Organizarea excelenta, stabilitatea financiara, leadership-ul si colaborarea cat mai stransa cu angajatii reprezinta in astfel de situatii piloni critici pentru capacitatea unei firme de a rezista pe piata. Astfel, un antreprenor trebuie sa gaseasca in acest moment cele mai bune solutii ca sa depaseasca principalele obstacole de care se loveste.
Tranzitia catre mediul digital
Mediul digital poate fi extrem de ofertant, poate deschide noi oportunitati pentru businessuri si poate oferi multe solutii pentru problemele clientilor unei firme. Din nefericire, din lipsa de fonduri sau in urma unei strategii diferite de dezvoltare, nu toti antreprenorii s-au pregatit din timp pentru extinderea businessului propriu in online, iar acest lucru a nascut nevoia urgenta de a grabi pasul si de a investi masiv in aceasta directie. Desi este costisitoare, aceasta tranzitie devine obligatorie si reprezinta una dintre principalele solutii pentru pastrarea unei activitati solide.
Accesarea mai multor fonduri
Fie ca vorbim despre investitii in infrastructura digitala, plata salariilor, a facturilor si a datoriilor, fiecare dintre acestea inseamna un singur lucru, si anume capital. In clipa in care activitatea este redusa sau grav afectata de un context dificil, identificarea celor mai bune directii pentru atragerea de fonduri noi poate fi un proces greoi. Din fericire, exista si solutii accesibile, precum un credit pentru afaceri, care poate oferi o gura de oxigen in dezvoltarea afacerii si pastrarea acesteia intr-o zona sigura pentru o perioada de timp suficient de mare.
Ajutarea angajatilor sa lucreze de acasa mai eficient
Daca pana in urma cu un an strategia de a le oferi angajatilor posibilitatea de a lucra de acasa era regasita doar in anumite companii, in prezent a devenit o conditie de baza pentru continuarea activitatii. Insa, odata cu aceasta schimbare, au aparut si costurile suplimentare. Angajatii au nevoie de echipament oferit de firme ca sa poata lucra, de training, de acces la platforme online, dar si de asistenta atat profesionala, cat si psihologica. Potrivit unei analize publicate de Forbes.com, stresul provocat de fenomenul „Work From Home” a dat nastere unor probleme importante printre angajati, precum lipsa de concentrare, apatia, anxietatea sau stari de iritare si nervozitate. Mai mult, un studiu realizat de CBDistillery in luna septembrie a acestui an a scos in evidenta faptul ca 56% dintre angajatii americani s-au simtit mult mai stresati la munca.
Pierderea clientilor
Un alt factor de presiune pentru multe firme mici si mijlocii in perioadele de criza este riscul pierderii clientilor sau renegocierea contractelor astfel incat sa existe continuitate de ambele parti. Aceasta problema este cu atat mai importanta cu cat poate atrage dupa sine situatii neplacute, precum incapacitatea de plata a salariilor sau a datoriilor si riscul de a inchide activitatea pe termen nedeterminat.
Pierderea resursei umane
Instabilitatea financiara duce de foarte multe ori si la instabilitate in randul personalului firmei. Angajatii devin ingrijorati si nesiguri in privinta viitorului lor, iar acest lucru poate provoca o criza a resursei umane. Cum recrutarea este costisitoare si din punct de vedere financiar, dar si al timpului, o prioritate pentru orice antreprenor este comunicarea transparenta cu personalul cheie. In acest fel, toti angajatii se vor simti inclusi in planurile firmei si vor intelege mai usor cat de important este rolul pe care il ocupa in acest context.
In perioadele de criza, nu exista solutii simple si rapide, insa exista strategii care pot fi implementate pentru a traversa si a depasi un context dificil. Marele avantaj atunci cand toate solutiile sunt implementate la timp poate veni in clipa in care criza a fost depasita, deoarece businessul poate merge mai departe cu o viziune mult mai solida, o infrastructura noua si o echipa mai inchegata.
Sursa foto: Shutterstock / Copyright by Happy Together
Ultimele NOUTATI
ANALIZA. Bucurestiul ia fata marilor capitale europene la un capitol surprinzator! Suntem pe locul 7 in UE
Presedintele Nicusor Dan promite din nou ca TVA nu va fi majorat! Totusi, Romania ar fi in recesiune inca de anul trecut
Se fac angajari MASIVE in toata Romania! Lista locurilor de munca disponibile, anuntata chiar de Ministerul Muncii
CCR a validat rezultatele alegerilor prezidentiale si il recunoaste pe Nicusor Dan drept presedintele ales de romani
BNR avertizeaza asupra percicolelor: S-a tras masiv valuta de pe piata romaneasca! Mugur Isarescu avertizeaza: problema cea mai mare e deficitul bugetar
Partenerii nostri
Migrarea in REGES-ONLINE, explicata pas cu pas de catre specialisti
Stagiul de cotizare pentru concediu medical [LEGISLATIE si STUDII DE CAZ]
Vanzarea cu plata in rate: Abordare practica si explicatii detaliate intr-un studiu de caz
PFA la norma de venit si salariat: Care sunt obligatiile privind CAS si CASS
Taxa pe stalp: Noile formulare pentru declarare si rectificare in 2025
Preschimbare permis auto: cum platesti taxa pentru permis si ce acte sunt necesare
Daune morale in Romania: Ce suma poti obtine in instanta si cum se calculeaza?
Rolul directorului economic in organizatie. Ce prevede fisa postului?
Te-ar putea interesa si
Presedintele Nicusor Dan promite din nou ca TVA nu va fi majorat! Totusi, Romania ar fi in recesiune inca de anul trecut
Se fac angajari MASIVE in toata Romania! Lista locurilor de munca disponibile, anuntata chiar de Ministerul Muncii