Calitatile unui lider in perioade de criza - ce beneficii trebuie sa le oferi angajatilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Calitatile unui lider in perioade de criza - ce beneficii trebuie sa le oferi angajatilor
Calitatile unui lider in perioade de criza - ce beneficii trebuie sa le oferi angajatilor
de Redactia Manager la 25 Mar. 2020
Urmareste-ne pe Google News
crizaangajatibeneficiileader

Situatiile de criza, fie ca sunt de ordin financiar, de sanatate sau de alta natura trebuie gestionate intr-un mod profesionist si cu calm. Angajatii trebuie sa se simta in siguranta, protejati, fara astepta cu ingrijorare ziua de maine.

Felul in care angajatorii pot gestiona astfel de situatii pune la incercare calitatile unui angajator, insa, atunci cand se pune accent pe bunastarea celor care lucreaza pentru companie, toata lumea are de castigat. Iata cateva dintre beneficiile pe care trebuie sa ale oferi angajatilor in momentele de criza:

Concedii platite

Concediile pentru angajatii cu copii sunt primele care trebuie acordate in cazul in care se suspenda orele de la scoala. In aceste momente, cei mici au nevoie de adulti care sa-i supravegheze. In cazul in care parintii pot munci de acasa, poate fi suficient sa se ofere aceasta posibilitate pentru fiecare.

Atunci cand angajatii se imbolnavesc, fie ca este vorba despre o simpla raceala sau nu, dar si de ceva mai grav, care poate afecta populatia generala, concediul medical trebuie acordat la recomandarea medicului de familie. Angajatul aflat intr-o astfel de situatie va avea nevoie de o adeverinta de salariat, iar tu, in calitate de angajator, ai obligatia de a o oferi oricand la cererea angajatului. Acesta trebuie sa fie mereu la curent cu toate drepturile sale in cadrul firmei si al campului de munca, in general.

Munca de acasa

Situatiile de criza care implica posibilitatea transmiterii unor boli cer, de cele mai multe ori, limitarea interactiunilor sociale, asa ca angajatii care pot munci de acasa trebuie sa primesca acest beneficiu pentru a se proteja si pentru a-i feri pe cei din jur de pericolul imbolnavirii.

 

Este recomandat ca angajatorii sa aiba mereu echipamente precum laptopuri sau monitoare puse deoparte pentru a le oferi angajatilor care isi doresc sau au nevoie sa lucreze de acasa. Acestia s-ar putea sa nu fie dotati cu cele mai performante gadgeturi, iar, pentru a-si putea face treaba, vor avea nevoie de cele mai bune conditii.

 

Daca firma ta nu a implementat pana acum posibilitatea muncii de acasa macar pentru cateva zile pe luna, trebuie sa stii ca schimbarile in piata muncii implica si aplicarea unei astfel de initiative moderne. Perioada de criza poate fi vazuta si ca o oportunitate de a le oferi mai multa flexibilitate angajatilor.

Posibilitatea de a alege

În situatiile tensionate precum cele de criza, angajatilor trebuie sa li se ofere posibilitatea de a alege. Daca vei impune un anumit program sau nu le vei permite angajatilor sa munceasca de acasa sau de la birou, dupa preferinte, spiritele se pot incinge destul de usor.

 

Angajatii vor ajunge sa munceasca sub presiunea unei situatii imprevizibile. Pentru a evita stresul pe care il pot resimti angajatii, pune la dispozitie un plan cu mai multe optiuni, pe care fiecare dintre ei sa le aleaga in functie de posibilitati si nevoi.

Transparenta

Cand un factor care nu poate fi controlat provoaca o situatie complicata la nivelul societatii, angajatii vor avea nevoie de cat mai multa transparenta din partea angajatorului. Daca programul de munca este afectat sau exista posibilitatea sistarii activitatii firmei, este important sa ii anunti din timp cu privire la aceste lucruri.

 

O situatie de criza se gestioneaza cel mai bine atunci cand comunicarea se face intr-un mod transparent, constructiv și constant. Planul pe care il stabilesti trebuie sa fie comunicat angajatilor, indiferent de modificarile care apar si sa tina cont de indicatiile specialistilor.

 

Situatiile de criza iti vor testa abilitatile de leadership si te vor obliga sa iei decizii drastice, dar nu trebuie să uiti să te concentrezi asupra nevoilor angajatilor si sa le oferi cat mai multe beneficii care le vor face munca si viata personala mai usoara.


Ultimele NOUTATI

Economisii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic
Economie

Economisii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic

today15 Iun. 2025
6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici
Life Style

6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici

today14 Iun. 2025
Rolul pulsatorului in mulsul zilnic
Casa si gradina

Rolul pulsatorului in mulsul zilnic

today13 Iun. 2025
Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!
Business

Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!

today13 Iun. 2025
Ce trebuie sa stii despre liberalizarea pietei de energie si cum sa te pregatesti. Cine mai poate beneficia de sprijin de la stat dupa 1 iulie
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Ce trebuie sa stii despre liberalizarea pietei de energie si cum sa te pregatesti. Cine mai poate beneficia de sprijin de la stat dupa 1 iulie

today13 Iun. 2025
Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf
Life Style

Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf

today13 Iun. 2025
Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar
Life Style

Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar

today13 Iun. 2025
Doar 4 din 10 patroni publica salariul in anuntul de angajare. Oare de ce?
Companii

Doar 4 din 10 patroni publica salariul in anuntul de angajare. Oare de ce?

today13 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x