CNAIR baga mana in foc pentru podurile din Romania: NU sunt in pericol sa se prabuseasca!

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
CNAIR baga mana in foc pentru podurile din Romania: NU sunt in pericol sa se prabuseasca!
CNAIR baga mana in foc pentru podurile din Romania: NU sunt in pericol sa se prabuseasca!
de Vlad Strunescu la 17 Aug. 2018
Urmareste-ne pe Google News
poduri romaniapod italiaprabusire pod italiaaccident italia

Dintre cele 4.250 de poduri aflate pe drumuri nationale din Romania, numai 37 sunt in clasa tehnica 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate de la autoritatile locale. De asemenea 680 de poduri sunt in clasa tehnica 4.

Potrivit CNAIR, nici unul dintre  aceste poduri nu prezinta risc iminent de colapsare, deoarece sunt monitorizate permanent, iar, unde se constata agravarea situatiei, se ia inclusiv masura inchiderii si devierii circulatiei pe alte rute.

Citeste si: Ce salarii plateste Jandarmeria romana: un jandarm poate castiga peste 10.000 lei lunar
 
Conform normativelor in vigoare, revizia podurilor se face la intervale de 6 luni, dar si mai devreme, daca situatia o cere. 
 
Aceasta revizie este efectuata de echipe de specialisti ai CNAIR, iar rezultatele sunt inscrise intr-un raport privind starea generala a infrastructurii rutiere din Romania.
 
Tot potrivit normativelor, cand revizie constata degradari complexe, se comanda, pe baza de contract, o expertiza tehnica efectuata de experti privati.
 
"Pentru a nu se crea confuzii, trebuie sa precizam ca intervalul pentru lucrari de intretinere periodica este cuprins intre 10 si 15 ani, iar intervalul pentru reabilitarea sau reparatia capitala este cuprins 35-50 ani, in functie de evaluarile tehnice.
 
Ca exemplu, podul de la Maracineni, reabilitat dupa inundatiile din anul 2005, a fost reparat anul acesta in cadrul unui program de intretinere periodica si nu a unui program de reabilitare. Trebuie sa subliniem ca, nici la momentul inceperii lucrarilor din acest an, nu exista un risc iminent de colapsare a podului", precizeaza CNAIR.
 
De asemenea, compania arata ca, de principiu, reabilitarea podurilor este cuprinsa in programele de reabilitare a unor sectore de drum mai extinse.
 
Este si cazul podului care traverseaza raul Arges in zona localitatii Adunatii Copaceni, care face parte din contractul de reabilitare a DN5, dar si al podurilor aflate pe traseul DN73, sector de drum aflat de asemenea in reabilitare.
 
Sunt insa si programe individuale de reabilitare a podurilor, cum ar fi Podurile dunarene de pe A2, pentru care contractele de lucrari urmeaza sa fie lansate in scurt timp in licitatie publica.
 
Potrivit CNAIR, faptul ca nu a fost nevoie de contractarea unor expertize pentru perioade lungi de timp demonstreaza ca situatia podurilor din Romania nu se afla in situatie grava, iar problemele aparute pot fi tinute sub control prin activitati de reparatie curenta.
 
Compania face apel la cei care prezinta in spatiul public informatii in legatura cu situatia infrastructurii nationale, sa verifice cu atentie veridicitatea lor, deoarece, in caz contrar, risca sa produca panica si confuzie in societate.

Citeste si: Sinteza Saptamanii: ANAF pune la dispozitie computere pentru cetateni, impozitarea bacsisului si schimbari la casele de marcat
 
O sectiune a viaductului Morandi, de pe autostrada A10 din Italia, a cedat, marti, cand traficul era intens. Zeci de vehicule au cazut 50 de metri in gol.
 

Foto: pexels.com

Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romania, ingropata in datorii pana-n gat. Cati bani avem de dat
Economie

Romania, ingropata in datorii pana-n gat. Cati bani avem de dat

today07 Mai. 2024
Meserii platite bine, fara facultate: dupa cursuri castigi peste salariul mediu pe economie, 4.500 de lei
Companii

Meserii platite bine, fara facultate: dupa cursuri castigi peste salariul mediu pe economie, 4.500 de lei

today07 Mai. 2024
Sunt tineri, nelinistiti si fara job. Rata somajului in randul tinerilor e alarmanta in Romania
Economie

Sunt tineri, nelinistiti si fara job. Rata somajului in randul tinerilor e alarmanta in Romania

today07 Mai. 2024
Diferenta intre onorariul orar si onorariul fix al avocatului
Life Style

Diferenta intre onorariul orar si onorariul fix al avocatului

today07 Mai. 2024
Parteneriatul solid de peste 14 ani intre Scribsoftware si WinMENTOR - solutii ERP de incredere
Business

Parteneriatul solid de peste 14 ani intre Scribsoftware si WinMENTOR - solutii ERP de incredere

today07 Mai. 2024
Semnal de alarma pentru economia mondiala. Suntem cu-n picior in groapa?
Economie

Semnal de alarma pentru economia mondiala. Suntem cu-n picior in groapa?

today06 Mai. 2024
Tara plina de miliardari in 2024. Unde gasesti cei mai multi bogatasi la un loc
Afla...

Tara plina de miliardari in 2024. Unde gasesti cei mai multi bogatasi la un loc

today06 Mai. 2024
Topul celor mai valoroase companii din UE. Cine ne face mandri in Romania, pe harta afacerilor la nivel inalt
Companii

Topul celor mai valoroase companii din UE. Cine ne face mandri in Romania, pe harta afacerilor la nivel inalt

today06 Mai. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Sunt tineri, nelinistiti si fara job. Rata somajului in randul tinerilor e alarmanta in Romania
Economie

Sunt tineri, nelinistiti si fara job. Rata somajului in randul tinerilor e alarmanta in Romania

today07 Mai. 2024
Diferenta intre onorariul orar si onorariul fix al avocatului
Life Style

Diferenta intre onorariul orar si onorariul fix al avocatului

today07 Mai. 2024
Parteneriatul solid de peste 14 ani intre Scribsoftware si WinMENTOR - solutii ERP de incredere
Business

Parteneriatul solid de peste 14 ani intre Scribsoftware si WinMENTOR - solutii ERP de incredere

today07 Mai. 2024
Semnal de alarma pentru economia mondiala. Suntem cu-n picior in groapa?
Economie

Semnal de alarma pentru economia mondiala. Suntem cu-n picior in groapa?

today06 Mai. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x