Philippe Dubost a inceput sa-si caute un job de web product manager la finele lunii decembrie a anului trecut, informeaza CNN.
Speriat de gandul ca ar putea sa trimita zeci de CV-uri, fara sa primeasca vreun raspuns (cu totii am trecut prin asta...), Dubost si-a alcatuit CV-ul sub forma unei pagini de Amazon.com, incluzand informatii aparent ciudate, precum dimensiunea produsului, ratingul cu cinci stele, optiunile de livrare si chiar cele privind "ambalajul".
"Paginile de pe Amazon.com se potrivesc intrutotul formei unui CV", a declarat francezul. "M-am gandit ca daca o companie considera amuzant un asemenea CV, ar fi cea pentru care as lucra".
CV-ul lui Dubost a inregistrat 500 de vizite pe zi, ajungand la circa 200.000 si pagina a primit 27.000 de like-uri pe Facebook.
Dincolo de elementul viral, CV-ul a la Amazon realizat de Dubost si-a indeplinit si rolul de... CV. Astfel, din cele 800 de mesaje primite, 100 se refereau la oferte de joburi bine conturate, din Asia si Europa.
"Unele joburi sunt excelente si le-as aborda cu placere", a precizat Dubost.
Amazon e una din companiile pe care francezul le admira in primul rand. Dincolo de design, CV-ul creativ al lui Dubost ne demonstreaza, daca mai era nevoie, ca fara creativitate, nu vom ajunge nicaieri. Pachetul personal are potential de viral. Intotdeauna.
"Am realizat cat de important este brandingul personal!", a precizat Dubost.
Whitney Johnson, specialist HR, este de acord cu Dubost: "Elementele personale vor avea mereu un potential ridicat de viral".
"Daca stati sa va ganditi, oamenii nu cumpara produse, ci ii angajeaza pe candidati pentru un job. Trebuie sa le demonstrezi angajatorilor ca esti persoana potrivita".
Sfatul lui Dubost? Aveti nevoie de diferentiere! "Chiar daca nu se aplica in cazul tuturor industriilor; daca vrei sa devii contabil, acest CV nu iti va folosi la nimic". "Poti veni insa cu elemente relevante pentru industria in care activezi sau iti doresti sa activezi".