Nils Granath, Cartagena Capital: Nu trebuie sa ai in cap masini de lux sau iahturi daca vrei sa reusesti in afaceri
nils granathcartagena capitalventure connect
Multi antreprenori, in drumul catre succes, fac marea greseala de a uita sa se concentreze asupra afacerii pe care o conduc.
Aceasta este opinia lui Nils Granath, consilier pe fuziuni si achizitii din cadrul firmei de consultanta Cartagena Capital.
”Daca vrei sa vinzi o afacere cu maxim de profit nu trebuie sa incepi sa visezi la Ferrari, iahturi sau vile. Nu uita sa te ocupi de afacerea ta asa cum trebuie pana realizezi cu succes tranzactia”, a afirmat Granath, prezent la evenimentul Venture Connect, organizat in parteneriat cu Ziarul Financiar.
Acesta considera ca, printre greselile pe care le fac oamenii de afaceri cand vor sa faca un exit, se numara si relatiile limitate cu potentialii cumparatori si lipsa unui consilier pe fuziuni si achizitii.
Pentru a vinde un business la valoarea maxima, trebuie indeplinite cateva conditii, atrage atentia Granath.
Printre acestea se numara ajungerea la un acord deplin intre actionari, documentatia pregatita, o situatie financiara solida a companiei si un plan de afaceri bine pus la punct si adus la zi.
Trebuie evitate greseli de genul furnizarii prea devreme de informatii detaliate, cedarea prea usoara in fata cumparatorilor, o limba engleza nepusa la punct sau atasamentul emotional fata de o companie mare de IT.
Granath atrage atentia asupra faptului ca potentialul de dezvoltare al afacerii in viitor este mai important decat veniturile realizate in prezent.
Un exemplu edificator in acest sens il reprezinta Instagram, platforma online de photo-sharing, cumparata in aprilie 2012 de Facebook pentru suma totala de aproape un miliard de dolari.
La acea data, Instagram avea circa 13 angajati si venituri aproape de zero.
Foto: Norbert Aepli (Wikimedia).