Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Business de criza: top 5 instrumente de digital relevante in contextul pandemiei


Business de criza: top 5 instrumente de digital relevante in contextul pandemiei
de Manager.ro la 03 Iun. 2020
Business de criza: top 5 instrumente de digital relevante in contextul pandemiei
Tags: businessdigitalgoogletrendsinovatietools

In vremuri incerte, mediul de afaceri devine tot mai volatil. Comportamentele utilizatorilor se schimba de la o zi la alta, iar probabilitatea ca businessurile sa se adapteze la aceste schimbari este infima daca se bazeaza strict pe intuitie si fac abstractie de indicii care subliniaza aceste oscilatii.

De la modificarea nevoilor si a obiceiurilor de cumparare, la schimbarea intereselor de informare, efectele pandemiei se resimt la nivel comercial.

De aceea, inca din martie, au inceput sa apara noi instrumente de digital care monitorizeaza aceste schimbari si le prognozeaza pe urmatoarele. Totodata, tooluri mai putin importante inainte de declansarea crizei devin acum relevante, tocmai pentru ca urmaresc indeaproape interesele actuale ale consumatorilor. Iata doar cateva dintre uneltele fara de care digitalul ar fi un strigat surd in perioada pandemiei de coronavirus:

 

     1. Google Trends

Inainte de declansarea crizei, Google Trends era un instrument prea putin utilizat de catre businessuri. Cum focusul acestora era fie in zona de ads, fie in cea de SEO, instrumentele folosite pentru promovare si optimizarea pentru motoarele de cautare erau cele de nisa. Subevaluat in aceste circumstante si considerat mai degraba amuzant, Google Trends a devenit relevant odata cu declansarea crizei si impunerea masurilor de catre autoritati.

 

Acesta arata cum a evoluat interesul consumatorilor pentru diferite segmente de piata, dar si pentru produse, servicii si categorii de produse si servicii. Tocmai de aceea, datele pe care le evidentiaza subliniaza tot mai bine schimbarile de la nivelul obiceiurilor de informare si de consum.

 

     2. Upswing COVID-19 Trends

Upswing este agentia de SEO si content marketing din Romania care ne-a pus tara pe harta Europei in cadrul unor competitii precum European Content Awards sau European Search Awards. Cu un istoric in inovatie si o inclinatie declarata catre date, Upswing a dezvoltat, la debutul crizei de coronavirus, Upswing COVID-19 Trends, un tool gratuit care dezvaluie schimbarile comportamentale ale consumatorilor cu date la zi, pentru 25 de industrii importante.

 

Instrumentul monitorizeaza 100k de cuvinte cheie din segmente precum sport, copii, casa si deco, bricolaj, asigurari, IT, cosmetice, pentru ca e-commerce-urile sa se poata adapta rapid si productiv la noile nevoi exprimate de utilizatorii motoarelor de cautare. Altfel spus, este un tool creat pentru businessuri, care urmareste comportamentul potentialilor cumparatori si il traduce in date generatoare de noi strategii. De la adaptarea comunicarii la schimbarea focusului pentru actiunile de push marketing, acest tool ghideaza businessurile pentru tranzitionarea mai usoara a crizei.

 

     3. Search Trends after COVID-19

Dezvoltatorii SEOmonitor, aplicatia romaneasca folosita de companii din intreaga lume s-au folosit de resursele interne pentru a monitoriza tendintele consumatorilor si a le expune in fata businessurilor. Pornind de la volume de cautari si tendinte si agregand cuvintele cheie care descriu intentii de cautare similare, SEOmonitor a creat Search Trends after COVID-19, un tool gratuit, cu o interfata prietenoasa, pe care il poate folosi deopotriva departamentul de marketing, cat si cel de logistica.

 

Poti folosi acest instrument pentru a cauta subiectele cel mai intens cautate in Google, respectiv seturile de cuvinte cheie care descriu aceeasi intentie a utilizatorilor. Sau poti explora nisele care au evoluat in perioada pandemiei; astfel, vei descoperi website-urile ale caror cuvinte cheie generatoare de rankuri au trecut prin schimbari notabile in contextul curent. De altfel, ai si varianta de a explora trendurile de cautare pe industrii, in functie de o colectie de keywords care le aduc rankuri celor mai importanti jucatori ai nisei.

 

     4. Exploding Topics

Exploding Topics cutreiera internetul pentru a descoperi trenduri emergente inainte ca acestea sa devina evidente, cum spun insisi fondatorii toolului. Pe scurt, tehnologia ET analizeaza milioane de cautari, conversatii si mentiuni virtuale, foloseste un algoritm complex pentru a identifica subiectele fierbinti si, dupa ce le triaza pe cele mai importante, defineste cele mai noi tendinte, cu date actualizate saptamanal.

 

Desi nu a fost conceputa in contextul pandemiei, este una dintre aplicatiile gratuite care au castigat relevanta in circumstantele actuale. Aceasta arata tendintele din ultimele luni, dar acopera o perioada de 15 ani pentru toate cele 32 de categorii pe care le acceseaza, dezvaluind astfel date istorice pentru retaileri, furnizori de servicii, marketplace-uri si alte businessuri similare.

 

     5. Trendexplorer

Inovatia a facut, dintotdeauna, parte din evolutia oricarei crize. Presiunea pe care o resimt businessurile intr-un astfel de context le determina sa se adapteze si sa creeze, pentru a supravietui. Trendexplorer scoate la iveala, lunar, 250 de noi tendinte globale din toate industriile, pentru a inspira business owners din intreaga lume sa inoveze.

 

Toolul analizeaza produse inovatoare de peste tot din lume si suplineste cu succes procese indelungi de research in acest sens. Astfel, nu doar ca salveaza timp, dar iti ofera si avantajul de a acoperi o plaja larga de inovatii si pe acela de a nu lasa nimic sa-ti scape, in schimbul unui abonament personalizat. Poti seta alerte pentru a filtra industriile care te intereseaza sau poti crea rapoarte pentru cele mai bune practici din industria ta - Trendexplorer nu este o simpla baza de date, ci o veritabila sursa de inspiratie pentru businessuri care vor sa mearga inainte si sa isi puna amprenta asupra segmentului din care fac parte.

 

Daca ai in grija un business sau esti responsabil de succesul lui in digital, nu irosi potentialul acestei crize si adapteaza-te la nevoile punctuale ale consumatorilor. In acest fel, vei reusi nu doar sa supravietuiesti in mediul de afaceri sau sa te mentii pe linia de plutire in perioada de criza, ci chiar sa iesi invingator din aceasta.




Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine


Ultimele NOUTATI

Orban a dat explicatii privind achizitiile publice: Hotul, adica PSD, striga hotii. In 30 de ani, nu am luat...

Orban a dat explicatii privind achizitiile publice: Hotul, adica PSD, striga hotii. In 30 de ani, nu am luat niciun capat de ata
Primul ministru Ludovic Orban a participat luni, in Parlament, la Ora premierului, invitat fiind de PSD sa dea explicatii cu privire la achizitiile publice facute in aceste perioada, in contextul in care directorul Unifarm, Adrian Ionel, a fost pus sub control judiciar de DNA, fiind acuzat, printre...
today06 Iul. 2020

STUDIU: Imunitatea colectiva poate fi doar o iluzie. Tot mai multe dovezi indica faptul ca nu e posibila

STUDIU: Imunitatea colectiva poate fi doar o iluzie. Tot mai multe dovezi indica faptul ca nu e posibila
Imunitatea colectiva ar putea fi doar o iluzie, relateaza CNN, care citeaza revista medicala Lancet, ce a publicat un studiu facut de oamenii de stiinta spanioli. In asteptarea unui vaccin sau macar a unui tratament pentru infectia cu noul tip de coronavirus, comunitatea stiintifica spera ca...
today06 Iul. 2020

Programul O NOUA CASA 2020. Credite mai generoase pentru romanii care vor sa isi cumpere o locuinta

Programul O NOUA CASA 2020. Credite mai generoase pentru romanii care vor sa isi cumpere o locuinta
O NOUA CASA 2020: Guvernul liberal are in plan schimbarea programului Prima Casa, redenumit de curand O familie, o casa. Romanii vor putea sa contracteze credite cu valori mult mai mari, deci isi vor putea achizitona proprietati mai extinse ca suprafata sau, de ce nu, in zone mai bune ale oraselor....
today06 Iul. 2020

Violenta cibernetica, sanctionata DE ACUM prin LEGE

Violenta cibernetica, sanctionata DE ACUM prin LEGE
Conform lei Legi promulgate recent de presedintele Klaus Iohannis, din violenta domestica va face parte si violenta cibernetica. Concret, orice acte de intimidare, hartuire, jignire din spatiul virtual vor fi sanctionate de autoritati, care au acum parghiile legale sa ia masurile prevazute de noua...
today06 Iul. 2020
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020".

Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Audiente fara masca

De cand cu starea de alerta, printre mesajele care ne spun sa facem miscare, sa bem apa si sa consumam fructe si legume, s-au strecurat trei videoclipuri din campania de informare sustinuta de Guvernul Romaniei pentru prevenirea raspandirii noului coronavirus. Stare de urgenta sau de alerta sa fie sau nu, daca acestea nu sunt mesaje de cea mai mare utilitate publica, nu stiu zau care or fi.  Citeste si: Specialist: In jurul datei de 23 august putem avea aproximativ 800 de infectii noi pe zi   Dintr-un filmulet ar trebui sa invatam cum se poarta corect masca de protectie: "Ai grija sa-ti dezinfectezi...
Vlad Strunescu
Editorial de Vlad Strunescu

Ce-i lipseste transportului in comun din Bucuresti? Tichii de margaritar, uniforme, cravate, esarfe

Cu ani in urma, Tarom se mandrea ca personalul sau poarta uniforme create de Catalin Botezatu. Asa, si? Dupa nici nu se mai stie cati directori, o incercare esuata de listare la BVB si un deceniu de pierderi uriase, inregistrate cu mult timp inainte ca pandemia sa-i tina avioanele la sol, compania este salvata la nesfarsit de platitorii de taxe si impozite. Si asta indiferent ca, la putere sunt... socialistii, cum ii place domnului ministru Florin Citu sa le spuna, sau liberalii, cum le place lor insisi sa-si spuna.  Citeste si: Atentie! Nu se stie cand se deschid usile metroului din Drumul Taberei Acum, o fosta regie autonoma -...



Recomandari MANAGER.RO




Cele mai citite stiri




Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2020"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016