Contractul de vanzare-cumparare: legalizare si proceduri
contract vanzare-cumpararebiou notarialcontracte
Contractul de vanzare-cumparare este unul din cele mai frecvent utilizate acte civile. Nu conteaza ca iti doresti sa achizitionezi o masina sau o casa, trebuie sa stii cateva aspecte inainte de a incheia un astfel de contract.
Citeste si afla ce trebuie sa stii despre contractul de vanzare si alte recomandari.
Contractul de vanzare-cumparare: transmiterea dreptului de proprietate
Prin intermediul contractului de vanzare, se transfera dreptul de proprietate al bunului din patrimoniul vanzatorului in patrimoniul cumparatorului. Acest acord este necesar a fi autentificat de catre un notar, pentru a exista un temei legal si a evita situatiile dificile.
Calea legala iti ofera intotdeauna posibilitatea rezolvarii mai usoare a problemelor neprevazute.
Exista conditii care trebuie indeplinite?
Sunt cateva aspecte de care trebuie sa tii cont.
In primul rand, persoanele lipsite de capacitate de exercitiu (minorii sub 14 ani si interzisii judecatoresti) pot incheia contracte de vanzare prin reprezentantii lor legali. Persoanele cu capacitate de exercitiu restransa, respectiv minorii, pot incheia contracte personal insa, cu incuviintarea ocrotitorilor legali. In ambele cazuri, este necesara autorizarea instantei de tutela.
Vanzarea prevede doua obligatii reciproce:
- obligatia vanzatorului
- are ca obiect lucrul vandut
- obligatia cumparatorului
- are ca obiect pretul
Bunul ce face obiectul contractului de vanzare trebuie sa fie in circuitul civil. Partile contractului de vanzare pot stabili ca transmiterea proprietatii sa se realizeze dupa incheierea contractului. Exista si posibilitatea de a amana transferul proprietatii pana la indeplinirea unui termen sau pana la realizarea unei conditii.
Obligatiile partilor implicate:
Cumparatorul este obligat sa:
- inscrie bunul la organele fiscale
- cunoasca situatia juridica a bunului
- sa achite cheltuielile care privesc autentificarea actului, exceptand impozitul pe venitul din tranzactiile imobiliare, care se pot achita de catre vanzatori
Vanzatorul are obligatia de a:
- achita inainte impozitele, respectiv datoriile la asociatia de proprietari (imobil)
- consimtamantul privind intabularea dreptului de proprietate
- a nu ipoteca imobilul sau a savarsi alte acte sub semnatura privata
Pret incheiere contract vanzare-cumparare
Costurile sunt determinate de cateva variabile, in principal de pretul de vanzare a imobilului sau a bunului in cauza. Un birou notarial profesional dispune, de regula, de un calculator de taxe online. Iti poti calcula cu ajutorul lui onorariile pentru notar.
O alta varianta este sa apelezi la contactarea notarului cu care doresti sa lucrezi.
Acte necesare pentru incheierea contractului de vanzare:
Inainte de a te prezenta la notar, trebuie sa fii sigur ca ai toate actele necesare pentru autentificarea contractului. In general, partile trebuie sa prezinte urmatoarele acte:
- Acte de identitate si certificatele de casatorie (proprietar si cumparator)
- Actul de proprietate al bunului
- Certificat fiscal (obtinut de la notar)
- Extras de carte funciara (notar)
- Alte documente in functie de bun: pentru apartamente: certificate care sa ateste lipsa unor datorii, impozite neplatite,documentatie cadastrala. certificat energetic etc
Incheiere contract de vanzare-cumparare Bucuresti
Unul din cei mai importanti pasi este alegerea biroul notarial. Daca iti doresti o procedura cat se poate se simplificata, rapida si eficienta, acceseaza
cabinet notariat sector 1. Acesta este desemnat ca fiind cel mai bun notar, in cadrul Real Estate 2021.
Serviciile birourilor notariale recunoscute pentru profesionalism ofera adesea cele mai bune experiente. Fara cozi, stres, timp pierdut, ci vei beneficia de personal de top, programari in aceeasi zi si un mediu modern.
Apeleaza doar la profesionisti si consulta si recenziile de pe Google inainte.