Asadar, iata care sunt factorii pe care trebuie sa-i ai in vedere inainte sa mergi in cautare de spatii de birouri.
„Cat de usor va fi pentru angajati sa ajunga la birou? Este aproape de o gura de metrou? Le va fi usor clientilor sa ma gaseasca?” Acestea sunt doar cateva din intrebarile pe care trebuie sa le pui in privinta locatiei viitorului tau sediu.
Peisajul care inconjoara cladirea de birouri poate juca si el un rol in decizia ta. Poate ca o zona industriala darapanata nu este ceea ce iti doresti sa vezi in fiecare zi atunci cand privesti pe geam sau poate ca pur si simplu nu vrei sa iti aduci clientii intr-o „parte mai urata” a orasului.
Legate de locatie sunt si facilitatile pe care le ai la dispozitie, in apropierea sediului sau chiar in cadrul parcului de birouri. Exista o cantina sau alte locuri unde angajatii pot lua masa? Exista o sala de fitness in apropiere? Cat de mare este parcarea?
Chiar daca multe din aceste facilitati depasesc cu mult strictul necesar, nu uita ca ele se traduc in beneficii care pot ajuta la fidelizarea angajatilor. Unele ansambluri de birouri au oferte inedite in acest sens, precum parcul West Gate deținut de Liviu Tudor, unde in curand va fi construita o piscina in valoare de 1,5 milioane euro. Fara indoiala ca astfel de facilitati duc ideea de business la un alt nivel.
Desigur, orice avantaj se adauga la costul chiriei, iar tu trebuie sa iti calculezi inca din timp bugetul pentru a determina cat merita sa cheltuiesti lunar doar pentru a ocupa un spatiu. In cazul in care platesti prea putin, e posibil sa ajungi rapid nemultumit de conditii si sa vrei sa te muti. Daca insa alegi un birou prea costisitor, inabilitatea de a plati chiria va rezulta tot intr-o mutare nedorita.
Ia in calcul si toate costurile suplimentare care se pot adauga chiriei, precum curatenia, internetul si locurile de parcare. Incearca sa afli si cat costa chiriile altor birouri din apropiere, pentru a putea face o comparatie.
Exista trei tipuri de clase de birou:
Clasa A - au suprafate de peste 10.000 mp si sunt situate zona centrala, usor accesibila;
Clasa B - au suprafete intre 1.000 si 3.000 mp si sunt in zone semicentrale sau periferice;
Clasa C - vin in forma cladirilor vechi, reconditionate, situate in cartiere sau la periferia orasului.
Gandeste-te cati oameni urmeaza sa anagajezi si calculeaza spatiul in consecinta, astfel incat sa nu existe inghesuiala. Un angajat ar trebuie aiba dispozitie minimum 6 mp pentru a-si putea desfasura activitatea. Marimea salii de sedinta si a bucatariei sunt si ele importante. Nu in ultimul rand, alege-ti un loc in care stii ca firma ta se poate dezvolta fara a fi constransa de spatiu.
Este imposibil ca un spatiu de birouri sa fie „croit dupa gusturile tale”, insa este important ca atunci cand vezi pentru prima data spatiul sa poti deja sa vizualizezi viitorul tau sediu. Gandeste-te ce imagine vrei sa transmita brandul tau oricui ii calca pragul.
Poate vrei sa-ti intampini clientii cu o serie de fotografii inramate, care prezinta realizari importante ale firmei sau poate vrei ca primul lucru pe care ei il vor vedea sa fie biblioteca plina cu carti de specialitate. Vei avea plante in birou? Mobila colorata? O mascota din carton?
Retine ca felul in care arata biroul tau este o exteriorizare a personalitatii brandului. Cantareste atent decizia si alege atent spatiul in care sa iti poti conduce businessul spre succes.
Sursa foto: Shutterstock.com
Ultimele NOUTATI
Cum sa folosesti vopseaua lavabila alba ca fundal pentru accente cromatice vibrante
Mobilierul pentru baie. Cum sa iti organizezi spatiul eficient si cu stil
Camera de Comert Americana in Romania cere politicienilor sa nu schimbe cota unica cu impozitul progresiv si avertizeaza mediul politic ca actuala tergiversare a unor masuri ingrijoreaza antreprenorii
Consilierul lui Nicusor Dan spune ca pana pe 30 iunie Romania trebuie sa aiba un nou pachet de masuri fiscale - Sunt toate scenariile pe masa in privinta masurilor care se pot adopta
Partenerii nostri
Tehnologia mobila si respectarea normelor GDPR la locul de munca
Noul REGES online. Informatii complete si SOLUTII pentru cele mai frecvente probleme practice
Firma cu mai multe puncte de lucru: Cum se tine corect evidenta ambalajelor SGR
De la dosare prafuite la imagine impecabila - cu doar cateva accesorii bine alese
Certificat calificat de semnatura electronica: Cum se inregistreaza achizitia in contabilitate
Firmele in vizorul autoritatilor: cum te pregatesti pentru verificari si inspectii
Contractul de renta viagera: Ce este si cum functioneaza? [MODEL]
Se vrea eliminarea ajutorului de inmormantare? ANUNTUL care a pus pe jar milioane de romani
Te-ar putea interesa si
Mobilierul pentru baie. Cum sa iti organizezi spatiul eficient si cu stil
Camera de Comert Americana in Romania cere politicienilor sa nu schimbe cota unica cu impozitul progresiv si avertizeaza mediul politic ca actuala tergiversare a unor masuri ingrijoreaza antreprenorii