Statul roman ar putea deveni actionar la Blue Air, cel mai mare operator aerian romanesc

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Statul roman ar putea deveni actionar la Blue Air, cel mai mare operator aerian romanesc
Statul roman ar putea deveni actionar la Blue Air, cel mai mare operator aerian romanesc
de Adrian Somai la 24 Iul. 2020
Urmareste-ne pe Google News
blue airactionariatconcordat preventivdatorii blue air

Blue Air, cea mai mare companie aeriana romaneasca si al doilea cel mai mare jucator care activeaza pe piata locala, dupa Wizz Air, a anuntat in urma cu mai bine de doua saptamani declansarea procedurii de concordat preventiv, un mecanism de evitare a insolventei. Prin intermediul acestui mecanism, compania poate propune creditorilor sai, care detin peste 75% din creante, un plan de redresare si plata a datoriilor. Prin vocea ministrului Transporturilor Lucian Bode, statul roman anunta acum ca este gata sa se implice in salvarea Blue Air, fiind dispus sa aloce fonduri si sa devina actionar la aceasta companie. 

 

Blue Air a fost infiintata in 2004 si a devenit de-a lungul anilor unul dintre cei mai importanti jucatori de pe piata locala. In urma cu patru ani, Blue Air a devenit cea mai mare companie aeriana romaneasca, depasind compania de stat Tarom din punct de vedere al numarului de pasageri transportati. La aceasta ora, Blue Air dispune de baze operationale in Romania, Cipru, Italia si Marea Britanie. In prezent, cei de la Blue Air opereaza zboruri catre aproximativ 100 de destinatii din 16 tari. 

In urma cu aproximativ doi ani, Blue Air a achizitionat  Air Moldova, compania aeriana nationala a Republicii Moldova, cu 2.5 milioane de euro, preluand totodata si datorii in valoare de 61.2 milioane de euro. In 2019, Blue Air raporta o cifra de afaceri de 2.19 miliarde de lei, in scadere cu 5.4% in raport cu anul anterior. Strategia celor de la Blue Air a functionat insa extrem de bine, operatorul aerian concentrandu-se in acel an pe reducerea cheltuielilor totale. Dupa ce cheltuielile au fost reduse cu peste opt procente, Blue Air a revenit pe plus dupa trei ani, cu un profit net de 72.2 milioane de lei. In comparatie, in 2018, compania aeriana inregistra o pierdere de 145.6 milioane de lei. 

In aceste conditii, strategia pentru urmatorii ani anuntata de oficialii din conducerea Blue Air era extrem de interesanta, compania aeriana pregatind pentru aceasta toamna lansarea pe bursa a unei emisiuni de obligatiuni in cuantum de 50 - 60 de milioane de euro, operatiune care poate fi urmata de o listare efectiva dupa doi ani. Criza provocata de pandemia de coronavirus care a lovit continentul european la inceputul acestei primaveri i-a lovit puternic si pe cei de la Blue Air, compania vazandu-se in situatia de a cere de la Guvern un ajutor de stat, pe care l-a si obtinut intre timp. 

CEO-ul Blue Air isi pastreaza optimismul 

Desi conducerea companiei recunoaste ca perioada actuala este una extrem de dificila pentru intreaga industrie, CEO-ul Oana Petrescu isi pastreaza optimismul. Conform calculelor facute, odata cu reluarea programului normal de zbor, compania va fi in masura sa genereze in urmatorul an si jumatate veniturile necesare atat platii datoriilor esalonate, cat si a datoriilor catre pasageri si agentii. In acelasi timp, pierderile provocate de pandemia de coronavirus vor fi acoperite prin ajutorul de stat obtinut de la Guvern. 

Statul roman ar putea lua exemplul Germaniei 

Lucian Bode, ministrul Transporturilor, a declarat recent ca autoritatile din Romania ar putea lua exemplul germanilor, care a alocat fonduri substantiale si a devenit actionar la Lufthansa, cea mai importanta companie aeriana din Germania. Este important de precizat ca pentru moment nu a fost luata nicio decizie in acest sens. Ministrul Lucian Bode a dat asigurari ca operatorul aerian de stat Tarom va fi salvat, in acelasi timp exprimandu-si speranta ca si Blue Air va beneficia de ajutor. 

 
Jurnalist Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Economistii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic
Economie

Economistii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic

today15 Iun. 2025
6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici
Life Style

6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici

today14 Iun. 2025
Rolul pulsatorului in mulsul zilnic
Casa si gradina

Rolul pulsatorului in mulsul zilnic

today13 Iun. 2025
Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!
Business

Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!

today13 Iun. 2025
Ce trebuie sa stii despre liberalizarea pietei de energie si cum sa te pregatesti. Cine mai poate beneficia de sprijin de la stat dupa 1 iulie
Economie

Ce trebuie sa stii despre liberalizarea pietei de energie si cum sa te pregatesti. Cine mai poate beneficia de sprijin de la stat dupa 1 iulie

today13 Iun. 2025
Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf
Life Style

Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf

today13 Iun. 2025
Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar
Life Style

Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar

today13 Iun. 2025
Doar 4 din 10 patroni publica salariul in anuntul de angajare. Oare de ce?
Companii

Doar 4 din 10 patroni publica salariul in anuntul de angajare. Oare de ce?

today13 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x