Aaker: De ce nu pariaza companiile pe ideile marete

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Aaker: De ce nu pariaza companiile pe ideile marete Aaker: De ce nu pariaza companiile pe ideile marete
de Manager.ro la 01 Mar. 2012
Urmareste-ne pe Google News
companiipariuriideiidei de afacericastiguriinovatie

Cand au de ales intre 1.000 de lei obtinuti "la sigur" sau o sansa de 50% de a obtine 2.500 lei, cei mai multi oameni vor opta pentru suma sigura de 1.000 de lei. Pierderile au un impact mai mare asupra noastra decat castigurile, spune David Aaker, economist si totodata administrator al blogului davidaaker.com.

O teorie veche din anii '70, spune ca oamenii nu iau deciziile in mod rational, prin "cantarirea" oportunitatilor care ar putea duce la cel mai mare castig posibil, deoarece se tem sa-si asume riscuri.

Companiile nu fac exceptie de la regula. Acestea investesc in productia actuala si ignora investitiile in inovatie, care ar putea genera noi produse, definitorii pentru piata. De ce investim timid? Iata patru motive detaliate de economistul David Aaker (foto):

1. Companiile si cei care iau deciziile se feresc de riscuri - In loc sa riste, pentru a castiga mai mult, prefera sa investeasca in afaceri sigure. "Mai bun, mai ieftin, mai rapid" este un fel de "mantra" pentru imbunatatirea performantei brandurilor.


Companiile si managerii se tem de riscuri si au tendinta de a subestima sansele de castig. O idee simpla, care ar putea furniza o crestere a vanzarilor, este preferata in locul uneia complexe, greu de "indurat", din cauza riscurilor pe care le presupune.

De asemenea, o inovatie care dezamageste si nu poate fi implementata - poate reprezenta fie un pas inapoi in cariera, fie un pas inapoi in evolutia companiei dumneavoastra.

2. Nu poti face supozitii in privinta lucrurilor pe care NU le cunosti - Estimarile privind castigurile aduse in urma implementarii unei idei proaspete depind de factori incerti. Feedback-ul clientilor pentru un produs nou este greu de obtinut.

Antreprenori de succes, precum Henry Ford (care spunea ca "oamenii vor cere un cal mai rapid") sau Steve Jobs ("nu facem nicio cercetare de piata"), au subliniat in repetate randuri ca, in ciuda aparentelor, clientii nu sunt incantati de ideile noi ale companiilor. In plus, succesul depinde de tehnologie si alte elemente, dincolo de orice idee mareata. Aceste incertitudini - alaturi de faptul ca inovatia pe termen lung necesita timp si bani - determina companiile sa ignore factorul NOUTATE.

3. Este tot mai greu sa obtii fonduri pentru transpunerea in realitatea a unei idei noi - Companiile mari tin la bugetele lor. Directorii executivi au deja o lista de inovatii, pe care le considera sustenabile pe termen lung. Nu vor pleca urechea la ideile indraznete. La Microsoft, de exemplu, pachetele Office si Windows n-au beneficiat de prea multe elemente noi, in ultimii zece ani.

4. Un proiect nou poate fi "ucis" cu usurinta - Rezultatele limitate oferite, corelate cu pesimismul unor in privinta avansului tehnologic, determina decizii justificate, finalizate de obicei cu "NU".

In 1998, GM a "ucis" EV1, un vehicul electric, chiar inainte de explozia pietei de masini "verzi". CEO-ul Rick Wagner a declarat in 2005 ca GM a facut cea mai mare greseala din existenta companiei. De exemplu, e-readerele erau prezente pe piata de zece ani, dar au ajuns in atentia oamenilor odata cu lansarea Kindle-ului, care a transformat definitiv experienta cititului.

Companiile uriase, care beneficiaza atat de crestere, cat si de energia necesara implementarii ideilor noi - precum Apple si Nike - au gasit modalitati multiple prin care pot inova.

 Din pacate, cele mai multe companii esueaza in incercarea de a gasi sprijinul necesar implementarii unei idei marete. Ele se angajeaza in simpla concurenta, unde un "brand" trebuie sa fie mai bun decat "alt brand".

Este evident faptul ca aceste companii au nevoie de un portofoliu echilibrat. Nu poti sa investesti doar in idei noi.

Totusi, trebuie sa ai in echipa cativa indivizi iesiti din tipare, care pot furniza idei cu adevarat marete. Inovatia justificata trebuie sustinuta, nu ignorata. Pentru ca oamenii se plictisesc repede de produsele si serviciile tale si asteapta "sa ii dai pe spate" cu altele NOI!

Ultimele NOUTATI

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri
Business

6 sfaturi pentru a te prezenta impecabil in timpul calatoriilor de afaceri

today26 Apr. 2024
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Business

PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)

today26 Apr. 2024
Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024
Guvernul modifica din nou Codul fiscal:  romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF
Economie

Guvernul modifica din nou Codul fiscal: romanii care au locuinte scumpe se vor trezi somati de ANAF

today26 Apr. 2024
Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public
Economie

Specialist in Finante: Desi cresc impozitele, se adanceste deficitul, ceea ce inseamna ca statul risipeste prea mult banul public

today26 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph
Life Style

Pune co-crearea in practica prin Idea Morph

today26 Apr. 2024
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Business

Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate

today26 Apr. 2024
5 idei profitabile de afaceri in agricultura
Business

5 idei profitabile de afaceri in agricultura

today26 Apr. 2024
Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card
Economie

Ce se intampla cu cele 5 milioane de pensii, inainte de Paste: cand intra toti banii pe card

today26 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x