Constructia celui mai lung pod suspendat din Europa va incepe anul acesta

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Constructia celui mai lung pod suspendat din Europa va incepe anul acesta
Constructia celui mai lung pod suspendat din Europa va incepe anul acesta
de Mihai Balescu la 28 Mai. 2025
Urmareste-ne pe Google News
cel mai lung pod suspendat din europa

Este vorba despre podul peste stramtoarea Messina, care va lega insula Sicilia de Italia continentala (provincia Calabria). Ideea unui asemenea pod exista inca de pe vremea romanilor si ea se afla de mult timp pe agenda guvernului italian, doar ca materializarea ei n-a depasit niciodata faza de simpla intentie (de vina sunt mai multi factori, pe care ii vom prezenta mai jos). Anul acesta insa, Matteo Salvini, Ministrul Infrastructurii si Transporturilor din Italia, este hotarat sa demareze constructia acestui pod, cu termenul de finalizare in 2032 si un cost estimat de 13,5 miliarde de euro.


Stramtoarea Messina are doar 3 km, ca urmare un pod care sa o traverseze n-ar parea sa puna cine stie ce probleme – cel mai lung pod peste apa, The Causeway, din Louisiana, SUA, are peste 38 km (!), de peste 10 ori mai mult.

Doar ca stramtoarea Messina este foarte adanca si situata intr-o zona seismica, fapt care a exclus din start modul clasic de constructie, cu piloni amplasati in mare. Singura varianta a ramas, asadar, cea a unui pod suspendat intre doua turnuri ridicate pe cele doua tarmuri, cu un tablier lung de 3 km sustinut doar de cabluri, lucru foarte greu de realizat din punct de vedere tehnic.

Un proiect viabil nu s-a nascut deci usor, a fost nevoie de solutii ingineresti revolutionare, care sa asigure atat stabilitatea podului la vanturi extreme, de peste 300 km/h, cat si rezistenta la cutremure majore. Insa acest proiect a fost recent finalizat si el a devenit instantaneu standardul pentru acest gen de poduri, intrand in jargonul constructorilor sub numele de “standardul Messina”.

Constructia podului poate incepe si exact asta intentioneaza sa faca ministrul Salvini, motivat atat de ideea eliminarii izolarii Siciliei de restul tarii, cat si de interesele economice clare. Sicilia este situata fix in mijlocul Marii Mediterane si, daca ar fi legata de continent prin trafic feroviar, ar putea prelua o parte din marfurile transportate de navele care vin prin Canalul Suez si care in momentul de fata se duc direct la Rotterdam.

Se estimeaza ca aceasta noua ruta de transport ar aduce anual un plus de 3 miliarde de euro la PIB-ul Italiei, ceea ce este extrem de avantajos, mai ales daca luam in considerare intreaga perioada de exploatare a acestui pod, anume 200 de ani.

Apoi, podul va avea efecte benefice si asupra mediului, pentru ca, odata cu inaugurarea lui, va disparea mare parte din traficul aerian si cu feriboturi care asigura legatura insulei cu Italia continentala. Studiile arata ca in doar 10 ani emisiile nocive s-ar reduce cu 90% fata de nivelul actual.

Lucrurile se prezinta, deci, foarte bine, doar ca autoritatile italiene mai au de rezolvat o problema: mafia. E cunoscut faptul ca familiile mafiote sunt extrem de interesate de lucrarile de infrastructura finantate din bani publici, iar Podul Messina, cu un cost de 13,5 miliarde de euro, este extrem de atractiv in acest sens.

Agentia italiana anti-mafia (Direzione Investigativa Antimafia, DIA) chiar a avertizat intr-un raport difuzat saptamana aceasta ca familiile Cosa Nostra (Sicilia), Camorra (Napoli) si ‘Ndrangheta (Calabria), altminteri rivale, s-au aliat si colaboreaza, cu scopul de a controla acest proiect.

Sursa foto: freepik.com



Editorialist Manager.ro
adresa de e-mail: mihaib@rs.ro

Ultimele NOUTATI

ILFOV | Demonstratie de curaj in randul ,
Comunicate

ILFOV | Demonstratie de curaj in randul ,"micilor pompieri"

today29 Mai. 2025
Calatoria Indiei in explorarea spatiului: de la misiuni pionierat la misiuni analogice pe Marte si Luna
Comunicate

Calatoria Indiei in explorarea spatiului: de la misiuni pionierat la misiuni analogice pe Marte si Luna

today29 Mai. 2025
De ce sa profiti de avantajele de la Tehnovest pentru a cumpara un furtun de sablare original
Business

De ce sa profiti de avantajele de la Tehnovest pentru a cumpara un furtun de sablare original

today29 Mai. 2025
Elon Musk se retrage din Administratia Trump dupa esecul programului DOGE
Ultimele stiri economice

Elon Musk se retrage din Administratia Trump dupa esecul programului DOGE

today29 Mai. 2025
Elon Musk anunta testele reusite pentru
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Elon Musk anunta testele reusite pentru "robotaxi" si prima livrare autonoma marca Tesla

today29 Mai. 2025
Si, totusi, TVA-ul s-ar putea modifica, dar nu cum ne imaginam! Ce e taxarea inversa propusa de USR
Economie

Si, totusi, TVA-ul s-ar putea modifica, dar nu cum ne imaginam! Ce e taxarea inversa propusa de USR

today29 Mai. 2025
A mai ramas o luna de zile pana se vor dubla facturile la energie?
Economie

A mai ramas o luna de zile pana se vor dubla facturile la energie?

today29 Mai. 2025
Increderea in Uniunea Europeana - la cel mai inalt nivel din 2007 incoace
Ultima ora

Increderea in Uniunea Europeana - la cel mai inalt nivel din 2007 incoace

today29 Mai. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x