Romanii au invatat sa sune in mod responsabil la 112. Din totalul apelurilor, aproape 60% chiar au fost urgente
ziua 112ziua serviciu urgentasts 112statistici 112apeluri 112
Pe 11 februarie, este marcata Ziua Europeana a Numarului Unic de Urgenta 112, numar comun al celor 27 de state membre ale UE, utilizat pentru a solicita interventiile agentiilor specializate - Ambulanta, Pompieri, Politie, Jandarmerie si salvatori montani. Cu aceasta ocazie, Serviciul de Telecomunicatii Speciale a prezentat statistica apelarii numarului unic de urgenta, din ultimul an.
Vestea foarte buna este, potrivit Serviciul de Telecomunicatii Speciale, ca numarul unic de urgenta 112 este apelat tot mai responsabil, de la an la an, cetatenii sunand mai mult pentru a semnala urgente reale si mai putin pentru situatii non-urgente.
In 2020, operatorii Serviciului de Telecomunicatii Speciale 112 au preluat 10.234.595 de apeluri, mai putine cu 1.067.286 fata de 2019.
Apelurile de urgenta au reprezentat 56,71% din numarul total al apelurilor receptionate.
Diferenta de 43,29% a fost data, in principal, de apeluri efectuate din eroare, solicitari de
informatii despre noul coronavirus sau diverse alte motive, farse si un mic procent de apeluri injurioase.
Apelurile receptionate in 2020 au fost transferate catre agentiile de interventie, astfel: ambulanta 53%; politie 22,99%; IGSU-SMURD 19,32%; Jandarmerie 4,1%; alte agentii 0,59%.
Anul trecut, operatorii Serviciului de Telecomunicatii Speciale ai 112 au primit cele mai multe apeluri in jurul orei 24.00, iar cele mai putine in jurul orei 03.00.
Cel mai mare numar de apeluri au fost inregistrate in data de 2 noiembrie 2020: 33.843, peste 63,71% dintre acestea reprezentand urgente (21.561 de apeluri).
Intre lunile februarie - decembrie 2020, la Serviciul de urgenta 112 s-au primit 458.370 de apeluri avand ca problematica noul coronavirus.
In Romania, Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta a fost infiintat acum 17 ani si este administrat de Serviciul de Telecomunicatii Speciale.
Foto: STS