Swisscom: 1 din 2 angajati poate fi contactat de sefi si dupa programul de munca sau in weekend
swisscomangajatistudiicomunicatiimuncaconsultanta
Swisscom si 20 Minuten au realizat un studiu despre comportamentul angajatilor in era comunicatiilor ultramoderne.
Studiul a fost efectuat cu sustinerea profesionala a Institutului pentru Cercetare in Munca si Consultanta Organizationala (iafob). Rezultatele releva faptul ca mijloacele moderne de comunicatii au un impact major asupra vietilor private si profesionale ale oamenilor.
Comportamentul legat de comunicare s-a schimbat in ultimul deceniu. Noile dispozitive, precum smartphone-urile si tabletele, precum si canalele de socializare au trasat o linie si mai neclara intre viata privata si cea profesionala.
Analiza arata ca 57% dintre angajati pot fi contactati (sunt disponibili) si seara, dupa terminarea programului de munca, in timp ce jumatate dintre acestia pot fi contactati si in weekend - fie prin intermediul telefonului (88%), al emailului (65%) sau al mesajelor SMS (59%).
Cei chestionati au spus ca principalele motive pentru care pot fi contactati si dupa program sunt responsabilitatea fata de colegi (57%) si fata de clienti (32%).
O treime dintre cei intervievati au declarat ca ar vrea sa aiba optiunea unei ierarhizari a mesajelor/apelurilor telefonice in functie de importanta si destinatia lor, pentru a le "pasa" mai departe, cand este cazul.
(
sursa: swisscom.ch)
sursa foto: flickr, paul.malon