Stabiliti strategia de marketing incepand cu sfarsitul
marketingstrategiivanzari
Stabiliti strategia de marketing incepand cu sfarsitul
Pare foarte normal ca, atunci cand va stabiliti strategia de marketing, sa porniti din punctul in care va aflati si sa vedeti cum puteti ajunge mai departe. Dar aceasta abordare va poate limita optiunile; din acest motiv, se recomanda sa va stabiliti strategia pornind de la obiectivele finale propuse cu alte cuvinte, sfarsitul este, de fapt, inceputul.
Partizanii acestei viziuni incep cu stabilirea unor obiective ambitioase in viitor si apoi contureaza etapele in ordine descrescatoare, pana in prezent.
Aceasta abordare s-a impus datorita faptului ca multi intreprinzatori pornesc pe drumul ce li se deschide in fata, dar nu reusesc sa vada unde duce acesta. Ingustimea campului lor vizual, la figurat vorbind, ii pune de multe ori in dificultate cand apar in jur schimbari sau circumstante neprevazute. Aceste dificultati pot aparea chiar la confruntarea cu succesul (intreprinzatorii nu-i fac fata, pur si simplu!).
Cum sa vinzi in Anul Crizei? - Strategii si tehnici de vanzare adaptate situatiei de criza economico-financiara! Testate de specialisti, experti si consultanti in Vanzari!
Cea mai dificila problema in acest marketing planificat este sa vedeti TINTA. Cu alte cuvinte, trebuie sa va identificati clar obiectivele, altfel veti fi nevoit sa va desfasurati activitatea sub povara insecuritatii si a fricii, deoarece nu veti sti nici un moment incotro va indreptati.
E necesar, asadar, sa ganditi in perspectiva si sa vizualizati toate etapele de parcurs pentru a atinge punctul stabilit. Incercati sa va imaginati cum va arata firma dvs. peste 20 de ani si astfel va veti putea da seama cum va trebui sa arate ea peste 10 ani.
Apoi, stiind cum va arata firma peste 10 ani, veti sti cum va trebui sa arate peste 5 ani si asta va va ajuta sa aflati unde va trebui sa ajungeti intr-un an. Ca urmare, va va veni mult mai usor sa stabiliti ce aveti de facut peste o saptamana, maine, azi, acum.
Cand mingea de golf este departe de gaura in care trebuie introdusa, iar vizibilitatea este blocata de tufisuri inalte, marii jucatori nu expediaza lovituri la intamplare ei tintesc chiar gaura. Nu o vad, dar stiu ca ea exista si, de asemenea, stiu in ce directie si la ce distanta se afla ea.
Asemeni jucatorilor de golf, multi intreprinzatori au capacitatea de a trimite "mingea" departe, chiar foarte departe, dar aceasta capacitate e inutila atata timp cat nu exista o directie clara a "loviturii".
Retineti, asadar, ca:
- daca sunteti capabil sa va vizualizati reusita, va va fi mult mai usor sa gasiti modalitatea prin care s-o obtineti;
- un factor important al succesului si dezvoltarii este flexibilitatea, adica acceptarea schimbarilor la momentul oportun. Drumul spre obiectivul fixat poate fi foarte sinuos, adaptat situatiilor care se ivesc pe parcurs.
Mai multe articole despre acest subiect gasiti in sectiunea:
Marketing