UE doreste sa schimbe codurile rutiere europene si incepe cu Marea Britanie?
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
UE doreste sa schimbe codurile rutiere europene si incepe cu Marea Britanie?
Uniunea Europeana doreste sa stabileasca o limita de viteza de 30 km/h in zonele rezidentiale din Marea Britanie. De asemenea, oficialii europeni vor sa inlocuiasca Codul Rutier din acelasi stat (Highway Code) cu legi facute la Bruxelles. Politicienii britanici sunt revoltati.
Conservatorii din Parlamentul European au spus ca sugestia este "stupida". Ei critica raportul emis de politicianul de centru-dreapta Dieter-Lebrecht Koch, care prevede introducerea unei limite de viteza de 30 km/h in zonele rezidentiale.
Propunerea face parte dintr-un set intreg de prevederi, legate de armonizarea traficului, semnele rutiere, testele de siguranta a drumurilor si gradul de alcoolemie.
"In unele zone, o viteza de 30 km/h este potrivita, mai ales in dreptul scolilor si spitalelor, dar fiecare amplasament este diferit si deciziile trebuie adoptate de la caz la caz", spune un oficial britanic. In Romania, viteza maxima in zonele rezidentiale este de 20 km/h.
Koch are si alte idei referitoare la modificarea codurilor rutiere din Europa: standardizarea semnelor de circulatie la nivelul UE, efectuarea de teste de siguranta a drumurilor, o alta limita a alcoolemiei si un cod rutier "standard" pentru toate statele membre.
Potrivit oficialului german, masurile sale ar reduce semnificativ numarul deceselor cauzate de accidentele rutiere pana in 2020.
"Alegerea masurilor trebuie realizata pe marginea unui proces stiintific, bazat pe date elocvente, definitii si statistici", a declarat Koch, in timpul unei dezbateri a raportului sau. "Ne asteptam la o analiza serioasa a cauzelor accidentelor rutiere din UE".