Romanii isi vor goli buzunarele de peste 1,2 miliarde de euro, pe cumparaturi de Black Friday. Ce se afla pe lista de dorinte?

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Romanii isi vor goli buzunarele de peste 1,2 miliarde de euro, pe cumparaturi de Black Friday. Ce se afla pe lista de dorinte?
Romanii isi vor goli buzunarele de peste 1,2 miliarde de euro, pe cumparaturi de Black Friday. Ce se afla pe lista de dorinte?
de Magda Florea la 05 Nov. 2024
Urmareste-ne pe Google News
black friday 2024reduceri de black friday

Cea mai mare campanie de reduceri din an - Black Friday 2024 - e asteptata cu sufletul la gura de romani. Oamenii din toate colturile tarii vor scoate din buzunar peste 1,2 miliarde de euro, pentru cumparaturile pe care le vor face in aceasta luna.
 


 

Romanii, pregatiti de Black Friday 2024: buget total estimat de 1,2 miliarde de euro, cu un interes major pentru tehnologie si electrocasnice

 
Potrivit unui nou studiu realizat de agentia de cercetare MKOR, entuziasmul pentru Black Friday 2024 ramane puternic in randul romanilor. Aproximativ 57% dintre acestia asteapta cu nerabdare evenimentul de reduceri, Black Friday 2024, iar bugetul total estimat depaseste 1,2 miliarde de euro. Cu un buget mediu individual de aproximativ 400 de euro, mai mare cu 20% fata de anul precedent, romanii intentioneaza sa investeasca in special in electronice si electrocasnice.
 

Profilul cumparatorului: venit disponibil si prioritati stabilite

 
Opt din zece romani si-au definit deja bugetul, luand in considerare venitul disponibil (67%) si lista de dorinte (34%). Tehnologia si electrocasnicele domina preferintele, 58% dintre cumparatori avand planuri de a achizitiona astfel de produse, iar interesul pentru articolele de moda fiind in scadere cu 13% fata de anul anterior. In schimb, 32% dintre respondenti au declarat ca vor sa cumpere produse IT&C, in crestere cu 5%.
 

Schimbari in comportamentul de cumparare: tendinte de achizitie online si omnichannel

 
Desi shopping-ul online ramane canalul preferat, se observa o usoara scadere (-5%) fata de 2023, ceea ce reflecta o preferinta in crestere pentru abordarile mixte. Tinerii din Generatia Z sunt cei care adopta cel mai mult optiunea omnichannel, profitand de flexibilitatea de a combina experienta online cu cea din magazinele fizice. Totodata, evenimentul este vazut ca o oportunitate de achizitie a unor produse dorite la preturi mai accesibile, un avantaj mentionat de 54% dintre cumparatori.
 

Diferente de preferinte intre generatii si categorii de venituri

 
Studiul evidentiaza o preferinta ridicata pentru articolele de moda in randul femeilor (42%) si al tinerilor din Generatia Z (41%). Cu toate acestea, segmentul fashion scade in popularitate la nivel general, sugerand o schimbare in prioritatile de cumparare ale romanilor.
 
Barbatii continua sa fie cei mai sceptici fata de Black Friday, 68% dintre acestia manifestand o atitudine de respingere fata de eveniment, desi procentul este in scadere fata de 2023. Totodata, segmentul persoanelor indecise, format in principal din persoane cu varste peste 44 de ani si venituri mai mici de 3.000 de lei, ar putea fi influentat pozitiv de oferte atractive.
 

Cadouri si planuri pe termen lung – o noua motivatie pentru cumparatori

 
Pentru multi romani, Black Friday reprezinta nu doar o oportunitate de a face cumparaturi pentru uz personal, ci si o ocazie de a pregati cadouri pentru Craciun (23%) sau aniversari (14%). Majoritatea celor care participa la Black Friday provin din generatiile Millennials si Gen Z, fiind persoane cu venituri lunare de peste 6.000 lei.
 
De asemenea, o alta informatie interesanta este aceea ca sase din zece romani isi doresc reduceri de minimum 50%, dorind astfel discounturi semnificative pentru a-si valorifica investitiile. De asemenea, un sfert dintre cumparatori au mentionat ca doresc sa aiba acces la stocuri suficiente, acest aspect fiind esential pentru cei cu venituri mari.
 
"Black Friday continua sa fie un moment important pentru retailul din Romania, dar consumatorii sunt mai selectivi si mai atenti la veridicitatea reducerilor afisate,” declara Cori Cimpoca, fondatoarea MKOR. Ea subliniaza ca retailerii au o oportunitate majora de a raspunde cerintelor crescute prin reduceri reale, care sa reflecte maturitatea pietei si sa satisfaca asteptarile consumatorilor romani.
 
Studiul Trenduri Black Friday 2024 vs 2023 a fost realizat pe un esantion de 1.000 de respondenti, reprezentativ la nivel national, cu criterii de selectie legate de gen, varsta si distributie geografica.

DESCOPERA SI Cele mai periculoase 3 sfaturi financiare, care par bune la prima vedere
 
Sursa foto: unsplash.com
 
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Romania, in pericol! Avertismentul dur al unui economist cunoscut: recesiune, TVA de 23-24% si 6 lei pentru un euro
Economie

Romania, in pericol! Avertismentul dur al unui economist cunoscut: recesiune, TVA de 23-24% si 6 lei pentru un euro

today16 Nov. 2025
Investitorii descopera Bucurestiul. Capitala intra in topul celor mai atractive 30 de orase europene pentru investitii imobiliare
Imobiliare

Investitorii descopera Bucurestiul. Capitala intra in topul celor mai atractive 30 de orase europene pentru investitii imobiliare

today16 Nov. 2025
Cum sa-ti organizezi eficient munca de acasa folosind tehnologia
Companii

Cum sa-ti organizezi eficient munca de acasa folosind tehnologia

today15 Nov. 2025
7 pasi pentru a-ti proteja afacerea de atacuri cibernetice
Protectia datelor cu caracter personal

7 pasi pentru a-ti proteja afacerea de atacuri cibernetice

today15 Nov. 2025
Cum sa configurezi corect un VPN: ghid pas cu pas pentru incepatori
Protectia datelor cu caracter personal

Cum sa configurezi corect un VPN: ghid pas cu pas pentru incepatori

today15 Nov. 2025
Firmele risca pana la 20.000 de lei amenda din cauza unui detaliu ignorat de multe ori
Companii

Firmele risca pana la 20.000 de lei amenda din cauza unui detaliu ignorat de multe ori

today15 Nov. 2025
Mugur Isarescu ne taie orice speranta. De ce nu vom mai vedea niciodata un euro sub 5 lei in Romania
Economie

Mugur Isarescu ne taie orice speranta. De ce nu vom mai vedea niciodata un euro sub 5 lei in Romania

today15 Nov. 2025
Legea Nordis schimba radical piata imobiliara: protectie fara precedent pentru cumparatori, dar costuri si constrangeri noi pentru dezvoltatori
Imobiliare

Legea Nordis schimba radical piata imobiliara: protectie fara precedent pentru cumparatori, dar costuri si constrangeri noi pentru dezvoltatori

today14 Nov. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x