Tactici la raft: Consumatorii aleg produsele plasate central
tactici la raftconsumatoristudiu
Linii parca interminabile de sampoane, sapunuri, sucuri si becuri. De la rafturile supermarketurilor si pana la etajerele din baruri, produsele asezate unele langa altele pe orizontala sunt norma cand vine vorba de comert.
Potrivit unui studiu recent, publicat in Journal of Consumer Research, consumatorii aleg inconstient produsele plasate central pe un raft sau pe o etajera.
Profesorul Onur Bodur, de la John Molson School of Business din cadrul Concordia University, si echipa sa au aflat, utilizand tehnologie de urmarire a privirii, ca plasarea centrala pe raft au unui produs ii mareste considerabil sansele sa fie ales de consumator, indiferent daca este vorba de vitamine, cicocolata sau bauturi energizante.
Cercetatorii au aflat ca, in majoritatea cazurilor, in ultimele cinci secunde de dinainte de decizia de cumparare privirea consumatorilor se concentreaza pe produsul/produsele de la mijlocul raftului.
Totul se produce inconstient. Intrebati de ce au ales un produs, consumatorii nu au putut oferi un raspuns clar. De asemenea, nu au fost constienti de faptul ca s-au concentrat mai mult pe produsele din zona centrala a raftului.
Consumatorii care stiu de acum acest lucru vor putea lua decizii mai bine informate, studiind o mai mare parte din produsele din oferta, spune Bodur.
Sursa foto: Manager.ro