Portul Constanta si mandria de a fi roman

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Portul Constanta si mandria de a fi roman Portul Constanta si mandria de a fi roman
de Ion Dan Trestieni la 19 Iun. 2017
Urmareste-ne pe Google News
flux de energieportul constantatitr

Romania iese din izolare prin Portul Constanta intrand pe o ruta gigantica de transport mondial

 
 
 
 
Ieri in emisunea de televiziune “Kiosk”, programata pe canalul francofon TV5, s-a ras mult pe sema Romaniei. “Kiosk” reuneste jurnalisti de la marile cotidiene din Europa . Ei comenteza evenimentele mondiale ale saptamanii recente. Am fost numiti tara lui Tristan Tzara si a lui Eugen Ionescu. Realitatile noastre intrec ca sursa de umor si de absurd, dupa parerea lor, operele parintelui dadaismului si ale patafizicianului genial. Bineinteles , se refereau la situatia politica de la noi. Personajele principale erau un Ubu rege contemporan- Dragnea – si un Don Quijote de mucava – Grindeanu. Nu insist , stiti foarte bine despre ce este vorba. 
 
In noianul de prostii romanesti , evenimentele remarcabile trec, din pacate, neobservate, chiar de catre marii columnisti europeni.
Printre aceste evenimenete ma bucur din suflet sa pot semnala ca, in mod real, Romania intra  pe un flux de materii, energie si informatii important in configuratia lumii actuale.
 
Intr-un material anterior -”Adevarurile unui om controversat-Tiberiu Urdareanu”- citandu-l pe Urdareanu, semnalam faptul ca unul dintre cele mai mari rateuri ale Romaniei in ocuparea unei pozitii pe un flux major, a fost evitarea de a a participa la ‘Noul drum al matasii”, pe motiv ca era promovat de China si am fi suparat Europa.
 
Ei bine, intre timp ne-a mai venit mintea la cap. Aflu din revista Capital, din materialul lui Stefan Etres, pe 16.06.2017, urmatoarea veste excelenta:  “Portul Constanta, pe traseul international de transport trans-caspian China, Kazakhstan, Azerbaidjan, Georgia, Romania”.
 
Ce este cu acest tratat? The Astana Times a reprodus pe 19.06.2017 un material publicat pe 1.04.2017 : “Kazakhstan, Azerbaijan and Georgia sign Trans-Caspian International Transport Route Protocol”.
 
Protocolul TITR s-a semnat pe 1.04.2017. Se vor transporta pe aceasta ruta, prin transport combinat (maritim, feroviar, rutier)  450.000 tone de gaz si petrol . TITR va fi , de asemenea o ruta de  tranzit pentru cargouri cu zahar brut – 200.000 tone.
 
TITR conecteaza prin transport Estul si Vestul Eurasiei, pe care le leaga in special cu China si Europa, via Turcia si Ucraina. Polonia a intrat si ea in tratat cu compania de transport feroviar PKP LHS.
 
Ei bine, pe 16 iunie 2017 Compania Nationala Administratia Porturilor Maritime Constanta si Asociatia TITR au semnat la Astana un protocol de colaborare avand ca scop afilierea CN APM la TITR. Secretarul de stat Magdalena Grigore de la Ministerul Transporturilor este semnatarul roman. Ce este acest flux ? Prin dezvoltarea legaturilor de transport cu Asia Centrala se intra pe o placa turnanata care face legatura intre  Asia Centrala- China, India , Iran – Europa. Gigantic !
Nu ma pot abtine sa strig : “Bravo Romania”!

Ultimele NOUTATI

Economisii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic
Economie

Economisii anunta dezastrul - Euro va ajunge sa coste 10 lei! Economia Romaniei va intra in sevraj / Reactii dure la masurile de austeritate pregatite de mediul politic

today15 Iun. 2025
6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici
Life Style

6.000 de euro ca sa te muti in Italia! Anuntul autoritatilor din Provincia Varese: Oferim banii oricui vine sa locuiasca aici

today14 Iun. 2025
Rolul pulsatorului in mulsul zilnic
Casa si gradina

Rolul pulsatorului in mulsul zilnic

today13 Iun. 2025
Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!
Business

Se vand ca painea calda! Daca iti faci stoc de 20 sau 30 de astfel de produse si le vinzi pe OLX castigi zeci de mii de lei din prima luna!

today13 Iun. 2025
Ce trebuie sa stii despre liberalizarea pietei de energie si cum sa te pregatesti. Cine mai poate beneficia de sprijin de la stat dupa 1 iulie
Banii tai - sectiune de educatie financiara

Ce trebuie sa stii despre liberalizarea pietei de energie si cum sa te pregatesti. Cine mai poate beneficia de sprijin de la stat dupa 1 iulie

today13 Iun. 2025
Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf
Life Style

Instrumente esentiale pentru gestionarea comenzilor in perioadele de varf

today13 Iun. 2025
Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar
Life Style

Impactul fumatului asupra succesului implantului dentar

today13 Iun. 2025
Doar 4 din 10 patroni publica salariul in anuntul de angajare. Oare de ce?
Companii

Doar 4 din 10 patroni publica salariul in anuntul de angajare. Oare de ce?

today13 Iun. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x