FoodKit primeste finantare de 1 milion de Euro
pranzmancarebusiness
FoodKit este startup-ul cu care Fondul de Investitii Vendeavour isi inaugureaza prezenta pe piata din Romania. Cu un portofoliu de peste 100 milioane de Euro, Fondul initiat de miliardarul ceh, Viktor Ruzicka, a vazut in FoodKit potentialul unui business ce poate completa portofoliul sau in zona de inovatie alimentara. Vendeavour este un fond orientat catre un viitor sustenabil, cu investitii diversificate in zona de tehnologie medicala si sanatate, dar si locuinte ecologice - case de lemn, mici complexe hoteliere sau bungalouri turistice.
FoodKit vrea sa revolutioneze felul in care romanii isi mananca pranzul
„
Suntem onorati si motivati de increderea pe care ne-o acorda Vendeavour
si intram cu mult entuziasm in acest capitol nou al povestii FoodKit. Investitia de 1 milion de Euro este una incipienta si ea reprezinta acces la cu totul alte resurse de crestere decat aveam pana acum. De exemplu, in 2023 ne dorim sa extindem FoodKit si in Cehia” spune Alexandru Popescu, co-fondator FoodKit.
„
Viktor este un vizionar, iar faptul ca a ales FoodKit sa se alature unui portofoliu deja super inovator ne obliga sa schimbam jocul si sa aratam ca Fresh Ready Meals fac parte din viitorul alimentatiei. Ele reprezinta o solutie optima pentru o lume din ce in ce mai aglomerata, mai rapida, dar si constienta de beneficiile unui pranz sanatos” completeaza Mihai Pisla, co-fondator FoodKit alaturi de Alex.
Fondul Vendeavourla prima investitie in Romania
„Ne place modelul de business si abordarea, dar cel mai mult ne-a atras echipa FoodKit. Alex si Mihai sunt doi tineri antreprenori ambitiosi si creativi, care au dorinta sa inoveze piata de foodtech. Acum au si resursele necesare, iar viziunea lor unica ii va face castigatori. Dupa investitii in Cehia si Polonia, a venit timpul sa fim prezenti si in Romania, iar FoodKit a reprezentat cel mai bun prim pas” a afirmat Luis Andino Velez, managerul Fondului de Investitii Vendeavour.
Piata de ready meals in crestere constanta si sigura
Conform Euromonitor, piata de ready meals din Romania a depasit pragul de 400 milioane lei in 2021, o crestere de 13% fata de anul 2020. Ready meal-urile sunt o alternativa eficienta la mesele clasice, salveaza timp si au costuri scazute comparativ cu o iesire la restaurant sau chiar anumite servicii de livrare a mancarii.
FoodKit vine cu un concept nou in piata, si anume Fresh Ready Meals, datorat tehnologiei de vidare speciale folosite, care pastreaza mancarea proaspata mai bine de 7 zile. In felul acesta, consumatorii isi pot comanda si organiza masa de pranz si nu numai pentru intreaga saptamana, fiind mult mai productivi.
„Daca anul trecut am reusit sa ne listam in retail, cu investitiile actuale vom extinde numarul de magazine in care putem fi prezenti si avem in plan si o fabrica mai mare prin care sa putem face fata cererii pietei” concluzioneaza Alexandru Popescu, co-fondator FoodKit.