Uita de burse! Investeste in tine!
burseduane zobristafaceriaurforta de muncamarketing
Urmele lasate de indicii bursieri pe grafice seamana in ultimii ani cu traseele unor roller coastere. De aceea investitia in actiuni sau alte instrumente listate este foarte dificila.
Duane Zobrist, directorul executiv de la The Duane Zobrist Group & Resort Outfitters, companie de training si consultanta in business, spune ca este intrebat deseori de proprietarii de afaceri: "In ce sa-mi plasez banii? Actiuni? Obligatiuni? Aur?" Raspunsul sau este: "In niciuna din acestea." In schimb el le recomanda oamenilor de afaceri sa investeasca in ei. De fapt, in afacerile lor.
Potrivit lui Zobrist, sunt trei domenii pe care un proprietar de afacere trebuie sa se concentreze in aceste zile tulburi:
1. Sa investeasca in forta de munca pe care o are. Asta nu inseamna sa angajezi mai multi oameni daca nu este neaparat necesar. In schimb, poti baga bani in imbunatatirea profesionala a lucratorilor existenti.
2. Sa investeasca in echipamente moderne. Fara tehnologie si oameni calificati, in ziua de azi o afacere nu poate creste. Nu conteaza ca este vorba de computere, software sau masini si unelte. Tehnologia moderna sporeste de obicei productivitatea. Rezultatele se vor vedea la sfarsitul anului cand se trage linie. Nu investi insa fara cap in echipamente care nu sunt neaparat necesare.
3. Sa investeasca in marketing. Dupa ce ai investit in forta de munca si tehnologie, acesta este pasul firesc. Daca primii doi pasi au fost facuti cu succes, va creste capacitatea de productie a firmei. Pentru ca piata sa absoarba produsele si serviciile tale, create acum in volum mai mare, este nevoie de marketing. Analizeaza-ti actuala strategie de marketing si vezi care sunt tacticile care au cel mai bun ROI (return of investment).
Uita de burse! In aceste zile este mai probabil sa te imbolnavesti de ulcer investind pe piata de capital, decat sa faci profit.