Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Angajatii fantoma. Cum afecteaza fenomenul de Ghosting piata muncii din Romania


Angajatii fantoma. Cum afecteaza fenomenul de Ghosting piata muncii din Romania
de la 17 Iul. 2018 Exclusiv
Angajatii fantoma. Cum afecteaza fenomenul de Ghosting piata muncii din Romania
Tags: ghostingangajatiangajatoriangajati fantoma

In anul 2018, pe langa o criza a fortei de munca pe piata din Romania, companiile se confrunta si cu un fenomen aparut odata cu noua generatie Millenials si cu schimbarea conceptiei asupra muncii la nivel mondial.


Termenul de “Ghosting” provine de la substantivul “ghost” (fantoma) din limba engleza si desi este un concept care defineste o fiinta supranaturala, transformat in verb (prin terminatia “-ing” specifica prezentului continuu/infinitivului) devine o descriere a persoanelor care pleaca fara nicio explicatie.

Daca prima oara fenomenul a fost unul izolat, care se referea strict la intalnirile amoroase care se lasau cu ruperea brusca a legaturii, fara nicio explicatie, fenomenul s-a extins la nivel alarmant in randul companiilor.

Concret, tinerii dispar pur si simplu dupa perioada de training, in timpul perioadei de training, dupa o zi de munca sau chiar dupa numai cateva ore.

O noua generatie, o noua mentalitate


Milenialii, adica persoanele nascute dupa 1990, care au crescut intr-o lume pasnica, lipsita de razboaie si cu din ce in ce mai mult acces la informatie odata cu dezvoltarea fenomenului de globalizare, au o mentalitate diferita de cea a generatiilor anterioare.

Unul dintre motivele pentru care dispar pur si simplu din companiile care ii recruteaza este ca programul de lucru nu le ofera suficient timp personal.

Un alt motiv este faptul ca angajatorul nu pune pret pe caracterul angajatului, ci pe aspectele tehnice, cum ar fi viteza si eficienta cu care isi indeplineste sarcinile de lucru. Astfel, angajatul Milenial nu se simte apreciat si decide sa nu se mai prezinte la lucru sau sa raspunda la telefon.

Vladimir Sterescu, Senior Solutii Asistenta in cadrul CGS Romania, a declarat ca si compania din care face parte se confrunta cu fenomenul de ghosting: 

"Foarte multi nici macar nu vin la interviu. Ciclul e urmatorul: ii suni, ii programezi la interviu, iar din 10 vin 4 sau 5. Si din acei 4 sau 5 care vin la interviu, angajezi doar unul. Iar din tot acest proces de recrutare, din totalul celor noi angajati, 10% se pierd in primele 30 de zile",  a declarat Sterescu pentru Business Magazin.

Un specialistul in Resurse Umane, Adela Popovici, citata de Ziarul de Cluj, afirma ca acesta nu este un fenomen nou,  si ca este “o razbunare” de pe vremea cand piata muncii nu avea un deficit atat de mare si angajati se gaseau pe toate drumurile, dar si ca este o lipsa reciproca de respect:  

“In cazul angajatorilor, acestia incep sa culeaga ce-au plantat in ultimii 10 ani, atunci cand nu ofereau raspunsuri la interviuri, daca era raspuns negativ, constatai tu, in calitate de candidat, ca pur si simplu nu primesti nicio veste. Sau feedback-ul este unul generalist, de tipul “Sunteti potrivit, dar in prezent am optat sa colaboram cu altcineva. Iar ca rezultat, in acest caz, angajatul nu se alege cu nimic. Prin urmare, au inceput si candidatii sa procedeze similar.” 

 Salariile mici, nimic suprinzator  

Nu este un secret ca romanul, desi obisnuit cu putin, a inceput sa ridice pretentii salariale pe masura cetatenilor din tarile vestice, motiv pentru care atunci cand dau de o oferta mai buna, isi schimba job-ul fara sa ezite ori sa dea vreun semn la vechiul loc de munca.

De altfel, chiar companiile straine care, care ar putea oferi salarii mari, nu ofera nici macar pe jumatate la fel de mult precum omologii lor vestici.  Desi se aduce mereu in discutie birocratia si lipsa autostrazilor sau a drumurilor proaste, salariile sunt nejustificat de mici, chiar in domenii care n-au legatura cu infrastructura rutiera, cum ar fi job-urile care implica infrastructura cibernetica, destul de dezvoltata in tara noastra avand in vedere ca suntem pe locul 4 in ceea ce priveste viteza de internet.

Astfel, job-urile de asistenta clienti (call center/back office), marketing assistant sau account manager (administrare conturi/pagini de facebook in scopuri publicitare) sunt platite cu sume cuprinse intre 1300 si 1700 RON.

In conditiile acestea, oricat de mult am blama iresponsabilitatea candidatilor, nu putem sa spunem ca nu-i intelegem. 

Citeste si: Ai un job front office? 4 obiceiuri care te vor ajuta sa-ti pastrezi lookul fresh intreaga zi




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite pe Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
Protectia Datelor cu Caracter Personal
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "Protectia Datelor cu Caracter Personal".


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

Protectia Datelor cu Caracter Personal


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016