Tinerii renunta mai degraba la masina decat la smartphone sau laptop
gadget-uritinerimasiniproducatoriauto
Gadget-urile produse in ultima vreme provoaca ingrijorari in randul producatorilor auto, pe motiv ca acestea ii indeparteaza pe tineri de masini.
Pe o piata financiara restrictiva, relationarea generatiei tinere in mediul online ar putea duce spre un interes scazut al acesteia pentru autoturisme.
Inclinarea tinerilor catre spatiul online ar putea limita cererea de autoturisme din SUA cu 2 milioane de unitati pe an, ceea ce ii ingrijoreaza pe producatorii auto.
Cererea persoanelor cu varste cuprinse intre 18 si 34 de ani de autoturisme a scazut in aprilie la 11%, fata de 17% in perioada similara a anului trecut, potrivit datelor R.L. Polk%Co.
In cazul celor 80 de milioane de americani nascuti intre 1981-2001, se pare ca 4G bate V-8, pentru cel mai rapid standard de conectare mobila la internet, motorul in "V", cu opt cilindri, reprezentand simolul automobilismului american, potrivit companiei de consultanta Deloitte LLP.
"O masina este un simbol al libertatii. Insa spre deosebire de trecut, exista mult mai multe moduri prin care un exponent al actualei generatii tinere poate obtine aceasta libertate", explica Alexander Edwards, presedinte al diviziei auto la compania de consultanta Strategic Vision.
Din acest motiv, producatorii auto se tem de revenirea vanzarilor la nivelul dinaintea crizei, care ar putea fi impiedicata de interesul mai scazut al tinerilor pentru automobile.
In primele sapte luni ale anului, in SUA, vanzarile de autoturisme si camionete usoare au crescut cu 14% , la 8,43 milioane de unitati. Acestea ar trebui sa depaseasca 14 milioane pe ansamblul acestui an.
Industria auto americana ar marca astfel cel mai bun an din 2007, insa nu ar reusi sa revina la media anuala de 16,8 milioane de unitati inregistrata in perioada 2000-2007.
Salariile mai mici platite tinerilor si preferinta acestora pentru gadget-uri in defavoarea automobilelor ar putea limita vanzarile auto din SUA la 15 milioane unitati pe an. Cel mai bun an a fost 2000, cu 17,4 milioane de autoturisme si camionete usoare noi comercializate in Statele Unite, subliniaza Dan Luria, economist la Michigan Manufacturing Technology Center.
Tinerii reprezinta cel mai reticent grup de varsta in privinta achizitiei unui automobil in perioade economice dificile, multumindu-se cu masini folosite sau cu transportul in comun, care este mult mai practic si mai ieftin. Generatia tanara din SUA prefera sa renunte la masina decat la smartphone, laptop sau tableta, potrivit lui Joe Vitale, consultant la Deloitte.