5 obstacole pe care antreprenorii trebuie sa le depaseasca in perioadele dificile

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
5 obstacole pe care antreprenorii trebuie sa le depaseasca in perioadele dificile
5 obstacole pe care antreprenorii trebuie sa le depaseasca in perioadele dificile
de Redactia Manager la 26 Oct. 2020
afacericredit rapidangajatoriantreprenoricosturiresurse umane

Perioadele de criza nu iarta pe nimeni, iar atunci cand contextul este extrem de tulbure, afacerile mici si mijlocii devin expuse. Pentru unii antreprenori, contextul actual a amplificat multe dintre vulnerabilitatile cu care se confruntau deja, iar riscul de inghetare a activitatii a crescut semnificativ.

Organizarea excelenta, stabilitatea financiara, leadership-ul si colaborarea cat mai stransa cu angajatii reprezinta in astfel de situatii piloni critici pentru capacitatea unei firme de a rezista pe piata. Astfel, un antreprenor trebuie sa gaseasca in acest moment cele mai bune solutii ca sa depaseasca principalele obstacole de care se loveste.
 

Tranzitia catre mediul digital
 

Mediul digital poate fi extrem de ofertant, poate deschide noi oportunitati pentru businessuri si poate oferi multe solutii pentru problemele clientilor unei firme. Din nefericire, din lipsa de fonduri sau in urma unei strategii diferite de dezvoltare, nu toti antreprenorii s-au pregatit din timp pentru extinderea businessului propriu in online, iar acest lucru a nascut nevoia urgenta de a grabi pasul si de a investi masiv in aceasta directie. Desi este costisitoare, aceasta tranzitie devine obligatorie si reprezinta una dintre principalele solutii pentru pastrarea unei activitati solide.
 

Accesarea mai multor fonduri
 

Fie ca vorbim despre investitii in infrastructura digitala, plata salariilor, a facturilor si a datoriilor, fiecare dintre acestea inseamna un singur lucru, si anume capital. In clipa in care activitatea este redusa sau grav afectata de un context dificil, identificarea celor mai bune directii pentru atragerea de fonduri noi poate fi un proces greoi. Din fericire, exista si solutii accesibile, precum un credit pentru afaceri, care poate oferi o gura de oxigen in dezvoltarea afacerii si pastrarea acesteia intr-o zona sigura pentru o perioada de timp suficient de mare.
 

Ajutarea angajatilor sa lucreze de acasa mai eficient
 

Daca pana in urma cu un an strategia de a le oferi angajatilor posibilitatea de a lucra de acasa era regasita doar in anumite companii, in prezent a devenit o conditie de baza pentru continuarea activitatii. Insa, odata cu aceasta schimbare, au aparut si costurile suplimentare. Angajatii au nevoie de echipament oferit de firme ca sa poata lucra, de training, de acces la platforme online, dar si de asistenta atat profesionala, cat si psihologica. Potrivit unei analize publicate de Forbes.com, stresul provocat de fenomenul „Work From Home” a dat nastere unor probleme importante printre angajati, precum lipsa de concentrare, apatia, anxietatea sau stari de iritare si nervozitate. Mai mult, un studiu realizat de CBDistillery in luna septembrie a acestui an a scos in evidenta faptul ca 56% dintre angajatii americani s-au simtit mult mai stresati la munca.
 

Pierderea clientilor
 

Un alt factor de presiune pentru multe firme mici si mijlocii in perioadele de criza este riscul pierderii clientilor sau renegocierea contractelor astfel incat sa existe continuitate de ambele parti. Aceasta problema este cu atat mai importanta cu cat poate atrage dupa sine situatii neplacute, precum incapacitatea de plata a salariilor sau a datoriilor si riscul de a inchide activitatea pe termen nedeterminat.
 

Pierderea resursei umane
 

Instabilitatea financiara duce de foarte multe ori si la instabilitate in randul personalului firmei. Angajatii devin ingrijorati si nesiguri in privinta viitorului lor, iar acest lucru poate provoca o criza a resursei umane. Cum recrutarea este costisitoare si din punct de vedere financiar, dar si al timpului, o prioritate pentru orice antreprenor este comunicarea transparenta cu personalul cheie. In acest fel, toti angajatii se vor simti inclusi in planurile firmei si vor intelege mai usor cat de important este rolul pe care il ocupa in acest context.
 

In perioadele de criza, nu exista solutii simple si rapide, insa exista strategii care pot fi implementate pentru a traversa si a depasi un context dificil. Marele avantaj atunci cand toate solutiile sunt implementate la timp poate veni in clipa in care criza a fost depasita, deoarece businessul poate merge mai departe cu o viziune mult mai solida, o infrastructura noua si o echipa mai inchegata.

 

Sursa foto: Shutterstock / Copyright by Happy Together

Urmareste-ne pe Google News

Ultimele NOUTATI

Rabla pentru electrocasnice 2022: ce trebuie sa stii, pentru a-ti creste sansele de a obtine voucherele
Casa si gradina

Rabla pentru electrocasnice 2022: ce trebuie sa stii, pentru a-ti creste sansele de a obtine voucherele

Rabla pentru electrocasnice continua si anul acesta, cu o noua editie, care va incepe in luna iunie. Mai exact, inscrierile in Rabla electrocasnice incep pe 17 iunie la ora 10 dimineata fix, iar...
today18 Mai. 2022
Tara europeana care introduce pedeapsa cu moartea pentru tentativa acestei infractiuni: legea a fost deja semnata de presedinte. Cine va putea fi executat
Ultima ora

Tara europeana care introduce pedeapsa cu moartea pentru tentativa acestei infractiuni: legea a fost deja semnata de presedinte. Cine va putea fi executat

Belarus a introdus pedeapsa cu moartea pentru a-si "lichida" opozantii politici, dupa cum relateaza unele agentii de presa internationale, presedintele belarus Aleksandr Lukasenko semnand...
today18 Mai. 2022
7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Adauga comentariu

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Cea mai saraca tara din UE creste PENSIILE, reduce taxele pentru familiile tinere, elimina TVA la paine si compenseaza scumpirile la carburant
Ultimele stiri economice

Cea mai saraca tara din UE creste PENSIILE, reduce taxele pentru familiile tinere, elimina TVA la paine si compenseaza scumpirile la carburant

today18 Mai. 2022
Lege noua: amenzi de 5.000 de lei pentru romanii care NU declara cazurile de boli transmisibile
Sanatate

Lege noua: amenzi de 5.000 de lei pentru romanii care NU declara cazurile de boli transmisibile

today18 Mai. 2022
De astazi, cresc salariile MICI din Romania: Guvernul a dat unda verde Ordonantei. Cine va primi mai multi bani
Economie

De astazi, cresc salariile MICI din Romania: Guvernul a dat unda verde Ordonantei. Cine va primi mai multi bani

today18 Mai. 2022
Impozitul pe venit si contributia la sanatate, desfiintate pentru acesti romani. Cine sunt noii privilegiati
Ultimele stiri economice

Impozitul pe venit si contributia la sanatate, desfiintate pentru acesti romani. Cine sunt noii privilegiati

today18 Mai. 2022

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 Modele de Contracte - actualizate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x