Intoarcerea la birou si efectul pe care il are aceasta asupra angajatilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Intoarcerea la birou si efectul pe care il are aceasta asupra angajatilor
Intoarcerea la birou si efectul pe care il are aceasta asupra angajatilor
de Redactia Manager la 11 Iul. 2022
Urmareste-ne pe Google News
work from homesistem hibridintoarcerea la birou

Pandemia care a afectat in ultimii ani lumea in care traim a adus modificari radicale si imediate asupra vietilor noastre. Brusc, sala de clasa a copiilor a fost inlocuita cu un laptop sau o tableta, scaunul de la locul de munca s-a transformat in canapeaua din sufragerie sau patul din dormitor, iar interactiunile de zi cu zi cu persoane mai mult sau mai putin apropiate au disparut complet.


Practic, in locul colegilor de munca, prietenilor cu care ne vedeam la sfarsitul programului si iesirilor din weekend a aparut siguranta, aceasta preluand astfel primul loc in topul prioritatilor pe care le aveam. 


O astfel de schimbare radicala a stilului de viata pe care il urmam nu are insa cum sa nu lase urme, mai mult sau mai putin accentuate.


Problemele conceptului de work from home


Multi angajati au fost afectati de lipsa interactiunilor cu colegii de birou. „Noi suntem niste fiinte sociale. Noi functionam si putem performa daca avem alti oameni in preajma. Oamenii vor avea un sentiment de singuratate daca nu vor veni la birou”, mentiona Daniel Metz, Presedinte al Consiliului de Administratie NTT DATA Romania, intr-un interviu din octombrie 2021.


Intr-adevar, lipsa de comunicare si interactiune cu alte persoane a fost una dintre principalele probleme cu care s-au confruntat angajatii in perioada pandemica. Rutina mersului la birou a fost intrerupta brusc, iar o astfel de „ruptura” poate avea efecte importante mai ales asupra psihicului si starii generale de spirit.


O alta problema creata de dinamica lucrului de acasa a fost disparitia delimitarii dintre conceptele de „acasa” si „la birou”. Practic, spatiul locuintei, pe care il asociem relaxarii si starii de bine a inceput sa se confunde cu cel al biroului, unde productivitatea primeaza si exista o stare mai ridicata de alerta. Asta a dus si la un nivel mai ridicat de stres, o senzatie de munca neintrerupta si o disparitie a acelei stari de relaxare de care aminteam.


Sustinatorii work from home
 

Work from home ar putea fi un amestec perfect intre confortul oferit de lucrul din propria casa si capacitatea de a fi la fel de productiv ca la birou pentru anumiti angajati. Asta implica insa eforturi importante, precum abilitatea de a distinge dintre spatiul (si timpul) de munca si cel rezervat activitatilor din locuinta sau incercarea de a transforma o camera a locuintei intr-un spatiu cat mai apropiat de cel de la birou. 


Un alt aspect pozitiv al lucrului remote pentru angajati il reprezinta usurinta cu care isi pot cauta un alt loc de munca. De altfel, majoritatea business-urilor au si instituit politici conform carora prima runda de interviuri de angajare va fi desfasurata la distanta, spune Nicholas Bloom, profesor de economie la Universitatea Stanford.


„Lucrul de acasa le-a permis angajatilor sa aiba cu mult mai multa usurinta interviuri pentru alte joburi. Iti poti schimba locul de munca intr-o singura zi” mai spune Bloom.


Ce ar putea insemna intoarcerea la birou


Pandemia pare, pentru moment, data uitarii (sau mai putin importanta decat anterior). Acest lucru a dus, in mod natural, la o incercare a revenirii la „normalitate”, la ceea ce consideram anterior ca fiind o rutina obisnuita: intoarcerea la birou. Multe companii au pus deja in practica reguli pentru revenirea la birou, unele optand pentru sisteme hibrid, care cheama angajatii la locatie cate 2 sau 3 zile pe saptamana, lasandu-i in restul timpului sa lucreze de acasa. „Desi experienta noastra generala in ceea ce priveste munca de la distanta a fost una buna, credem ca realizarea unor noi conexiuni sociale si reinnoirea celor vechi sunt esentiale pentru o productivitate mai mare si mai multa implicare” arata Richard Lobo, Head HR al Infosys.


Sistemul hibrid pare sa fie una dintre cele mai bune solutii de a-i reobisnui pe angajati cu munca la birou si tot ceea ce implica aceasta, fiind o revenire graduala la status quo-ul dinaintea pandemiei. 


Probleme exista insa in continuare, iar multi angajati nu se feresc sa se faca auziti in acest sens. De pilda, in Statele Unite, nu mai putin de doua treimi din angajati spuneau ca se tem de intoarcerea la birou anul trecut, fiind un motiv de stres pentru acestia. Chiar daca teama principala a acestora, COVID-19, si-a mai pierdut din fear factor, ramane un motiv ce poate fi invocat pentru a evita intoarcerea la birou. 


Beneficiile revenirii intr-un astfel de mediu nu pot fi insa trecute cu vederea. Studiile au aratat ca revenirea la birou poate imbunatati productivitatea, reduce sentimentul de singuratate si - mai ales - poate restabili acea balanta intre spatiul de lucru si spatiul de acasa, atat de pretioasa pentru bunastarea unei persoane. 


Interactiunea cu colegii de echipa, fata in fata, reprezinta unul dintre cele mai mari atuuri in favoarea unui format de munca „clasic” sau hibrid. Poti discuta mult mai rapid si mai pe larg cu acestia despre problemele cu care te confrunti, te pot ajuta sa le rezolvi mai usor si poti resimti acel sentiment de colegialitate, de lucru in echipa pe care Zoom-ul sau Microsoft Teams nu le pot replica, indiferent de cat de lungi ar fi unele discutii. 

 

Ultimele NOUTATI

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine
Life Style

Ai incredere in terapie cum are terapeutul incredere in tine

today23 Apr. 2024
Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Semnal de alarma? Romanii investesc mai mult in crypto decat la Bursa de Valori Bucuresti

today23 Apr. 2024
Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024
4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei
Life Style

4 trucuri de care sa tii cont in 2024 la renovarea bucatariei

today23 Apr. 2024
Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare
Analize

Romanii n-au incredere nici in banci, nici in doctori, nici in bursa, dar investesc in scheme financiare "minune"

today22 Apr. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari
Companii

Locuri de munca platite cu peste 2.500 - 3.000 de euro net in Romania: in ce judete se fac angajari

today23 Apr. 2024
Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?
Companii

Ghidul angajatorului. Cum dovediti ca un salariat este incompetent?

today23 Apr. 2024
3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor
Economie

3 motive pentru care firmele ar trebui sa mareasca an de an salariile angajatilor

today23 Apr. 2024
Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri
Economie

Ce beneficii primesc angajatii din privat inainte de Paste: 7 din 10 firme ofera cadouri

today23 Apr. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016
x