Ieftinirea alimentelor a stimulat apetitul pentru produse mai scumpe

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Ieftinirea alimentelor a stimulat apetitul pentru produse mai scumpe Ieftinirea alimentelor a stimulat apetitul pentru produse mai scumpe
de Alexandra Stanescu la 04 Apr. 2016
Urmareste-ne pe Google News
comportament consumconsum fmgcgfk

Studiile GfK care monitorizeaza consumul casnic arata o crestere in valoare cu 1,5% pentru produsele FMCG, in 2015, fata de 2014.

Aceasta crestere are in spate un intreg context. 2015 a fost marcat de schimbari la nivel macroeconomic care au modificat starea de spirit a consumatorilor si le-au influentat comportamentul de cumparare. 
 
Cresterea pensiilor, a salariilor bugetarilor din educatie si sanatate, precum si a venitului mediu pe economie, dar si reducerea TVA la alimente au dus la o crestere a puterii de cumparare si a increderii populatiei.
 
Dinamica pietei a fost data de cresterea volumelor cumparate. Acestea au crescut cu 4%, in 2015. 
 
Odata cu reducerea TVA la alimente, apare, pentru prima data in ultimii trei ani, fenomenul de uptrading, de trecere la un produs superior din aceeasi categorie.  
 
Uptrading-ul a fost sustinut si de cresterea unor categorii de produse mai scumpe. De exemplu, peste si fructe de mare, fructe uscate, miere, cereale pentru mic dejun, cidru, produse speciale de ingrijire a dintilor, a pielii si a picioarelor.
 
Cresterea pietei datorata uptradingului vine doar prin comertul modern, unde cifrele arata o tendinta diferita fata de comertul traditional.
 
Comportamentul de cumparare a suferit usoare modificari fata de anii anteriori. Astfel, consumatorii merg mai rar la cumparaturi, dar cheltuiesc ceva mai mult, de fiecare data.
 
"Scaderea frecventei de cumparare si faptul ca romanii si-au permis sa puna in cos si produse mai scumpe ne arata o oarecare relaxare a acestora la cumparaturi. 
 
Ei nu se mai tin asa de strict de lista de cumparaturi cum o faceau inainte si, chiar daca sunt in continuare in cautarea unor oferte bune de pret, tendinta de a cumpara cat mai ieftin pare sa se mai fi diminuat", potrivit Ralucai Raschip, Consumer Goods and Retail Director GfK Romania.
 
Mancarea, incluzand alimentele proaspete si pe cele cu un termen mai lung de valabilitate, reprezinta doua treimi din valoarea cosului anual de cumparaturi.
 
Cresterea pietei se datoreaza in cea mai mare parte cresterii valorii bauturilor. Alte categorii de produse care si-au modificat evolutia, in comparatie cu 2014, sunt alimentele ambalate care au scazut si cele de ingrijire personala si de ingrijire a casei care au inregistrat crestere. 
 
Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic, in 2015, al tuturor categoriilor de produse de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 3.000 de gospodarii, reprezentativ la nivel national.
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romania, pe ultimul loc in UE la utilizarea AI in business: un semnal serios pentru management
Tehnologie

Romania, pe ultimul loc in UE la utilizarea AI in business: un semnal serios pentru management

today30 Apr. 2025
Cele mai mici vs cele mai mari salarii din tara. Unde muncesc romanii pe mii de euro net si unde primesc doar 3.000!
Economie

Cele mai mici vs cele mai mari salarii din tara. Unde muncesc romanii pe mii de euro net si unde primesc doar 3.000!

today30 Apr. 2025
Piata imobiliara, resuscitata de cei cu bani! Creste puternic numarul romanilor care solicita autorizatii de construire
Economie

Piata imobiliara, resuscitata de cei cu bani! Creste puternic numarul romanilor care solicita autorizatii de construire

today30 Apr. 2025
Ce nu ar trebui sa lipseasca din geanta unui manager aflat in deplasare vara
Life Style

Ce nu ar trebui sa lipseasca din geanta unui manager aflat in deplasare vara

today30 Apr. 2025
Ce supozitoare sunt bune pentru hemoroizi: solutii pentru reducerea inflamatiei si durerii
Sanatate

Ce supozitoare sunt bune pentru hemoroizi: solutii pentru reducerea inflamatiei si durerii

today30 Apr. 2025
Ce se intampla cu pretul aurului?
Economie

Ce se intampla cu pretul aurului?

today30 Apr. 2025
Se amana unele amenzi pentru RO e-Transport, pana la finalul anului - vezi lista amenzilor de care scapa transportatorii
Noutati auto 2025 - stiri din domeniul auto

Se amana unele amenzi pentru RO e-Transport, pana la finalul anului - vezi lista amenzilor de care scapa transportatorii

today29 Apr. 2025
Patronii romani fac afaceri dupa ureche. Doar 2 din 10 antreprenori romani au cultura antreprenoriala solida!
Companii

Patronii romani fac afaceri dupa ureche. Doar 2 din 10 antreprenori romani au cultura antreprenoriala solida!

today29 Apr. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x