Organizarea excelenta, stabilitatea financiara, leadership-ul si colaborarea cat mai stransa cu angajatii reprezinta in astfel de situatii piloni critici pentru capacitatea unei firme de a rezista pe piata. Astfel, un antreprenor trebuie sa gaseasca in acest moment cele mai bune solutii ca sa depaseasca principalele obstacole de care se loveste.
Tranzitia catre mediul digital
Mediul digital poate fi extrem de ofertant, poate deschide noi oportunitati pentru businessuri si poate oferi multe solutii pentru problemele clientilor unei firme. Din nefericire, din lipsa de fonduri sau in urma unei strategii diferite de dezvoltare, nu toti antreprenorii s-au pregatit din timp pentru extinderea businessului propriu in online, iar acest lucru a nascut nevoia urgenta de a grabi pasul si de a investi masiv in aceasta directie. Desi este costisitoare, aceasta tranzitie devine obligatorie si reprezinta una dintre principalele solutii pentru pastrarea unei activitati solide.
Accesarea mai multor fonduri
Fie ca vorbim despre investitii in infrastructura digitala, plata salariilor, a facturilor si a datoriilor, fiecare dintre acestea inseamna un singur lucru, si anume capital. In clipa in care activitatea este redusa sau grav afectata de un context dificil, identificarea celor mai bune directii pentru atragerea de fonduri noi poate fi un proces greoi. Din fericire, exista si solutii accesibile, precum un credit pentru afaceri, care poate oferi o gura de oxigen in dezvoltarea afacerii si pastrarea acesteia intr-o zona sigura pentru o perioada de timp suficient de mare.
Ajutarea angajatilor sa lucreze de acasa mai eficient
Daca pana in urma cu un an strategia de a le oferi angajatilor posibilitatea de a lucra de acasa era regasita doar in anumite companii, in prezent a devenit o conditie de baza pentru continuarea activitatii. Insa, odata cu aceasta schimbare, au aparut si costurile suplimentare. Angajatii au nevoie de echipament oferit de firme ca sa poata lucra, de training, de acces la platforme online, dar si de asistenta atat profesionala, cat si psihologica. Potrivit unei analize publicate de Forbes.com, stresul provocat de fenomenul „Work From Home” a dat nastere unor probleme importante printre angajati, precum lipsa de concentrare, apatia, anxietatea sau stari de iritare si nervozitate. Mai mult, un studiu realizat de CBDistillery in luna septembrie a acestui an a scos in evidenta faptul ca 56% dintre angajatii americani s-au simtit mult mai stresati la munca.
Pierderea clientilor
Un alt factor de presiune pentru multe firme mici si mijlocii in perioadele de criza este riscul pierderii clientilor sau renegocierea contractelor astfel incat sa existe continuitate de ambele parti. Aceasta problema este cu atat mai importanta cu cat poate atrage dupa sine situatii neplacute, precum incapacitatea de plata a salariilor sau a datoriilor si riscul de a inchide activitatea pe termen nedeterminat.
Pierderea resursei umane
Instabilitatea financiara duce de foarte multe ori si la instabilitate in randul personalului firmei. Angajatii devin ingrijorati si nesiguri in privinta viitorului lor, iar acest lucru poate provoca o criza a resursei umane. Cum recrutarea este costisitoare si din punct de vedere financiar, dar si al timpului, o prioritate pentru orice antreprenor este comunicarea transparenta cu personalul cheie. In acest fel, toti angajatii se vor simti inclusi in planurile firmei si vor intelege mai usor cat de important este rolul pe care il ocupa in acest context.
In perioadele de criza, nu exista solutii simple si rapide, insa exista strategii care pot fi implementate pentru a traversa si a depasi un context dificil. Marele avantaj atunci cand toate solutiile sunt implementate la timp poate veni in clipa in care criza a fost depasita, deoarece businessul poate merge mai departe cu o viziune mult mai solida, o infrastructura noua si o echipa mai inchegata.
Sursa foto: Shutterstock / Copyright by Happy Together
Ultimele NOUTATI
Se fac angajari la stat - vezi aici lista oraselor cu cele mai multe posturi si studiile de care ai nevoie
Dezamagire crunta la salarii, pentru studenti si absolventi: 3.500- 4.500 de lei pentru joburi entry-level
Art Set by GAEP: Companii de 2 miliarde de lei adopta arta pentru retentia si satisfactia angajatilor
Cererea masinilor electrice pe piata interna, in crestere
Partenerii nostri
Baza de calcul pentru concediu medical - este influentata de indicele de inflatie?
Ce conteaza cu adevarat pentru tinerii din generatia Z la locul de munca
Cum sa folositi SAGA pentru PFA: Ghid pentru evidente fiscal-contabile perfect legale
Imprumuturi intre societati: care sunt conditiile de acordare?
Reducerea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana: obligatiile angajatorului
Litigiile de munca si drepturile angajatilor: Cand este timpul sa apelezi la un avocat?