7 motive pentru care majoritatea campaniilor publicitare esueaza
campanii publicitarereclame
In fiecare zi, consumatorul este realmente asaltat de pretutindeni de zeci de reclame transmise pe cele mai diverse cai. Va mai amintiti care a fost reclama care v-a atras atentia in mod deosebit ieri? Ce tip de mesaj a reusit sa se insinueze in memoria dumneavoastra de lunga durata, unde urmeaza sa isi desfasoare activitatea persuasiva?
De ce unele spoturi publicitare reusesc sa se “agate” de noi, in vreme ce majoritatea ne strabat, de la un capat la altul, ca pe un tub gol, parasindu-ne aproape imediat ce ne-au intampinat?
Care sunt principalele cauze ale ineficientei majoritatii campaniilor publicitare? Iata-le:
1. Continut confuz.
Reclamele de succes nu incearca sa ii comunice consumatorului totul. Cele mai bune spoturi publicitare se axeaza pe una sau doua idei principale;
2. Prea mult accent pus pe pret.
Textul majoritatii reclamelor este redactat ca si cand pretul ar fi singura variabila. Consumatorii cauta intotdeauna un pret bun si corect, insa nu au cum sa stie daca, in realitate, li se ofera cel mai bun pret. De aceea, arareori ei vor raspunde pozitiv unei reclame doar datorita pretului invocat.
3. Asteptari nerealiste.
Nu asteptati rezultate uluitoare intr-un timp foarte scurt si nu porniti la drum cu un buget insuficient. Asigurati-va dinainte ca asteptarile sunt pe masura bugetului si a timpului disponibil pentru campanie.
4. Frecventa, repetitie si consistenta prea mici.
Cei mai multi se opresc prea repede, pierzandu-si fie rabdarea, fie banii exact atunci cand campania intra pe fagasul cel bun. Daca beneficiati de o reclama buna, folositi-o cat mai mult!
5. Prea mult despre produs si prea putin despre consumator.
Reclamele cele mai bune sunt acelea care vorbesc in primul rand despre consumator: de ce ar trebui sa cumpere produsul si ce beneficii le va aduce acesta. Majoritatea reclamelor folosesc prea mult spatiu pentru a prezenta produsul, ramanand astfel prea putin timp pentru a vorbi despre client si despre nevoile sale.
6. Nememorabil, nesemnificativ, “nelipicios”.
Consumatorii nu reactioneaza decat la reclamele pe care si le amintesc. Aceasta in conditiile in care majoritatea spoturilor publicitare sunt irelevante! Cele mai bune reclame reusesc sa strapunga filtrele mentale ale consumatorului vorbind pe limba acestuia, facand apel la fondul sau emotional si creand imagini semnificative, care rezoneaza cu asteptarile si nevoile acestuia.
7. Neintelegerea intereselor consumatorului.
Destinatarii spoturilor publicitare nu au prea multa rabdare in fata reclamelor care sunt axate prea mult pe produs sau pe prezentarea afacerii. Nimeni nu asculta asa ceva!
Nimanui nu-i pasa! Vorbiti-le consumatorilor despre ceea ce ii intereseaza si veti avea din partea lor raspunsul care va intereseaza!