5 obstacole pe care antreprenorii trebuie sa le depaseasca in perioadele dificile

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
5 obstacole pe care antreprenorii trebuie sa le depaseasca in perioadele dificile
5 obstacole pe care antreprenorii trebuie sa le depaseasca in perioadele dificile
de Redactia Manager la 26 Oct. 2020
Urmareste-ne pe Google News
afacericredit rapidangajatoriantreprenoricosturiresurse umane

Perioadele de criza nu iarta pe nimeni, iar atunci cand contextul este extrem de tulbure, afacerile mici si mijlocii devin expuse. Pentru unii antreprenori, contextul actual a amplificat multe dintre vulnerabilitatile cu care se confruntau deja, iar riscul de inghetare a activitatii a crescut semnificativ.

Organizarea excelenta, stabilitatea financiara, leadership-ul si colaborarea cat mai stransa cu angajatii reprezinta in astfel de situatii piloni critici pentru capacitatea unei firme de a rezista pe piata. Astfel, un antreprenor trebuie sa gaseasca in acest moment cele mai bune solutii ca sa depaseasca principalele obstacole de care se loveste.
 

Tranzitia catre mediul digital
 

Mediul digital poate fi extrem de ofertant, poate deschide noi oportunitati pentru businessuri si poate oferi multe solutii pentru problemele clientilor unei firme. Din nefericire, din lipsa de fonduri sau in urma unei strategii diferite de dezvoltare, nu toti antreprenorii s-au pregatit din timp pentru extinderea businessului propriu in online, iar acest lucru a nascut nevoia urgenta de a grabi pasul si de a investi masiv in aceasta directie. Desi este costisitoare, aceasta tranzitie devine obligatorie si reprezinta una dintre principalele solutii pentru pastrarea unei activitati solide.
 

Accesarea mai multor fonduri
 

Fie ca vorbim despre investitii in infrastructura digitala, plata salariilor, a facturilor si a datoriilor, fiecare dintre acestea inseamna un singur lucru, si anume capital. In clipa in care activitatea este redusa sau grav afectata de un context dificil, identificarea celor mai bune directii pentru atragerea de fonduri noi poate fi un proces greoi. Din fericire, exista si solutii accesibile, precum un credit pentru afaceri, care poate oferi o gura de oxigen in dezvoltarea afacerii si pastrarea acesteia intr-o zona sigura pentru o perioada de timp suficient de mare.
 

Ajutarea angajatilor sa lucreze de acasa mai eficient
 

Daca pana in urma cu un an strategia de a le oferi angajatilor posibilitatea de a lucra de acasa era regasita doar in anumite companii, in prezent a devenit o conditie de baza pentru continuarea activitatii. Insa, odata cu aceasta schimbare, au aparut si costurile suplimentare. Angajatii au nevoie de echipament oferit de firme ca sa poata lucra, de training, de acces la platforme online, dar si de asistenta atat profesionala, cat si psihologica. Potrivit unei analize publicate de Forbes.com, stresul provocat de fenomenul „Work From Home” a dat nastere unor probleme importante printre angajati, precum lipsa de concentrare, apatia, anxietatea sau stari de iritare si nervozitate. Mai mult, un studiu realizat de CBDistillery in luna septembrie a acestui an a scos in evidenta faptul ca 56% dintre angajatii americani s-au simtit mult mai stresati la munca.
 

Pierderea clientilor
 

Un alt factor de presiune pentru multe firme mici si mijlocii in perioadele de criza este riscul pierderii clientilor sau renegocierea contractelor astfel incat sa existe continuitate de ambele parti. Aceasta problema este cu atat mai importanta cu cat poate atrage dupa sine situatii neplacute, precum incapacitatea de plata a salariilor sau a datoriilor si riscul de a inchide activitatea pe termen nedeterminat.
 

Pierderea resursei umane
 

Instabilitatea financiara duce de foarte multe ori si la instabilitate in randul personalului firmei. Angajatii devin ingrijorati si nesiguri in privinta viitorului lor, iar acest lucru poate provoca o criza a resursei umane. Cum recrutarea este costisitoare si din punct de vedere financiar, dar si al timpului, o prioritate pentru orice antreprenor este comunicarea transparenta cu personalul cheie. In acest fel, toti angajatii se vor simti inclusi in planurile firmei si vor intelege mai usor cat de important este rolul pe care il ocupa in acest context.
 

In perioadele de criza, nu exista solutii simple si rapide, insa exista strategii care pot fi implementate pentru a traversa si a depasi un context dificil. Marele avantaj atunci cand toate solutiile sunt implementate la timp poate veni in clipa in care criza a fost depasita, deoarece businessul poate merge mai departe cu o viziune mult mai solida, o infrastructura noua si o echipa mai inchegata.

 

Sursa foto: Shutterstock / Copyright by Happy Together

Ultimele NOUTATI

Guvernul trebuie sa adopte acum pachetul fiscal! Impact dublu si dezastruos in toamna, daca masurile fiscale nu erau luate acum – avertismentul ministrului Finantelor
Economie

Guvernul trebuie sa adopte acum pachetul fiscal! Impact dublu si dezastruos in toamna, daca masurile fiscale nu erau luate acum – avertismentul ministrului Finantelor

today07 Iul. 2025
Game over pentru industria jocurilor de noroc din Romania! Guvernul Bolojan anunta o furtuna fiscala inclusiv pentru cazinourile online.
Economie

Game over pentru industria jocurilor de noroc din Romania! Guvernul Bolojan anunta o furtuna fiscala inclusiv pentru cazinourile online. "Niciodata nu a existat atata curaj!"

today07 Iul. 2025
Noul pachet fiscal nu include majorarea impozitului pe tranzactiile bursiere – o veste buna pentru investitori
Economie

Noul pachet fiscal nu include majorarea impozitului pe tranzactiile bursiere – o veste buna pentru investitori

today07 Iul. 2025
Surse - Proiectul final cu masurile fiscale pe care Guvernul il va prezenta Parlamentului. Impozit pe dividende de 16%,  impozit specific pe cifra de afaceri a bancilor
Ultimele stiri economice

Surse - Proiectul final cu masurile fiscale pe care Guvernul il va prezenta Parlamentului. Impozit pe dividende de 16%, impozit specific pe cifra de afaceri a bancilor

today07 Iul. 2025
Surpriza pe pietele internationale: Dobanzile coboara, iar Romania respira usurata, ne indepartam de riscul de retrogradare la categoria Junk, nerecomandata investitiilor
Economie

Surpriza pe pietele internationale: Dobanzile coboara, iar Romania respira usurata, ne indepartam de riscul de retrogradare la categoria Junk, nerecomandata investitiilor

today07 Iul. 2025
Programul Startup Nation 4 primeste unda verde: 22.000 de antreprenori, mai aproape de finantare. Inscrierile se redeschid, iar regulile se schimba
Business

Programul Startup Nation 4 primeste unda verde: 22.000 de antreprenori, mai aproape de finantare. Inscrierile se redeschid, iar regulile se schimba

today07 Iul. 2025
Gata cu apelurile false! Ce masura a luat ANCOM impotriva fraudelor telefonice
Protectia datelor cu caracter personal

Gata cu apelurile false! Ce masura a luat ANCOM impotriva fraudelor telefonice

today07 Iul. 2025
Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare
Economie

Dreptul la somaj in 2025. Conditii de acordare a indemnizatiei lunare si documentele necesare

today06 Iul. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x