. Imi place enorm de mult modul in care arata aceasta masina si chiar m-am simtit bine conducand-o!
Proportiile sale sunt suficient de generoase, dar nu exagereaza deloc. Pastreaza o decenta la capitolul marime pe care o putem observa in fotografia de mai sus. Pe langa faptul ca arata neasteptat de bine, contine si o serie de limite potrivite. Poate vi se pare inutila precizarea, insa sa nu uitam ca exista tot felul de masini care incearca sa para mai mari si nu ofera nimic in plus. Vor doar sa pacaleasca persoana interesata ca au vreo functionalitate in plus pentru ca au o dimensiuni plus-size.
Civic 5D are marimea potrivita pentru ceea ce ofera si reuseste sa integreze spatiul decent din habitaclu cu un look frumos al exteriorului. Nu am ce sa ii reprosez acestei masini aici.
Dar am de ce sa ma plang, cand o privim din spate. In urma cu aproximativ un an in urma spuneam ca ar fi fost bine ca Honda sa adopte o schimbare si pentru farurile spate.
Nu ma intelegeti gresit. Actuala configuratie este complet in regula. Isi face treaba cu brio, functioneaza si indeplineste toate functiile necesare. Ar fi aratat, insa, atat de bine cu LED si in spate! Daca avem in fata, de ce sa nu fie disponibile si pentru partea dorsala? Nu inteleg de ce facelift-ul a venit fara aceasta noutate si chiar imi pare rau ca marca n-a avut acest lucru in lista de prioritati. Inlocuitorul actualei generatii sper, totusi, sa aiba „triple” LED.
Trecand peste acest mic obstacol, putem observa ca Honda Civic 5D continua tema dublu spoiler (unul sus, unul integrat in luneta) si pastreaza un look dinamic, atragator si interesant. Ba chiar as indrazni sa spun ca indeamna la admiratie, avand in vedere modul in care e realizat. Desi prezinta unghiuri diferite si reflecta lumina in moduri neasteptate, nu va fi nevoie de un expert in origami pentru a efectua lucrari de reparatie. Masina este gandita de la bun inceput sa fie practica si sa nu necesite timp mult in service.
In gurile de ventilatie false avem integrata o bucatica de metal vopsita in culoarea caroseriei, asa cum am putut observa si-n fata. Mai avem gurile de esapament putin largite fata de modelul pre-facelift si cu asta incheiem disecarea aspectului exterior.
Per total, eu sunt placut impresionat de modul in care arata aceasta masina. Consider ca ramane una dintre cele mai frumoase automobile aflate la vanzare in Romania in acest moment si chiar imbunatateste estetica oricarui drum pe care se afla.
E momentul sa aflam ce gasim in interior!
TEST DRIVE. Honda Civic 5D 2020 – clar, confortabil si usor
Odata ce deschizi portiera noului Civic 5D vei fi intampinat de o atmosfera prietenoasa, de un bord asezat clar, de tehnologie utila si materiale de calitate care nu necesita investitii costisitoare pentru intretinere. E o oaza de relaxare care iti transmite ca va fi in serviciul tau pentru un timp indelungat.
Primul contact este unul care indeamna la explorare.
Desi coloristica este conservatoare, nu pot sa nu precizez modul placut in care totul este desfasurat in acest interior. Lucrurile par a fi exact acolo unde trebuiau sa fie. Nimic nu este extravagant sau iesit din comun. Ai parte de claritate!
M-am asezat in scaunul soferului si am fost placut surprins de faptul ca acum am beneficiat de un sprijin mai bun pentru coapse, un spatar putin mai moale care parca se muleaza dupa forma corpului tau si de un material textil care parea a fi extrem de rezistent. Mi-am configurat cu usurinta pozitia potrivita si deja eram in largul meu in mai putin de doua minute. Recunosc ca mi-ar fi placut sa existe optiunea de scaune ventilate, insa asta ar fi adaugat destul de mult la costul masinii. La urma urmei, sunt un moft. Daca ai un aer conditionat bun si verificat corespunzator, acestea nu iti sunt deloc necesare.
Am pus mainile pe volan si instant am fost transportat in trecut, unde mi-am adus aminte de bucuria simpla pe care mi-a creat-o predecesorul acestui Civic 5D. Nu trebuie sa dai 40.000 de euro ca sa iti iei o masina buna noua. Se poate sa obtii calitate si fiabilitate cu bani mai putini! Acesta are o marime potrivita, iar pielea in care este imbracat iti asigura o aderenta foarte buna. Cusaturile sunt simtite la atingere, dar nu deranjeaza. Au fost foarte bine ascunse pentru a nu crea probleme.
Pe volan mai regasim si scurtaturi pentru comenzile vocale, preluarea apelurilor (daca exista un telefon conectat), sistemele de asistenta la condus si controlarea sistemului de infotainment.
Un alt lucru pe care l-am simtit imediat au fost pedalele care mi-au oferit un feedback foarte bun. Este un lucru important pentru mine, cand am o masina cu cutie manuala la test. Acestea mi-au conferit increderea necesara pentru a controla automobilul fix asa cum imi doream eu. Insertiile groase de cauciuc sunt ideale pentru orice tip de incaltaminte.
Odata ce m-am facut confortabil in scaunul soferului, am aruncat o privire de jur imprejur sa vad noutatile aduse de facelift. Primul lucru pe care l-am remarcat a fost introducerea mai multor butoane pentru sistemul de infotainment. Daca in varianta inlocuita existau spatii dedicate care puteau fi actionate prin atingere (touch sensitive), aici avem clasicile controale. Recunosc, sunt un avid sustinator al existentei acestora, asa ca thumbs up pentru decizia marcii la acest capitol!
E oricand mai simplu si mai usor sa apesi sau invarti un comutator decat sa iti perinzi mana pe suprafete plane si sa speri ca actiunea dorita va fi intreprinsa. Nu sunt surprins de aceasta decizie, dar e important sa precizez ca n-am avut niciodata nicio problema cu afisajul vechiului sistem multimedia.
Ca tot am mentionat acest display central, cred c-ar fi oportun sa va spun ca acesta are un iluminat optim si furnizeaza majoritatea informatiilor utile de care un sofer va avea nevoie. Noul layout face mai usoara ca niciodata accesarea pieselor preferate sau al radioului. Navigatia este si ea buna, insa eu n-am folosit-o pentru a ajunge intr-un punct anume. Dupa ani de testat masini, mi-a intrat in mana sa folosesc Google Maps si nu mi-am mai schimbat acest obicei.
Ofera, totusi, un afisaj clar care raspunde rapid la comenzi. Cine vrea sa-l utilizeze, poate s-o faca fara probleme. Bineinteles, doritorii pot sa-si conecteze telefonul pentru a folosi serviciile Apple CarPlay sau Android Auto. E 2020 si nici nu se putea altfel.
Sub acest sistem versatil regasim mai multe USB-uri si incarcare wireless! Poate fi foarte la indemana cateodata, asa ca trebuia s-o mentionez.
Bordul ofera o serie de informatii utile precum viteza, rotatiile pe minut, consum, temperatura aerului si a motorului, ora, distanta parcursa de la ultima resetare, distanta ramasa pana la golirea rezervorului, activarea/dezactivarea sistemului Start&Stop si nivelul combustibului. Daca aceste informatii nu vi se par folositoare, atunci puteti alege fix ceea ce doriti sa vedeti in ecranul digital principal. Mie mi-a placut cel mai mult forma futuristica, dar practica a bordului pe care aceasta masina a avut-o de la bun inceput pentru actuala generatie. E un concept interesant, diferit care confera vehiculului un strop de unicitate.
Schimbatorul cutiei de viteze are o marime optima, este usor de actionat si chiar e o placere sa fii implicat in actiunea sofatului cu aceasta masina. Frana electromecanica este extrem de usor de utilizat, la fel cum sunt si celelalte butoane dedicate pentru alte schimbari de setari ale masinii.
In spatele meu, cu scaunul soferului in pozitia preferata de condus am putut sa stau destul de confortabil. Am avut un spatiu decent la genunchi, lucru care confirma ce am spus mai sus vis-a-vis de designul exterior care nu taie din practicalitate. Tot de pe bancheta am putut sa observ si trapa semi-panoramica care se deschide generos si lasa lumina sa inunde habitaclul, in timp ce aerul proaspat iti alinta simturile. E o optiune utila pentru aceasta masina si chiar o consider esentiala pentru a-i creste atat capacitatea de confort, cat si valoarea de revanzare.
Chiar daca Civic 5D e un hatchback atragator, spatiul de depozitare din portbagaj este unul extrem de usor de accesat si se prezinta cu o capacitate buna de incarcare de 420 de litri. Daca bancheta spate e coborata, atunci vei putea sa iei cu tine aproape tot ce iti doresti pentru o excursie foarte lunga in doi si iti va ramane loc si pentru suveniruri!
Imi ramane sa va spun ca sistemul de sunet este unul care nu m-a impresionat deloc. Pe masina testata am avut sistemul de baza care e comme-ci comme-ca. M-am bucurat si de muzica, si de radio. Cu toate astea, parca mi-am dorit in anumite momente putin mai multa putere in boxe. Ce trebuie sa stii tu in calitate de client e ca exista o varianta mult mai buna de sonorizare care s-ar potrivi cu prententiile celor care vor sa aiba un sistem de sunet care sa raspunda, sa zicem asa, unor exigente.
Spatiile de depozitare sunt si ele destul de generoase pentru marimea masinii. Nu m-am simtit deloc limitat, iar pasagerii mei au fost multumiti de locurile pe care le aveau la indemana pentru cafea sau apa.
Acum e momentul sa aflam impreuna totul despre modul in care se conduce acest automobil care pare sa fie deja prea bun si prea putin cunoscut sau apreciat in tara noastra.
TEST DRIVE. Honda Civic 5D 2020 – esti implicat!
A avea o cutie manuala inseamna din start ca vei fi un sofer mai activ la volan si vei face mai multe miscari fata de un posesor de cutie automata. Asta inseamna ca te vei bucura mai mult de masina ta si vei fi mult mai implicat in trairea fiecarui moment. Exista sansa sa te plictisesti in traficul din mediul urban, insa odata ce-ai parasit orasul... Ai liber la aventura! Motorizarea de 1,5 turbo disponibila pe vehiculul testat inseamna 182 de cai putere disponibili la 5.500 rpm (240 Nm disponibili de la 1900 rpm pana la 5000 rpm) care te vor ajuta sa iti intretii idealurile cu privire la sofat.
Pentru a va oferi o imagine de ansamblu, eu am urmatoarele lucruri de raportat cu privire la consum:
In Bucuresti: 8,9 l/100 km;
In afara orasului, pe drumuri nationale/europene: 7,4 l/100 km;
Pe autostrada: 6,6 l/100 km.
In fiecare dintre scenarii am mentinut modul Eco activat care taie putin din modul in care iti raspunde motorul. Nu sunt un tip care sa fie disperat dupa viteza si nici nu indraznesc sa depasesc viteza legala pe drumurile din tara noastra.
Valorile de consum, insa, sunt foarte bune, dupa cum ati putut observa. Un motor de 1,5 litri benzina cu turbo de la Honda nu presupune costuri uriase cu alimentarea!
Fascinatia reala, insa, este redata de modul in care aceasta masina se comporta pe autostrada. Am setat pilotul automat la 136 de km/h si aveam consum instant de 6,4-6,5 l/100 km! Si asta, pe langa faptul ca faceliftul aduce cu sine o serie de imbunatatire la capitolul izolare fonica.
Am fost impresionat de dinamica acestei masini si mi-a placut sa o conduc. Este un automobil gandit si executat bine!
TEST DRIVE. Honda Civic 5D 2020 – pret si concluzii
Honda are in Romania o cota de piata destul de mica. Asta nu se datoreaza faptului ca masinile lor nu ar fi fiabile si rezistente, ci simplului motiv ca nu au fost menite pentru publicul larg european. O comparatie pe intelesul tuturor ar fi Samsung vs. Oppo. Un Samsung nu va avea niciodata pretul unui terminal Oppo, la fel cum nicio Honda nu va avea vreodata pretul vreunui alt rival japonez. Nici nu-si doreste sa concureze la pret cu altcineva pentru ca ei ofera altceva prin brand-ul sub numelui caruia este produs noul Civic. Au alte calitati, alte avantaje si o cu totul alta oferta atractiva pe care o propun potentialilor clienti.
La aceasta filosofie este adaugata fiabilitatea si reputatia buna pe care o au angajatii din serviceurile autorizate de la noi din tara. Pana la urma, ne dam seama ca Honda s-ar putea sa fie chiar un constructor auto in care ne-am putea pune toata increderea!
Pretul Honda Civic 5D cu motorizarea 1,5 Turbo si cutie manuala este de 22.400 de euro cu TVA inclusa si are urmatoarele optiuni bifate:
ABS, EBD, BA, VSA, HSA, Iso Fix, DWS, CMBS, FCW, LKAS, LDW, RDM, limitator de viteza si TSR;
Volan imbracat in piele;
Lumina ambientala;
Pedalier aluminiu;
Faruri LED automate;
Proiectoare ceata LED;
Cornering lights;
Geamurii si luneta fumurii;
Servodirectie electrica;
Aer conditionat automat cu doua zone;
Senzori de ploaie, lumina, parcare;
Geamuri electrice care pot fi actionate si din cheie;
Oglinzi electrice si incalzite;
Camera pentru retur;
Scaune fata incalzite;
Display i-MID;
Honda Connect cu display 7”;
Roata de rezerva;
Sistem de sunet cu 8 difuzoare.
Evident, pretul pe care il cere este putin mai mare fata de ofertele cu care ne obisnuiesc alti producatori, insa uitati-va la lista de optiuni inclusa in acest pachet! Si, atentie, n-am inclus totul! Acestea sunt doar cele pe care le-am considerat relevante.
Finalmente, luand toate lucrurile in calcul... Eu am fost si raman placut impresionat de aceasta masina pentru banii pe care ii cere. Ofera un pachet aproape complet pentru o suma decenta, lucru destul de rar intalnit pe piata auto in acest moment.
Dupa aceasta experienta, eu raman cu un singur gand: de-abia astept sa va prezint si Type-R!
Va multumesc pentru ca ati fost alaturi de noi si in aceasta aventura!
Pe curand!
Fotografiile au fost realizate de Gabriel Preda pentru Manager.ro.
Ultimele NOUTATI
Venituri pasive explicate: Cum sa faci bani fara sa muncesti non-stop?
Profesia care-ti asigura in Romania o pensie medie de 25.000 de lei pe luna
Scade numarul pensionarilor de la o luna la alta. Cei ce raman in viata traiesc cu o pensie medie de 2.700 de lei lunar
Hotarati sa desfiintati un post in firma dvs. Ce se intampla cu salariatul care ocupa acel post?
Partenerii nostri
Concediere individuala vs concediere colectiva - procedura pas cu pas, explicata de specialisti
Peste 11.000 beneficiari de pensii de serviciu - la ce valoare a urcat pensia medie?
Rata somajului inregistrat in evidentele ANOFM in luna octombrie 2024 a ajuns la 3,20%
Prelungirea duratei de amortizare: Care este tratamentul contabil si fiscal?
Ajustare TVA in cazul minusurilor de inventar: Cum se inregistreaza in contabilitate
Proiect ANAF: Bolt, Uber si BlackCab vor trebui sa depuna lunar Formularul 39X