Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie

Ieftinirea alimentelor a stimulat apetitul pentru produse mai scumpe


Ieftinirea alimentelor a stimulat apetitul pentru produse mai scumpe
de la 04 Apr. 2016
Ieftinirea alimentelor a stimulat apetitul pentru produse mai scumpe
Tags: comportament consumconsum fmgcgfk

Studiile GfK care monitorizeaza consumul casnic arata o crestere in valoare cu 1,5% pentru produsele FMCG, in 2015, fata de 2014.

Aceasta crestere are in spate un intreg context. 2015 a fost marcat de schimbari la nivel macroeconomic care au modificat starea de spirit a consumatorilor si le-au influentat comportamentul de cumparare. 
 
Cresterea pensiilor, a salariilor bugetarilor din educatie si sanatate, precum si a venitului mediu pe economie, dar si reducerea TVA la alimente au dus la o crestere a puterii de cumparare si a increderii populatiei.
 
Dinamica pietei a fost data de cresterea volumelor cumparate. Acestea au crescut cu 4%, in 2015. 
 
Odata cu reducerea TVA la alimente, apare, pentru prima data in ultimii trei ani, fenomenul de uptrading, de trecere la un produs superior din aceeasi categorie.  
 
Uptrading-ul a fost sustinut si de cresterea unor categorii de produse mai scumpe. De exemplu, peste si fructe de mare, fructe uscate, miere, cereale pentru mic dejun, cidru, produse speciale de ingrijire a dintilor, a pielii si a picioarelor.
 
Cresterea pietei datorata uptradingului vine doar prin comertul modern, unde cifrele arata o tendinta diferita fata de comertul traditional.
 
Comportamentul de cumparare a suferit usoare modificari fata de anii anteriori. Astfel, consumatorii merg mai rar la cumparaturi, dar cheltuiesc ceva mai mult, de fiecare data.
 
"Scaderea frecventei de cumparare si faptul ca romanii si-au permis sa puna in cos si produse mai scumpe ne arata o oarecare relaxare a acestora la cumparaturi. 
 
Ei nu se mai tin asa de strict de lista de cumparaturi cum o faceau inainte si, chiar daca sunt in continuare in cautarea unor oferte bune de pret, tendinta de a cumpara cat mai ieftin pare sa se mai fi diminuat", potrivit Ralucai Raschip, Consumer Goods and Retail Director GfK Romania.
 
Mancarea, incluzand alimentele proaspete si pe cele cu un termen mai lung de valabilitate, reprezinta doua treimi din valoarea cosului anual de cumparaturi.
 
Cresterea pietei se datoreaza in cea mai mare parte cresterii valorii bauturilor. Alte categorii de produse care si-au modificat evolutia, in comparatie cu 2014, sunt alimentele ambalate care au scazut si cele de ingrijire personala si de ingrijire a casei care au inregistrat crestere. 
 
Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic, in 2015, al tuturor categoriilor de produse de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, pe un esantion de 3.000 de gospodarii, reprezentativ la nivel national.

Senior Editor Manager.ro


Ti-a placut acest articol?
Da Like, Printeaza sau trimite prin WhatsApp si Email!
Cat de utila va este aceasta informatie?
Noteaza folosind stelele

Rating:


Nota: 5 din 5 - 1 vot.
Manager


Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter-ul Manager.ro pentru a primi cele mai proaspete informatii si analize referitoare la subiectele care te intereseaza!


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016
Top imagine

Comentarii

0 comentarii


Atentie! Pentru a activa formularul, trebuie sa raspundeti corect la intrebare!

Top imagine
Newsletter zilnic GRATUIT
7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019
Aboneaza-te la newsletterul Manager.ro si primeste ultimele noutati pe email.

Va oferim CADOU un Raport Special Gratuit  "7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019".


Recomandari MANAGER.RO


Cele mai citite stiri




Advertisement
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special:

"7 modele de contracte si formulare - actualizate conform GDPR 2019"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentului UE 679/2016