ASF a solutionat in favoarea petentilor 70% dintre reclamatiile aferente pietei asigurarilor

Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
ASF a solutionat in favoarea petentilor 70% dintre reclamatiile aferente pietei asigurarilor ASF a solutionat in favoarea petentilor 70% dintre reclamatiile aferente pietei asigurarilor
de Alexandra Stanescu la 29 Mar. 2017
Urmareste-ne pe Google News
reclamatii asfpetitii asfcall center asf

Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) a initiat, in 2016, noi actiuni de protectie a consumatorilor de servicii financiare non-bancare, intensificand si diversificand, totodata, proiectele incepute in anii precedenti.

Activitatile de protectie au fost complementare celor de reglementare si supraveghere prudentiala si au vizat, printre altele, implementarea sistemului de solutionare alternativa a litigiilor (SAL-FIN); monitorizarea conduitei entitatilor supravegheate in scopul identificarii practicilor incorecte si abuzive; solutionarea petitiilor consumatorilor; acordarea de asistenta de specialitate prin intermediul call-centerului, precum si dezvoltarea programelor de educatie financiara.
 
Actiunile concrete efectuate de ASF pentru realizarea obiectivelor sale in domeniul protectiei consumatorilor au constat, in principal, in:
 
- infiintarea entitatii privind solutionarea alternativa a litigiilor dintre consumatori si comercianti - SAL-Fin, care pune la dispozitia oricarui consumator un canal facil, rapid si gratuit de rezolvare a litigiilor;


- intensificarea exercitiilor de mystery shopping pentru piata asigurarilor si pentru sistemul de pensii private. Aceste demersuri au vizat testarea reactiei intermediarilor, a asiguratorilor si a administratorilor fondurilor de pensii din perspectiva consumatorului. ASF a solicitat, in cazurile in care au fost constatate derapaje, remedierea comportamentelor de conduita;
 
- efectuarea de analize a continutului contractelor de asigurari pentru a stabili daca acestea vin in intampinarea nevoilor reale ale consumatorilor si respecta cerintele legale aferente drepturilor acestora;
 
- solutionarea in favoarea petentilor a 70% dintre reclamatiile aferente pietei asigurarilor;
 
- realizarea analizei numarului de petitii inregistrate atat la ASF, cat si la societati, in scopul stabilirii claselor de asigurari si a societatilor pentru care se inregistreaza cele mai multe reclamatii;
 
- efectuarea de analize la nivelul pietei asigurarilor, pornind de la informatiile rezultate din activitatea de solutionare a petitiilor, in scopul promovarii principiului transparentei, a accesibilitatii si a echitatii pentru consumatorii de produse financiare non-bancare;
 
- implementarea sistemului Net Promoter Score, instrument de management care poate fi utilizat pentru a masura satisfactia consumatorilor care apeleaza call-centerul ASF. In 2016,  93,30% dintre consumatori s-au declarat satisfacuti de informatiile primite de la specialistii ASF;
 
- implementarea la nivel national a programului de educatie financiara inceput in 2015 in invatamantul preuniversitar.
Senior Editor Manager.ro

Ultimele NOUTATI

Economia Romaniei scade cu 0,2% in trimestrul al treilea. Semnal de alarma pentru 2026
Economie

Economia Romaniei scade cu 0,2% in trimestrul al treilea. Semnal de alarma pentru 2026

today14 Nov. 2025
FineStore, partenerul tau strategic in noiembrie. Profita de ofertele imbatabile de Black Friday!
Companii

FineStore, partenerul tau strategic in noiembrie. Profita de ofertele imbatabile de Black Friday!

today14 Nov. 2025
Munca in strainatate nu-i mai tenteaza pe romani. Scade puternic interesul pentru munca peste hotare
Analize

Munca in strainatate nu-i mai tenteaza pe romani. Scade puternic interesul pentru munca peste hotare

today13 Nov. 2025
Romania, victorie la Bruxelles! PNRR-ul nostru revizuit a primit unda verde
Economie

Romania, victorie la Bruxelles! PNRR-ul nostru revizuit a primit unda verde

today13 Nov. 2025
Check-up-ul tau financiar: 5 pasi simpli pentru un an mai organizat
Financiar-Bancar

Check-up-ul tau financiar: 5 pasi simpli pentru un an mai organizat

today13 Nov. 2025
Jumatate dintre romani abia isi mai permit chiria lunara. Locuintele au devenit un lux
Imobiliare

Jumatate dintre romani abia isi mai permit chiria lunara. Locuintele au devenit un lux

today13 Nov. 2025
Editia 2025 a Congresului National pentru Imbatranire Activa reuneste peste 100 de specialisti din tara si strainatate
Comunicate

Editia 2025 a Congresului National pentru Imbatranire Activa reuneste peste 100 de specialisti din tara si strainatate

today13 Nov. 2025
Cum ambalezi corect produsele fragile fara sa cresti costurile de livrare
Companii

Cum ambalezi corect produsele fragile fara sa cresti costurile de livrare

today13 Nov. 2025
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE
Aboneaza-te la Newsletterul Gratuit. Zilnic in Inboxul tau.
Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare, Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT Raportul Special de mai jos?
E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE

Aboneaza-te la
Newsletterul Gratuit.
Zilnic in Inboxul tau.

Vrei sa fii la curent cu cele mai noi articole
despre Antreprenoriat, Economie, Imobiliare,
Auto, IT&C si sa primesti GRATUIT
Raportul Special
"E-FACTURA. E-TRANSPORT: SANCTIUNI. AMENZI. SOLUTII PRACTICE"

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform cu Regulamentului UE 679/2016
x