Profitul Facebook scade, numarul de utilizatori activi creste
rezultate facebookprofit facebookutilizatori facebook
In primul trimestru al acestui an, Facebook a obtinut un profit net in scadere cu 25%, de 512 milioane de dolari. Profitul a fost mai mic intrucat compania a facut investitii mai mari in centrele de date.
Sumele alocate cercetarii si dezvoltarii au crescut cu 133%. In acelasi timp, numarul de utilizatori activi lunar a crescut cu 13%, la 1,44 miliarde.
Dintre acestia, 87% intra in reteaua de socializare prin intermediul smartphone-urilor sau al altor dispozitive mobile.
Numarul celor care au accesat serviciile Facebook de pe smartphone-uri sau alte dispozitive mobile cel putin odata pe luna a crescut, in primele luni din 2015, cu 24%, la 1,25 miliarde.
Totodata, veniturile din publicitate au urcat cu 46%, la 3,32 miliarde de dolari.
Din totalul veniturilor, 73% au provenit din publicitatea difuzata pe dispozitivele mobile. In primul trimestru din 2014, publicitatea pe platforme mobile a adus 59% din veniturile totale din publicitate.
Veniturile totale, afectate de fluctuatiile de curs valutar, au crescut cu 42%, la 3,54 miliarde de dolari, de la 2,50 miliarde, in aceeasi perioada de timp a anului trecut.
De asemenea, cheltuielile operationale s-au majorat cu 83%, la 2,6 miliarde dolari.
In 2014, Facebook aproape ca si-a dublat profitul fata de 2013, la 2,9 miliarde de dolari.