Atunci cand masori valoarea unui angajat nu uita de un detaliu crucial: INFLUENTA
angajatinfluentaangajatorsalesforce.cominfluencer
De cele mai multe ori performantele unui angajat sunt masurate astazi in functie de vanzari sau numarul de proiecte finalizate. Maine, angajatorii vor tine cont de un detaliu extrem de important: influenta in organizatie a angajatului.
Tocmai de aceea, una din cele mai mari companii din lume producatoare de software pentru mediul de business, Salesforce.com, a lansat Influencer, un serviciu care masoara cat de influent este un angajat in interiorul unei companii.
Influencer vine ca o functie suplimentara a retelei sociale corporate Chatter, oferita de Salesforce.com.
Dave King, director de marketing responsabil cu Chatter, a declarat pentru publicatia FastCompany.com ca, desi Influencer nu este un produs finalizat, este totusi folosit de foarte multe companii.
Unii manageri au transmis ca atunci cand au un proiect important de implementat in organizatie, Influencer ii ajuta sa aleaga cei mai influenti angajati ca sa se ocupe de treaba.
Directorul executiv al Salesforce.com, Marc Benioff, a aflat care sunt cei mai influenti angajati din companie cu ajutorul Influencer. Printre acestia se numara, surprinzator pentru unii, ingineri cu varste cuprinse intre 22 si 23 de ani.
Salesforce.com nu a transmis exact cum functioneaza algoritmul Influencer. Stim doar ca acesta nu tine cont de volumul de continut publicat de un angajat pe reteaua sociala. De fapt, Influencer ii penalizeaza pe angajatii "prea zgomotosi". Conteaza mai mult numarul de like-uri si de cate ori un comentariu este redistribuit, potrivit lui King.
El spune ca, pentru o evaluare mai potrivita a angajatilor, managerii ar trebui sa foloseasca, pe langa influencer, si un alt serviciu. Salesforce.com a achizitionat recent Rypple, un serviciu care le permite angajatilor sa-si ofere unii altora insigne pentru munca pe care o depun.