Construirea unei case reprezinta un proiect semnificativ pentru oricine, cu multiple etape si aspecte legale de luat in considerare. Pentru a transforma visul unei case noi in realitate, este esential sa fie respectate legile si regulamentele locale. Un pas crucial in acest proces implica obtinerea actelor si a autorizatiilor necesare.
In randurile urmatoare vom vorbi despre cele cinci acte esentiale de care vei avea nevoie atunci cand te vei aventura in constructia unei noi locuinte, oferindu-ti astfel o imagine clara a ceea ce implica aceasta initiativa importanta.
Certificatul de urbanism este un document public eliberat la cerere de catre primaria localitatii (sectorului) in raza careia se afla terenul, care are rolul principal de a informa cu referire la principalele caracteristici ale constructiilor ce se pot executa pe acel teren. Certificatul de urbanism are o valabilitate de 2 ani de la momentul emiterii.
Acte necesare eliberare certificat de urbanism:
a) actul de proprietate,
b) cerere tip,
c) planuri topografice/cadastrale vizate de Oficiul de Cadastru – 1:500 si 1:2000,
d) chitanta care atesta plata taxei de eliberare a certificatului,
e) plan de situatie facut de proiectant.
Studiul geotehnic reprezinta o documentatie tehnica ce analizeaza stratificatia terenului, adancimea nivelului freatic, adancimea optima de fundare a constructiei, capacitatea portanta a solului. Practic, este documentul care ofera inginerului proiectant al structurii de rezistenta informatiile de care are nevoie pentru a dimensiona corect fundatia constructiei.
Proiectul tehnic si detaliile de executie reprezinta documentatia scrisa si desenata de catre cadrele tehnice de specialitate - arhitecti, ingineri de rezistenta, ingineri de instalatii. Documentele in cauza vor contine toate informatiile necesare pentru executia unei constructii.
Prin intermediul certificatului de urbanism, primaria va solicita constructorului Avizul de Mediu si avizele si acordurile furnizorilor de utilitati din zona - electricitate, gaze, alimentare cu apa si canalizare, salubritate, etc.
Pentru eliberarea acestor avize si acorduri vei avea nevoie de urmatoarele:
a) cerere,
b) fisa tehnica de mediu,
c) certificat de urbanism (in copie),
d) acte care dovedesc dreptul de folosinta a terenului (contract de vanzare-cumparare, certificat de mostenire etc), Planul de Incadrare in Zona (realizat la scara – doua copii),
e) Planul de Situatie (doua copii),
f) dovada achitarii taxei pentru eliberarea avizului de amplasament.
Prin autorizatie de construire intelegem documentul prin care autoritatea publica locala avizeaza proiectul propus si certifica dreptul de incepere a lucrarii. Valabilitatea autorizatiei de construire este de 12 luni si poate fi prelungita cu inca 12 luni la cerere.
Acte necesare pentru obtinerea autorizatiei de construire:
a) cerere tip pentru emiterea autorizatiei de construire,
b) Certificatul de urbanism – o copie,
c) acte care dovedesc dreptul de proprietate – o copie legalizata,
d) documentatia tehnica pentru autorizarea executarii lucrarilor de constructie (Proiectul DTAC), care trebuie sa contina referatul de verificare a rezistentei cladirii semnat si verificat in original – 2 exemplare,
e) avizele si acordurile de amplasament specificate in certificatul de urbanism,
f) chitanta care dovedeste achitarea taxei pentru eliberarea autorizatiei de construire.
Sursa foto: pexels.com
Ultimele NOUTATI
5 accesorii de iarna pe care orice sofer ar trebui sa le aiba in masina
7 sfaturi pentru incalzirea masinii corect in zilele recile – greseala pe care o fac multi
Nu pleca pe drum fara a face asta! 5 recomandari esentiale pentru sofatul iarna
Cel mai bun anunt de angajare in 2024. Cum sa il scrii, ca sa atragi numai candidati de calitate
Cauti personal pentru firma ta? Descopera aceste 5 intrebari neasteptate pe care orice angajator ar trebui sa le puna in interviuri
Cate tipuri de credite bancare exista si care e diferenta dintre ele? Ipotecar, de nevoi personale, imobiliar?
Partenerii nostri
Suprapunerea certificatelor medicale - Care va fi modul de plata? Cum se va trece Declaratia 112?
Blocul National Sindical cere autoritatilor sa REDUCA impozitarea pe munca
Norme SSM: Nereguli gasite la angajatorii care folosesc zilieri si salariati temporari
Aspecte juridice critice in imbunatatirea managementului fortei de munca
Cele mai importante reglementari pentru institutiile de credit in 2024
Salariatul nu este apt pentru locul de munca: "Suntem obligati sa ii oferim alt post in firma?"
Te-ar putea interesa si
Nu pleca pe drum fara a face asta! 5 recomandari esentiale pentru sofatul iarna
Cel mai bun anunt de angajare in 2024. Cum sa il scrii, ca sa atragi numai candidati de calitate