5 calitati de lider pe care trebuie sa le aiba orice angajat, nu doar un sef
calitati de lidercalitati angajaticeosfaturi pentru angajati
Indiferent daca esti directorul general al unei companii de succes sau un simplu angajat intr-o institutie privata, calitatile de lider pe care trebuie sa le detii sunt aceleasi.
Asta pentru ca nimanui nu ii plac oamenii ursuzi, care nu stiu niciodata ce au de facut. In schimb, ii adora pe cei care sunt organizati, care isi stabilesc mai intai rezultatele pe care doresc sa le obtina si abia apoi obiectivele necesare pentru a ajunge acolo unde isi doresc.
Dezvolta-ti aceste cinci calitati de lider si impartaseste-le si celor din jur, iar apoi observa cum devii o persoana mult mai apreciata:
Transparenta
Atunci cand o problema ramane un mister, se poate transforma intr-o adevarata criza. Incearca sa vorbesti cu colegii atunci cand intalesti o situatie care iti provoaca neplaceri si gasiti impreuna solutii. Vei observa ca impartasirea situatiilor neplacute cu cei din jur ii va determina si pe colegii tai sa fie la fel de transparenti cu problemele lor, sa va cunoasteti, intelegti si sa comunicati mai bine, ca un colectiv unit.
Abilitatea de a invata
Angajatii din prima linie a unei companii reprezinta sursa excelenta pentru ceilalti pentru dobandirea de noi informatii utile in domeniul in care activeaza. Chiar daca ceea ce stii este suficient pentru a-ti desfasura activitatea curenta, nu strica sa tragi cu ochiul la proiectele superiorilor, sa intelegi ceea ce fac si sa inveti din greselile lor.
Simtul umorului
Nu este cazul sa fii prietenul tuturor angajatilor din companie, insa in niciun caz nu trebuie sa fii persoana cea mai rigida, serioasa si fara niciun strop de umor. In plus, persoanele amuzante, cele care fac glume bune sau care zambesc dimineata cand ajung la birou sunt cele mai apreciate intr-o companie.
Creativitatea
Abilitatea de a rezolva rapid problemele neprevazute reprezinta una dintre cele mai inalte forme de creativitate pentru orice angajat. Asadar, incearca sa "scoti capul din interiorul cutiei", sa gandesti in afara ei, sa gasesti o solutie prompta si orginala ori de cate ori apare ceva neprevazut.
Intuitia
Gandirea logica reprezinta o unealta excelenta in managementul afacerilor, insa de multe ori, intuitia noastra este cea care are dreptate. Bazeaza-te pe sentimentele tale atunci cand ai de luat o decizie, unde factorii logici nu ajuta prea mult!