Sa fii un manager de succes nu este o misiune usoara pentru nimeni, o asemenea pozitie dovedindu-se a veni la pachet cu o serie intreaga de responsabilitati si sarcini de dus la bun sfarsit. Rolul de manager nu inseamna numai sa stii cum sa conduci o echipa sau o companie. Trebuie sa intelegi oamenii din jurul tau, sa stii cum sa comunici cu ei, sa faci totul pentru a ii motiva si sa fii capabil in orice clipa sa iei cele mai bune decizii atat pentru ei, cat si pentru intreaga companie pe care o conduci.
Daca iti doresti sa fii un manager si un lider mai bun, uite cativa pasi esentiali pe care ar trebui sa ii faci pentru a creste in ochii celor din jur si pentru a iti imbunatati abilitatile de conducere:
Nu mai da vina pe altii atunci cand lucrurile nu merg asa cum trebuie. Pentru a putea deveni un manager mai bun trebuie sa inveti sa iti accepti responsabilitatea personala pentru actiunile pe care le faci, inclusiv pentru comportamentul si emotiile tale sau pentru esecurile avute. De multe ori, oamenii obisnuiesc sa gaseasca scuze si sa dea vina pe altii. Nu ai nevoie insa de asa ceva, trebuie sa fii asumat si sa iti asumi intreaga raspundere pentru lucrurile asupra carora ai control.
Atunci cand incepi sa ierti, renunti la furia din interiorul tau, care de cele mai multe ori nu face nimic altceva in afara de a iti intuneca mintea. Iertand pe cineva care ti-a gresit iti da puterea de a da la o parte durerea din trecut si de a merge mai departe. Nu trebuie sa uiti cele intamplate, insa este important sa te eliberezi de resentimente pentru a iti putea continua drumul mai departe.
Orice om mai si greseste uneori, este ceva perfect normal pentru fiecare dintre noi. Atunci cand iti dai seama ca ai gresit, nu trebuie sa faci nimic altceva in afara de a iti recunoaste greseala si de a iti cere scuze. Atunci cand faci asta arati empatie in primul rand pentru persoana nedreptatita. Nu poti trece cu adevarat peste o greseala atat timp cat nu ti-o recunosti atat tie personal, cat si celor din jurul tau!
Nu ai cum sa fii un lider de succes daca nu stii sa comunici cu cei din jurul tau si sa ii asculti. A-i asculta cu adevarat pe ceilalti, cu mintea deschisa, este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poti face atat pentru tine, cat si pentru ceilalti. Arata-le celor din jur ca opinia lor este apreciata si luata in considerare. Astfel, vei dezvolta legaturi mai stranse cu ceilalti oameni si vei putea avea acces la unele perspective care poate ti-au scapat.
Ultimele NOUTATI
Romanilor le-a trecut supararea pe banci? Din ce in ce mai multi isi fac depozite in lei si euro
PEPE inregistreaza o crestere de 15% dupa listare pe Coinbase. In ce directie se indreapta Dogeverse? (P)
Top 5 motive pentru ca proprietarii de afaceri si terase HoReCa sa investeasca in acoperiri cu pergole de inalta calitate
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Partenerii nostri
OBLIGATII de retinere din salariu ce revin angajatorului
Zile LIBERE platite pentru evenimente deosebite - procedura de acordare