Chiar si-n plina criza economica, angajatii romani sunt PUSI PE DEMISII: ce nu i-ar ierta nici acum sefului

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Chiar si-n plina criza economica, angajatii romani sunt PUSI PE DEMISII: ce nu i-ar ierta nici acum sefului
Chiar si-n plina criza economica, angajatii romani sunt pusi pe demisii: ce nu i-ar ierta nici acum sefului
de Magda Florea la 13 Sep. 2022
Urmareste-ne pe Google News
munca de acasademisiemunca remotetelemunca

Desi traversam o perioada marcata de cresteri de pret scapate de sub control, iar Institutul National de Statistica tocmai a transmis ca inflatia in luna august a depasit pragul de 15%, angajatii romani nu sunt dispusi sa faca niciun compromis la locul de munca si multi dintre ei ar fi gata pe loc sa-si dea demisia, daca seful le-ar cere sa renunte definitiv la munca de acasa.
 


Se pare ca fenomenul muncii remote a ajuns sa fie foarte indragit de catre angajatii romani. Daca la inceput a fost lansat ca un colac de salvare pentru companii si joburi, in criza sanitara, astazi angajatii deja ii cunosc beneficiile si nu mai sunt dispusi sa renunte la ele.

"Desi pandemia a trecut, efectele ei le vedem foarte puternic pe piata muncii. Mai exact, peste 60% continua sa lucreze de acasa si s-ar intoarce la birou doar daca li s-ar cere acest lucru. Mai mult, aproape jumatate dintre salariati ar cauta alt job daca li s-ar impune munca de la birou. Astfel, specialistii in HR sunt intr-o pozitie dificila intre a pastra libertatea angajatilor de a-si alege modul de lucru, dar si o tot mai mare nevoie de eficienta. De altfel, daca adunam procentele din studiu, observam ca pentru peste 65% dintre specialistii in HR principalele ingrijorari privind munca remote sunt legate de eficienta. Probabil ca solutia este ca angajatorii sa fie cat mai atenti la starea de bine a angajatilor si sa gaseasca continuu medode noi de motivare si fidelizare a angajatilor”, spune Costin Tudor, fondator si CEO Undelucram.ro.

Te-ar putea interesa si: Pericol de concedieri in Romania: cine risca sa ramana fara serviciu, in plina criza economica
 
Un sondaj recent realizat de Undelucram.ro scoate la iveala atasamentul la cote ridicate de care se bucura munca de acasa in randul salariatilor de la noi din tara.
 
Conform sursei citate, 40% dintre angajati si-ar cauta alt job daca angajatorul le-ar solicita sa lucreze preponderent de la birou!
 
Inainte de a patrunde mai adanc in cifrele care indica intentiile angajatilor romani, sa vedem si care este contextul: in acest moment, 61% dintre angajati lucreaza preponderent de acasa (3-5 zile pe saptamana), iar restul de la birou. Se pare ca majoritatea vrea sa continue acest sistem. E vorba despre 72% care nu vor sa schimbe nimic in modul de lucru actual - sa lucreze de acasa, in timp ce doar 28% ar vrea sa lucreze preponderent de la birou (3-5 zile pe saptamana).
 
62% dintre angajati spun ca daca lucrez de acasa sunt mai eficienti si reusesc sa se achite si de sarcini casnice (57%). Aproximativ 13% dintre respondenti prefera munca remote datorita faptului ca astfel pot sa mai aiba un loc de munca sau alte proiecte din care sa castige bani, lucru ce nu ar fi posibil daca s-ar deplasa la un birou.
 
"Daca ar fi sa se intoarca sa lucreze de la birou, in jur de 65% dintre salariati ar face acest pas doar daca ar fi o cerinta din partea companiei. In jur de 50% dintre angajati ar lucra de la birou pentru a socializa, iar 27% din motive legate de eficienta. In cazul in care compania le-ar cere sa lucreze 3-5 zile pe saptamana de la birou, 54% nu ar fi de acord. 
 
De asemenea, in cazul in care li s-ar cere sa lucreze in majoritatea timpului de la birou si nu ar vrea acest lucru, aproximativ 40% dintre salariati si-ar cauta un alt loc de munca. Aproximativ 36% dintre angajati ar vorbi cu alti colegi pentru a convinge managementul si departamentul de HR sa schimbe aceasta decizie, iar 25% s-ar conforma deciziei de a merge la birou pentru ca nu au alternative.
 
Mai bine de jumatate dintre angajati (52%) spun ca angajatorii nu i-au intrebat ce cred atunci cand au decis cum se desfasoara modul de lucru. 
 
In schimb, 90% dintre specialistii in HR chestionati spun ca si-au consultat salariatii cu privirea la intoarcerea la munca de la birou. Aproximativ 7% nu au facut acest lucru, iar 3% spun ca o vor face", explica autorii studiului.
 
Tot in cadrul aceleiasi analize mai descoperim ca 83% dintre expertii in HR afirma ca au discutat anul acesta in departament sau cu managementul companiei despre ideea de a rechema angajatii sa lucreze preponderent de la birou. In jur de 13% nu au vorbit despre acest subiect, iar pentru 4% discutia nu isi are rostul pentru ca in ultimii doi ani au lucrat doar de acasa. 
 
"In jur de 90% dintre specialistii in HR spun ca managementul sustine un echilibru intre munca de la birou si cea de acasa. Aproximativ 6% dintre expertii HR afirma ca managerii incurajeaza munca de acasa, iar 4% ar dori sa cheme angajatii la birou", noteaza Undelucram.ro.
 

Cu toate acestea, companiile inca par nepregatite in fata muncii remote

 
In pofida faptului ca munca de acasa a luat amploare in foarte multe companii, de peste un an de zile, doar 54% dintre specialistii HR spun ca exista reguli privind telemunca in companiile pe care le reprezinta. Totodata, 44% dintre angajatori au raspuns ca vor stabili astfel de reguli. 
 

Firmele au unele temeri legate de munca de acasa

 
Exista si anumite temeri in randul managerilor, cand vine vorba despre angajati ce lucreaza remote. Comunicarea ar putea avea de suferit, cred multi sefi. 
 
"Principalele ingrijorari ale specialistilor HR privind munca remote sunt: faptul ca angajatii nu mai comunica la fel de bine unii cu altii - ceea ce poate afecta eficienta (33%), tendinta ca angajatii sa nu isi mai doreasca sa lucreze de la birou (29%), eficienta angajatilor (24%), mentinerea motivarii angajatilor (24%), faptul ca initiativele de HR nu mai sunt suficient de vizibile (10%) si faptul ca urmeaza o criza economica in care este nevoie ca angajatii sa fie mai uniti si eficienti, iar acestia nu vor sa revina la birou (8%)", noteaza analiza.
 
Pentru acest sondaj au raspuns 2.813 angajati si 537 de experti in HR. 
 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Raben Group se alatura programului Amazon Preferred Carrier
Business

Raben Group se alatura programului Amazon Preferred Carrier

today08 Oct. 2024
Coduri secrete pentru telefon
Tehnologie

Coduri secrete pentru telefon

today08 Oct. 2024
10 afaceri online pe care poti sa le incepi fara experienta – afla cum!
Ultimele stiri economice

10 afaceri online pe care poti sa le incepi fara experienta – afla cum!

today08 Oct. 2024
Cum sa alegi cel mai bun laptop daca esti contabil
Tehnologie

Cum sa alegi cel mai bun laptop daca esti contabil

today08 Oct. 2024
5 idei de afaceri pe care le poti face din dormitorul tau
Companii

5 idei de afaceri pe care le poti face din dormitorul tau

today08 Oct. 2024
Ai o casa si un teren mic la tara? Cum poti sa faci bani din ce altii vand pe nimic
Companii

Ai o casa si un teren mic la tara? Cum poti sa faci bani din ce altii vand pe nimic

today07 Oct. 2024
Cum sa-ti inchiriezi LEGAL apartamentul in REGIM HOTELIER
Companii

Cum sa-ti inchiriezi LEGAL apartamentul in REGIM HOTELIER

today07 Oct. 2024
Stima de sine in afaceri si impactul asupra succesului tau profesional
Business

Stima de sine in afaceri si impactul asupra succesului tau profesional

today07 Oct. 2024
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cuRegulamentul UE 679/2016
Audit gratuit - Gazduire web 12 luni cadou - Fokus Digital Services

Partenerii nostri

Te-ar putea interesa si

10 afaceri online pe care poti sa le incepi fara experienta – afla cum!
Ultimele stiri economice

10 afaceri online pe care poti sa le incepi fara experienta – afla cum!

today08 Oct. 2024
Cum sa alegi cel mai bun laptop daca esti contabil
Tehnologie

Cum sa alegi cel mai bun laptop daca esti contabil

today08 Oct. 2024
5 idei de afaceri pe care le poti face din dormitorul tau
Companii

5 idei de afaceri pe care le poti face din dormitorul tau

today08 Oct. 2024
Ai o casa si un teren mic la tara? Cum poti sa faci bani din ce altii vand pe nimic
Companii

Ai o casa si un teren mic la tara? Cum poti sa faci bani din ce altii vand pe nimic

today07 Oct. 2024

Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x