Romania traverseaza o perioada dificila din punct de vedere economic in contextul crizei actuale provocate de pandemia de coronavirus, multi oameni fiind afectati de masurile de restrictie impuse de autoritati in vederea limitarii raspandirii epidemiei. Desi multi specialisti vorbesc aproape zilnic despre o revenire economica rapida, realitatea nu arata atat de bine, iar in randul oamenilor nu exista atat de mult optimism. O dovada in acest sens este prezentata acum si in concluziile unui studiu Gfk, care arata ca Romania este statul din Uniunea Europeana care a fost cel mai lovit de pandemie la nivel de putere de cumparare.
Potrivit studiului realizat de cei de la Gfk la nivel european, Romania apare pe locul 5, dupa Turcia, Belarus, Ucraina si Republica Moldova, cu un index de 175.4 fata de o medie europeana de 100. In aceste conditii, tara noastra este numita cea mai afectata tara din pricina pandemiei din interiorul blocului comunitar european atunci cand vine vorba despre puterea de cumparare a oamenilor. O comparatie intre sase tari din interiorul Uniunii Europene plaseaza tara noastra pe ultima pozitie din acest punct de vedere, la doar 40.4% din media europeana.
Mai mult sau mai putin surprinzator, Romania este depasita cu mult de tari precum Cehia sau Polonia. Daca Romania are o putere de cumparare de 40.4% din media europeana, Polonia este notata cu o putere de cumparare de 51.4% din media europeana, iar Cehia cu 66.1%. Chiar si Ungaria ne depaseste la acest capitol, cei de la Gfk notand-o cu o putere de cumparare de 49.5% din media europeana. In aceste conditii, Romania sta cel mai rau si atunci cand vine vorba despre impactul pandemiei de coronavirus (indice 175.4) in comparatie cu celelalte tari mentionate - Ungaria (150.3), Polonia (136.8), Cehia (152.5).
Cifrele prezentate de specialistii din cadrul Gfk pot parea surprinzatoare poate daca luam in calcul ca Romania nu a intrat in recesiune tehnica, in ciuda dificultatilor de ordin economic prin care a trecut in ultimele luni. In plus, scaderea Produsului Intern Brut a fost de doar 4.6% in primul semestru al anului. Chiar si asa insa, studiul realizat de Gfk ne arata ca impactul dat de pandemia de coronavirus la nivel de putere de cumparare in randul consumatorilor este mult mai pronuntat.
Studiul publicat de Gfk a mai ajuns la concluzia ca diferentele intre zonele regionale ale tarii noastre sunt semnificative atunci cand vine vorba despre aceasta putere de cumparare a consumatorilor. Asa cum era de asteptat, lucrurile stau cel mai bine in Bucuresti, acolo unde puterea de cumparare este cu mult peste media nationala (+81.3%). Totusi, in comparatie cu media europeana, puterea de cumparare a bucurestenilor este de doar 73.2%. Capiatala este urmata la mare distanta de un grup care cuprinde mai multe zone importante din tara: Timis (+33.5%), Cluj (+31.5%), Ilfov (+30.4%), Brasov (+23.1%) si Sibiu (+22.7%).
Daca vrem sa facem o comparatie cu ceea ce se intampla la sfarsitul anului trecut din punct de vedere al acestui indice, trebuie sa spunem ca Eurostat plasa regiunea Bucuresti - Ilfov la 135% din media Uniunii Europene la PIB/locuitor daca se face ajustarea cu nivelul preturilor.
Destul de surprinzator, specialistii din cadrul Gfk sustin ca singura regiune din Romania care apare ca fiind mai putin afectata de criza actuala provocata de pandemia de coronavirus este cea de nord-est, adica chiar cea mai saraca regiune a tarii.
Ultimele NOUTATI
Program national de formare IT: 1.500 de locuri gratuite pentru romani in 2025
ANAF verifica romanii care lucreaza in IT! S-a descoperit ca unii se folosesc de PFA-uri si anumite coduri CAEN ca sa plateasca taxe mai mici!
Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori
Oracolul din Omaha, miliardarul Warren Buffet, despre volatilitatea extrema a pietelor de azi: Pastrati-va calmul si veti fi recompensati pe termen lung
Finantari uriase pentru IT-isti romani: 60 de milioane de motive sa crezi in ideea ta
FMI anunta o franare economica globala: „Nu am mai vazut asa ceva in ultimul secol!”
Partenerii nostri
Evolutia conceptului de brand de angajator - diferente si alte tipuri de branding
[MODEL] Instalator ventilare si aer conditionat - cod COR 712606
Vouchere de vacanta 2025: conditii acordare si tratament fiscal
Actul constitutiv in Romania: Cum se redacteaza si se depune corect
Ghidul alegatorului pentru Alegerile Prezidentiale 2025: ce trebuie sa stii
Testamentul in Romania: ce este, cine il poate face si ce contine
Te-ar putea interesa si
Bateriile fotovoltaice beneficiaza de TVA redus la 9% – Ce inseamna pentru prosumatori
Oracolul din Omaha, miliardarul Warren Buffet, despre volatilitatea extrema a pietelor de azi: Pastrati-va calmul si veti fi recompensati pe termen lung