Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Va disparea cea mai mare colectie de autovehicule din anii 50?


Va disparea cea mai mare colectie de autovehicule din anii 50?
de la 20 Dec. 2013
Va disparea cea mai mare colectie de autovehicule din anii 50?
Tags: havanacubaautomobileoldsmobilecadillacford

Cuba, pe langa contrastele pe care le ofera vizitatorilor si lunga perioada in care democratia a fost pusa sub semnul intrebarii, incearca sub conducerea lui Raul Castro cateva schimbari cosmetice. Unii comentatori politici afirma ca in cazul acestor schimbari este vorba doar despre propaganda, "lupul rosu" urmand sa-si pastreze naravurile. In toata acesta polemica iscata de usoara schimbare de politica de la Havana, apare ca ingrijorator si un fapt, aparent banal. In Cuba se afla in prezent cea mai completa si cuprinzatoare colectie de autovehicule din anii ‘50, printre care vestitele marci americane Cadillac, Chrysler si Oldsmobile dar si "clasicele" sovietice Lada si Moscvici.


Acum, guvernul de la Havana a dat unda verde importului de autovehicule, stopat la inceputul anilor ’60. Masura, curioasa pentru acele vremuri, a reusit sa conserve un fond de autovehicule extrem de rare, care probabil, va disparea in cativa ani sub apasarea noilor modele care vor intra in tara. Specialistii in piata auto estimeaza ca in acest moment, in Cuba, se gasesc peste 60.000 de autovehicule americane, plus inca pe atatea provenind din alte tari si de pe alte continente.

Celebrele decapotabile americane poarta in Cuba porecla de "almendrones" (migdale) si sunt subiectele cele mai vanate in fotografiile turistilor straini care se aventureaza pana pe aceasta insula din Antile, aflata la  confluenta Marii Caraibelor, a Golfului Mexic si Oceanului Atlantic. Cu siguranta ca una dintre cele mai interesante dar si inedite mosteniri tehnice ale Cubei este in pericol sa dispara, dar va depinde in mare masura de conditiile in care vor putea fi importate automobilele in viitor.

Singurul lucru care se cunoaste este ca normele pentru importul si comercializarea vehiculelor cu motor vor fi publicate in cateva zile in ziarul oficial al Partidului Comunist Cubanez, "Granna". Conform aceluiasi cotidian va fi permis importul si vanzarea in detaliu a motoretelor, motocicletelor, automobilelor, furgonetelor, mini-bus-urilor si camionetelor noi si de ocazie atat cubanezilor cat si strainilor rezidenti in Cuba, ca si organizatiilor internationale, misiunilor diplomatice, cu (atentie!) "preturi similare cu ale pietei libere".

Asta inseamna ca importul va fi supus unei taxe extrem de mari, deoarece piata libera de autovehicule din Cuba este dominata de sume inimaginabile. Spre exemplu o masina Lada de productie sovietica poate atinge un pret de 12.000 de dolari, adica similar unui Ford din 1957, care a fost folosit decenii intregi ca taxi.

In replica, un Cadillac decapotabil, care plimba turistii prin zonele de interes ale insulei, poate ajunge si la 80.000 de dolari si asta deoarece deja modelele functionale din acea perioada intra in categoria automobilelor de colectie.

In aceste conditii este greu de crezut ca un cubanez, care are un salariu mediu de 20 de dolari pe luna, isi va putea permite vreodata un automobil nou. Potrivit publicatiei "Granna", fondurile care vor fi stranse din taxele de import vor fi folosite pentru dezvoltarea retelei de transport public.



Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016