Sistemele de gestiune si vanzare, obligatorii pentru succesul unei afaceri

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
Sistemele de gestiune si vanzare, obligatorii pentru succesul unei afaceri Sistemele de gestiune si vanzare, obligatorii pentru succesul unei afaceri
de Redactia Manager la 17 Mai. 2017
Urmareste-ne pe Google News
sistem gestiune restaurantesistem de vanzarecasa de marcatconstalaris

Evolutia societatii in care traim este tot mai evidenta, de la o zi la alta, ceea ce a determinat in mod natural si o evolutie a activitatilor comerciale.

Nu putem sa negam insa faptul ca evolutia si adaptarea legislatiei fata de necesitatile actuale au transformat activitatea comerciala intr-un proces din ce in ce mai solicitant pentru cei ce o practica. Poate unul dintre cele mai importante aspecte are de a face cu controalele autoritatilor - care vizeaza din ce in ce mai multe detalii ale relatiilor comerciale, atat in ceea ce ii priveste pe marii retaileri cat si pe micii comercianti.

Fie ca vorbim despre un magazin de cartier, un minimarket sau un restaurant, activitatea de vanzare presupune, pe langa servirea ireprosabila a clientilor si emiterea bonurilor fiscale, o serie intreaga de activitati conexe ce implica cel putin una dintre urmatoarele obligatii: receptia marfurilor, introducerea produselor in gestiune si realizarea NIR-urilor, emiterea facturilor de vanzare (atunci cand sunt solicitate), trimiterea notelor de comanda catre bucatarie, emiterea notelor de plata, activitati ce necesita timp indelungat, efort urias, responsabilitate maxima si chiar pot crea probleme daca sunt realizate prin mijloace clasice, ori prin modalitati depasite.
    
Solutia ideala pentru a preveni aparitia situatiilor neplacute (amenzi, avertismente, suspendarea activitatii, etc.), dar si pentru economisi timp este reprezentata de sistemele de gestiune si vanzare, sisteme care in diverse configuratii au rolul precis de a facilita procesele ale caror nume le si poarta: gestiunea si vanzarea.


Configuratiile acestor sisteme sunt multe si variate, ele putand fi personalizate in functie de necesitatile domeniului de utilizare. Cea mai simpla varianta este alcatuita dintr-un PC sau laptop, un monitor clasic, un soft de vanzare si o casa de marcat compatibila cu softul respectiv.

In aceasta configuratie puteti realiza vanzarea fara a mai fi nevoiti sa tastati pe casa de marcat, aceasta devenind o simpla imprimanta fiscala, gestiunea urmand sa se realizeze tot prin mijloace clasice.

Sistem gestiune magazine mari

In cazul magazinelor mai mari este recomandata solutia formata dintr-un PC ce va indeplini rolul de server si un POS pe care se va instala softul de vanzare si la care se va lega si casa de marcat.

 In cazul in care nu doriti un POS, puteti opta pentru varianta alcatuita dintr-o unitate centrala si un monitor touchscreen.

In ceea ce priveste monitoarele touchscreen, un raport foarte bun calitate/pret putetigasi la firma Constalaris, importator si distribuitor al marcii Puritron. PC-ul cu rol de server va stoca baza de date si va fi utilizat strict pentru realizarea operatiunilor de back office (receptie marfuri, intocmire NIR-uri, etc.) In functie de necesitatile magazinului, acestui sistem i se mai pot adauga si alte echipamente, precum: cantar electronic, cititor de coduri de bare, cititor de carduri, imprimanta fiscala, etc.

Sistem gestiune restaurante

In cazul restaurantelor, cea mai des intalnita solutie este cea alcatuita din PC cu rol de server in back office, POS, care de obicei se instaleaza in zona barului si pe care ruleaza softul pentru comenzi, imprimanta pentru note de plata si imprimanta pentru comenzi instalata in bucatarie. Este recomandat ca imprimantele sa dispuna de interfata Ethernet, deoarece de cele mai multe ori, distanta dintre bar si bucatarie este una considerabila, iar conectarea echipamentelor in retea va scuteste de multe probleme. Bineinteles, casa de marcat se va conecta si ea tot la POS si va primi comenzile pentru emiterea bonurilor direct din soft.

Sistemele de gestiune si vanzare, obligatorii pentru succesul unei afaceri

Doua dintre avantajele majore ale  acestor sisteme sunt reprezentate de timpul economisit in procesul de vanzare si de receptie a marfurilor, precum si de posibilitatea de a avea in permanenta o evidenta exacta a stocurilor si a situatiei vanzarilor. De asemenea, va pot scuti de o multime de batai de cap si de numeroase neplaceri provocate de legislatia in continua schimbare.

Sigur, v-am prezentat doar cateva exemple, care reprezinta o varianta de baza a configuratiilor necesare, insa sistemele de gestiune si vanzare se pot personalize in functie de nevoile clientului.

De asemenea, numarul echipamentelor componente poatevaria in functie de necesitatile clientului si de dimensiunile afacerii acestuia. Atunci cand aveti nelamuriri legate de alegerea sistemului potrivit, este indicat sa apelati la un furnizor cu experienta, care va poate oferi solutia perfecta, adaptata bugetului si cerintelor specifice business-ului pe care il conduceti. Pentru consultanta de orice tip privind sistemele complete de gestiune si vanzare, puteti apela la specialistii Constalaris.


Ultimele NOUTATI

Romania, in pericol! Avertismentul dur al unui economist cunoscut: recesiune, TVA de 23-24% si 6 lei pentru un euro
Economie

Romania, in pericol! Avertismentul dur al unui economist cunoscut: recesiune, TVA de 23-24% si 6 lei pentru un euro

today16 Nov. 2025
Investitorii descopera Bucurestiul. Capitala intra in topul celor mai atractive 30 de orase europene pentru investitii imobiliare
Imobiliare

Investitorii descopera Bucurestiul. Capitala intra in topul celor mai atractive 30 de orase europene pentru investitii imobiliare

today16 Nov. 2025
Cum sa-ti organizezi eficient munca de acasa folosind tehnologia
Companii

Cum sa-ti organizezi eficient munca de acasa folosind tehnologia

today15 Nov. 2025
7 pasi pentru a-ti proteja afacerea de atacuri cibernetice
Protectia datelor cu caracter personal

7 pasi pentru a-ti proteja afacerea de atacuri cibernetice

today15 Nov. 2025
Cum sa configurezi corect un VPN: ghid pas cu pas pentru incepatori
Protectia datelor cu caracter personal

Cum sa configurezi corect un VPN: ghid pas cu pas pentru incepatori

today15 Nov. 2025
Firmele risca pana la 20.000 de lei amenda din cauza unui detaliu ignorat de multe ori
Companii

Firmele risca pana la 20.000 de lei amenda din cauza unui detaliu ignorat de multe ori

today15 Nov. 2025
Mugur Isarescu ne taie orice speranta. De ce nu vom mai vedea niciodata un euro sub 5 lei in Romania
Economie

Mugur Isarescu ne taie orice speranta. De ce nu vom mai vedea niciodata un euro sub 5 lei in Romania

today15 Nov. 2025
Legea Nordis schimba radical piata imobiliara: protectie fara precedent pentru cumparatori, dar costuri si constrangeri noi pentru dezvoltatori
Imobiliare

Legea Nordis schimba radical piata imobiliara: protectie fara precedent pentru cumparatori, dar costuri si constrangeri noi pentru dezvoltatori

today14 Nov. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x