Cum te ajuta RESTRUCTURAREA CREDITULUI la banca, atunci cand nu mai poti plati rata
csalbrestructurare creditrate la banca
In ultimul an, pe fondul scumpirii dobanzilor bancare, numerosi debitori se vad coplesiti de sumele pe care trebuie sa le restituie lunar bancii, motiv pentru care cauta solutii care sa le diminueze povara de pe umeri.
In fata neputintei de a mai face fata ratelor bancare sunt numeroase solutii, insa una dintre cele mai populare si eficiente e reprezentata de restructurarea creditului.
Conform Centrului de Solutionare Alternativa a Litigiilor in domeniul Bancar (CSALB), restructurarea creditelor a fost principala rezolvare gasita de consumatori si banci in urma negocierilor desfasurate in acest an in cadrul institutiei care ii ajuta gratuit pe debitori sa negocieze cu bancile si sa obtina solutii care sa-i scoata din impas.
"De la inceputul anului peste 2.640 de consumatori au solicitat o negociere cu bancile si IFN-urile in cadrul CSALB. Principalele probleme pe care le-au semnalat au fost legate de dificultatile intampinate in plata ratelor.
Majoritatea dintre cele 680 de negocieri purtate de la inceputul anului au avut drept rezolvare restructurarea si reesalonarea creditelor, diminuarea soldului, reducerea dobanzilor si stergerea datoriilor generate de intarzierile la plata. Solutiile negociate prin intermediul conciliatorilor CSALB au avut ca principal obiectiv reducerea ratelor lunare si ajustarea contractelor de credit la situatiile financiare din prezent ale consumatorilor. CSALB are cel mai mare numar de cereri si de dosare de negociere inregistrate intr-un an, de la inceputul activitatii (2016)", transmite CSALB.
Cazuri concrete de solutii gasite pentru romanii care nu-si mai puteau plati ratele
Iata solicitarea unui consumator catre banca - "Solicit ajutor pentru esalonarea ratei creditului si invoc motive medicale cu un grad ridicat de gravitate. Am solicitat ajutor din partea companiei de asigurari, dar suma oferita de aceasta este infima in raport cu dificultatile financiare cu care ne confruntam. Totodata, in cadrul aceluiasi credit, girantul solicita retragerea lui din credit deoarece nu mai face parte din familie si va parasi tara in perioada urmatoare".
Solutia gasita de CSALB si acceptata de parti: Banca renunta la dobanzile restante calculate/actualizate pana la data implementarii hotararii, in valoare de 2.400 de lei. Datoria va fi restructurata prin consolidarea celor doua contracte de credit in unul singur. Dobanda va fi diminuata si noului sold i se va percepe o dobanda fixa de 6%. Dobanzile anterioare pentru cele doua credite erau de 8,9%, respectiv 26%. Perioada de creditare va fi majorata la 84 de luni. Coplatitorul curent nu poate fi exclus din credit, iar pentru aceasta solicitare nu s-a gasit o rezolvare.
Parerea consumatorului dupa solutionarea cazului sau: ”Nu s-a rezolvat chiar tot, dar sunt multumita. Mi-a prelungit perioada si in loc de doua rate la un credit si un card de cumparaturi, de aproape 2.000 de lei, acum am o singura rata de 650 de lei. Creditul era de nevoi personale, dar cu copii la facultate si probleme medicale care necesita tratament lunar, nu mai puteam plati. Problema nu era ca nu vreau sa platesc, dar m-am imbolnavit, iar cheltuielile au crescut. Ramaneam mereu cu ratele in urma si ma imprumutam ca sa platim. Aproximativ 2 luni a durat totul in cadrul CSALB. A mers usor si fara niciun efort din partea noastra.”
Exista si cazuri rezolvate in relatia cu IFN-urile
Consumator: "Am contractat in 2007 un credit ipotecar pentru suma de 63.000 CHF. Solicit sprijin in negocierea cu IFN-ul in vederea gasirii unei solutii amiabile pentru usurarea poverii financiare careia imi este din ce in ce mai greu sa-i fac fata. Daca la data incheierii contractului, valoarea imprumutata era echivalentul a 38 mii euro, in acest moment este echivalentul a 43 mii euro, dupa 15 ani de plata. Solutia la care m-am gandit ar fi o reducere a soldului cu 35%. Totodata, as dori si rambursarea comisionului de acordare a creditului in valoare de 1.270 CHF".
Solutia gasita de CSALB si acceptata de parti: "Comerciantul acorda consumatorului remiterea (stergerea) partiala de datorie, in procent de 20%, aferenta contractului de credit. Diferenta ramasa in urma stergerii partiale urmand a fi rambursata conform prevederilor contractuale, in rate lunare, pana la expirarea perioadei contractuale.
Parerea consumatorului dupa solutionare: Am solicitat o reducere a soldului cu 30-35% si in final am obtinut 20% dupa 6-7 schimburi de mailuri. Cam intr-o luna a fost totul gata, eu am mai scazut din pretentii, ei au mai crescut suma propusa initial si ne-am inteles. Conciliatorul a facut o treaba excelenta si am simtit ca nu am mai fost eu singur in dialog cu banca, ci am fost reprezentat de o institutie. Parca raportul s-a echilibrat si asta m-a bucurat. Am ales la inceput sa apelez la un avocat, dar nu a reusit sa obtina ceva de la banca, motiv pentru care am incheiat colaborarea cu el. Apoi am apelat eu direct la
CSALB, stiam de Centru de la Grupul clientilor cu credite in CHF. La final, CSALB a fost un “avocat” mai bun decat avocatul.”
Foto: manager.ro