Raiffeisen Bank, lovitura dura de la JUDECATORI: sentinta e definitiva, ce trebuie sa stie clientii
raiffeisen bankanpcprotectia consumatorului
Una dintre cele mai puternice prezente bancare pe piata de profil din Romania, Raiffeisen Bank, a pierdut definitiv procesul cu Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC).
ANPC a anuntat, miercuri, faptul ca sentinta judecatorilor Inaltei Curti de Casatie si Justitie (ICCJ) este definitiva si este favorabila institutiei. Mai exact, magistratii au dezbatut cauza referitoare la practici comerciale incorecte ale
Raiffeisen Bank SA. Banca va trebui sa revizuiasca dobanzile unor contracte de credit.
Milioane de euro se vor intoarce la consumatori
Seful ANPC, Paul Anghel, se declara foarte bucuros de reusita institutiei sale si afirma ca acum consumatorii vor fi tratati corect, iar cei care au avut de suferit isi vor recupera pierderile. E un moment important pentru ANPC, transmite, printre randuri, oficialul.
”Am castigat o lupta importanta pentru consumatorul roman!”, spune Paul Anghel, director general ANPC. Oficialul mai afirma ca acum "s-a facut dreptate" si ca avem in fata "o victorie importanta a Autoritatii".
"Munca colegilor mei si a mea este inca o data rasplatita. Da, am castigat o lupta importanta pentru consumatorul roman. Mii de consumatori au sansa la un tratament corect. Milioane de euro se vor intoarce in bugetul familiilor acestora. Multumesc echipei si voua tuturor pentru incredere! Suntem aici sa nu dezamagim!", a declarat Paul Anghel, director general ANPC.
Unde a gresit banca, explicatiile ANPC
Conform unui comunicat al institutiei, Raiffeisen Bank nu a informat, in perioada 2006-2008, in prealabil consumatorii despre viitoarele costuri ale produsului financiar, credite in RON, EUR si CHF (franc elvetian), si drept urmare i-a determinat pe acestia sa ia o decizie – contractarea creditelor respective - pe care altfel nu ar fi luat-o daca ar fi cunoscut nivelul la care dobanda avea sa creasca, respectiv costurile pe care nu le-au putut preconiza.
"Acest lucru se intampla in contextul in care operatorul financiar-bancar cunostea nivelul dobanzii pe care urma sa-l aplice. Raiffeisen Bank a setat in sistem marirea automata a dobanzilor, atunci cand creditele implineau un an de la acordare, justificand aceasta practica printr-o clauza introdusa in contract, prin care sa-si justifice majorarea unilaterala a dobanzii.
In acest moment, dupa pronuntarea sentintei definitive si ramanerea in vigoare a Ordinului Presedintelui ANPC, Raiffeisen Bank trebuie sa modifice contractele afectate, emise in perioada mentionata, si sa le aduca la nivelul momentului anterior practicii, inclusiv prin emiterea unui nou grafic de rambursare, cu conditiile contractuale de la momentul semnarii acestora.
Ordinul mai sus mentionat al Presedintelui ANPC a fost emis ca urmare a unui control realizat in 2017, cauzat de reclamatii sosite din partea Grupului clientilor cu credite in CHF, moment in care s-a constatat existenta acestor practici comerciale incorecte din partea bancii", transmite ANPC.