Guvernul a adoptat cu nici trei saptamani in urma OUG 69/2024, o ordonanta prin care este prevazuta introducerea unor noi informatii pe bonurile fiscale emise de casele de marcat. A urmat apoi publicarea unui proiect de Hotarare care prevede modificarea normelor metodologice in acest sens. Proiectul nu este primit deloc bine de antreprenori, firmele mici si mijlocii revoltandu-se de toate aceste modificari decise din pix de guvernanti de la o zi la alta. Astfel, antreprenorii romani solicita acum Executivului retragerea proiectului de Hotarare.
Prin noul proiect lansat de Ministerul Finantelor se prevede ca pe viitor va fi inscris, la cerere, codul de identificare fiscala in locul codului de inregistrare in scopuri de TVA al beneficiarului. In plus, pe bonul fiscal ar urma sa mai fie tiparite data si ora emiterii bonului, numarul de identificare al bonului, precum si seria aparatului de marcat electronic fiscal sub forma de cod QR.
Consiliul National al IMM-urilor iese insa la atac, sustinand ca guvernantii nu au analizat costurile suplimentare pe care le genereaza implementarea acestor noi date care se cer a fi cuprinse pe bonurile fiscale. “Colegiul National al CNIPMMR, intrunit astazi, 16.07.2024, a decis sa solicite Guvernului retragerea proiectului de hotarare privind modificarea si completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/1999 privind obligatia operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 479/2003 prin care se introduce obligatia de a comunica noi date catre sistemul ANAF prin intermediul aparatelor de marcat electronice fiscale.”, se arata intr-un comunicat de presa.
Consiliul National al IMM-urilor explica cu aceasta ocazie foarte clar ca toate aceste costuri suplimentare cad in sarcina firmelor mici si mijlocii. “Modificarile vor genera noi costuri in sarcina firmelor, iar in Codul Fiscal nu exista o prevedere care sa le dea dreptul de a deduce costul generat de aceasta noua reglementare asupra caselor de marcat, din impozitul platit de catre antreprenor, pentru a compensa partial efortul de conformare la noile modificari cu atat mai mult cu cat acestea sunt facute in scopul cresterii colectarii TVA-ului la bugetul de stat. La momentul actual, antreprenorii nu mai beneficiaza de facilitatea fiscala de deducere a costului cu aparatele fiscale din impozitul pe profit/impozitul pe micro, desi toate aceste costuri sunt suportate de mediul de afaceri in scopul digitalizarii sistemului fiscal.”, spun cei de la CNIPMMR.
De asemenea, reprezentantii IMM-urilor din Romania mai atrag atentia asupra faptului ca proiectul de act normativ a fost elaborat fara ca partenerii sociali sa fie consultati sub o forma sau alta. Mai mult decat atat, nu a fost realizata o analiza de impact cu privire la implicatiile acestui proiect de hotarare.
“Nu au fost analizate costurile suplimentare pe care le genereaza implementarea noilor date ce se cer a fi cuprinse pe bonul fiscal si transmise catre ANAF in format XML si care vor fi suportate de antreprenori si nu se mentioneaza care este durata de timp in care distribuitorii de aparate de marcat electronice fiscale pot realiza modificarile prevazute de hotarare, astfel incat activitatea economica sa nu fie blocata sau expusa riscului aplicarii unei sanctiuni contraventionale”, mai transmite CNIPMMR prin intermediul comunicatului de presa.
Citeste si: Seful de la Finante, despre digitalizarea ANAF: "Trebuie sa recunoastem ca e complicat"
Sursa foto: freepik.com
Ultimele NOUTATI
Se fac angajari la stat - vezi aici lista oraselor cu cele mai multe posturi si studiile de care ai nevoie
Dezamagire crunta la salarii, pentru studenti si absolventi: 3.500- 4.500 de lei pentru joburi entry-level
Art Set by GAEP: Companii de 2 miliarde de lei adopta arta pentru retentia si satisfactia angajatilor
Cererea masinilor electrice pe piata interna, in crestere
Partenerii nostri
Baza de calcul pentru concediu medical - este influentata de indicele de inflatie?
Ce conteaza cu adevarat pentru tinerii din generatia Z la locul de munca
Cum sa folositi SAGA pentru PFA: Ghid pentru evidente fiscal-contabile perfect legale
Imprumuturi intre societati: care sunt conditiile de acordare?
Reducerea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe saptamana: obligatiile angajatorului
Litigiile de munca si drepturile angajatilor: Cand este timpul sa apelezi la un avocat?