20 de trucuri pentru a stabili contacte de afaceri
trucuricontracteafaceri
20 de trucuri pentru a stabili contacte de afaceri
Daca se apropie ziua deschiderii unui targ sau a unei reuniuni festive de interes pentru afacerea dvs., inseamna ca este timpul sa faceti bani.
Sute dintre clientii (actuali sau potentiali), furnizorii sau competitorii dvs., se vor afla pentru cateva zile stransi laolalta si sunt rare ocaziile cand se intampla asa ceva.
Ca urmare, intr-o astfel de imprejurare, trebuie sa intrati in regim de activitate continua. Nu aveti timp de irosit! Dar cum veti traduce acest eveniment in profit? Cum puteti obtine avantaje maxime pentru firma dvs.?
1. Proiectati-va strategia de atac inainte de a va parasi biroul. Stabiliti scopuri precise pentru fiecare dintre contactele programate, fie ca este vorba de apropierea unor clienti potentiali, pastrarea unor clienti actuali sau suplimentarea vanzarilor contractate. In acelasi timp, stabiliti clar si modul in care veti materaliza aceste teluri.
2. Ajungeti la locul faptei cu o zi inainte. Veti avea avantajul relaxarii si acumularii informatiei proaspete asupra tuturor punctelor esentiale ale manifestarii. De asemenea, multi participanti vor calatori cam in acelasi timp cu dvs. Incercati sa-i contactati inainte de a incepe reuniunea.
3. Pregatiti-va cu atentie si exersati prezentarea produselor sau a serviciilor oferite. Deschiderea conversatiei de afaceri, argumentele de forta si atuurile-surpriza trebuie sa fie perfect stapanite.
4. Trageti la hotelul cel mai bun. Astfel, veti fi in mijlocul a ceea ce se petrece. Va costa, evident, ceva bani in plus, dar merita cu prisosinta.
5. Vizitati locul in care se va desfasura manifestarea, inaintea deschiderii acesteia. Chiar daca nu sunteti expozant, gasiti o modalitate de a patrunde in incinta targului. Acest lucru va va furniza un avantaj tactic si va poate usura o serie de contacte profitabile, din cauza ca multi manageri ai firmelor expozante sunt deja acolo, supraveghind ultimele retusuri la pavilioanele proprii. Aceasta este o perioada propice pentru o abordare ferita de tensiunea si de presiunea timpului, specifice desfasurarii unui targ.
6. Fiti, in fiecare zi, primul care soseste si ultimul care paraseste manifestarea. Aceasta tactica aduce un avantaj celui ce o foloseste, in raport cu cei care vin tarziu si pleaca devreme. Una sau doua ore petrecute suplimentar in incinta manifestarii pot aduce zeci de contacte profitabile.
7. Concentrati-va asupra unei suite de - sa zicem - cinci dintre cei mai importanti oameni de afaceri prezenti la manifestare si pe care ati dori sa-i cunoasteti. Faceti-va luntre si punte sa creati momentul propice pentru a le vorbi. Trebuie sa fiti constient ca astfel de oameni au pe agendele lor zeci de intalniri programate pe timpul manifestarii. De aceea, trebuie sa dovediti o doza impresionanta de imaginatie pentru ca persoana dvs. sa se fixeze in memoria interlocutorilor si pentru a obtine promisiunea unei intalniri mai substantiale dupa incheierea manifestarii.
8. Concentrati-va asupra a zece dintre clientii actuali. Intrati in legatura cu ei. Construiti o relatie amicala sau, daca e cazul, dezvoltati-o. Cunoasteti-i mai bine. Descoperiti ce planuri strategice au si care ar putea sa fie locul ocupat de firma dvs. in cadrul acestora. Invitati-i la cina. Consolidati-va pozitia de furnizor.
9. Concentrati-va asupra a zece dintre clientii potentiali. Intrati in legatura cu ei. Treziti-le un interes real. Obtineti angajamente ferme pentru intalniri viitoare sau, si mai bine, pentru afaceri viitoare.
10. Descoperiti din timp ce receptii sau petreceri sunt planificate in cercul participantilor. Luati parte la acelea unde exista sansele cele mai mari de a va intalni cu oameni care va intereseaza cel mai mult.
11. Pastrati-va mintea treaza tot timpul. Este un avantaj incontestabil. Deci, distrati-va la petrecere, dar faceti-o intr-un mod inteligent si fara a va pierde luciditatea.
12. Participati la seminariile sau conferintele unde va puteti intalni cu oamenii care va intereseaza. Imprejurarea ca s-ar putea nimeri sa stati pe scaunul din vecinatatea unuia dintre acestia se poate dovedi un factor extrem de benefic. De aceea, cand va intalniti intamplator cu cineva care prezinta interes, intrebati-l si la ce seminar va participa. Nu ramane, apoi, decat sa fiti prezent acolo...
13. Nu pierdeti timpul cu activitati neprofitabile. Fiecare secunda este importanta!
14. Rezervati-va timp, la incheierea unei zile, pentru a va planifica actiunile de a doua zi. Lucrurile se desfasoara rapid la o astfel de manifestare, ceea ce poate determina o usoara senzatie de preaplin si de confuzie. De aceea, gasiti-va in fiecare seara cateva minute pentru a pune pe hartie ideile si initiativele pentru ziua urmatoare.
15. Cautati sa iesiti in evidenta. Ar fi indicat sa sustineti, in cadrul seminarului sau conferintei, o comunicare. Aceasta va fi elocventa pentru gradul de profesionalism ce va caracterizeaza pe dvs. si firma dvs. Fiti atenti la alegerea subiectului, astfel incat oamenii care va intereseaza sa fie tentati sa participe.
16. Luati-va notite pe spatele cartilor de vizita, imediat dupa ce le-ati primit. Daca veti realiza foarte multe contacte, nu veti fi in stare sa va amintiti toate detaliile legate de oamenii intalniti. Aveti grija sa notati si detalii de ordin personal - copii, sporturi preferate, hobby-uri etc. - pe care sa le folositi in cursul urmatoarei intalniri.
17. Luati tot timpul cu dvs. materiale promotionale de cea mai buna calitate. Impartiti-le tuturor oamenilor intalniti. Veti dispune, astfel, de un punct solid de referinta, atunci cand veti avea viitoarele intalniri de afaceri, in adevaratul sens al cuvantului.
18. Cautati sa obtineti de la gazda reuniunii lista cu toti participantii. Anexati-o la baza proprie de date si folositi-o pentru a centraliza numele oamenilor intalniti si pentru a vedea care dintre cei pe care n-ati avut sansa sa-i contactati trebuie sa-i aveti in vedere cu alta ocazie.
19. Simtiti-va bine si faceti-i si pe ceilalti sa se simta bine. Entuziasmul si umorul sunt contagioase. Oamenilor le place sa faca afaceri cu cei care au pieptul plin de energie, nu de suspine.
20. Fiti mereu pe faza! Vanati oportunitatile peste tot unde se ivesc si, mai ales, acolo unde nu va asteptati sa se iveasca: in hol, in lift, in restaurant, ba chiar si... la toaleta.
Anca Georgescu