Brandul Dracula, pe picior de egalitate cu monstrul din Lochness, vrajitoarele din Salem si OZN-urile din Roswell
brand draculafptsmonstru lochnessozn roswellvrajitoare salem
Federatia Patronatelor din Turism si Servicii (FPTS) a observat ca mai multe publicatii din strainatate si site-uri cunoscute de turism si-au declarat uimirea ca Romania nu foloseste brandul Dracula pentru promovarea turismului.
Publicatiile si site-urile respective, care acopera o gama vasta de titluri, cum ar fi International Business Times, News Discovery, Asian News International, Business Standard, India Vision, Times of India, Greek Herald, Euro Sun, Colorado Star, Hong Kong Herald, New Orleans Sun, Yahoo News India, Taiwan Sun, Global Travel Industry News fac apologia argumentata a folosirii brandului Dracula si sesizeaza timpul pierdut in care brandul Dracula nu a fost exploatat.
Conform FPTS, exemplele de succes folosite de media internationala pentru a arata in ce fel poate profita turismul romanesc de pe urma lui Dracula includ ofertele pentru turisti axate pe Lochness, in Scotia, pe legenda vrajitoarelor din Salem, Massachusetts, si pelerinajele la OZN-urile care ar fi aterizat in Roswell, New Mexico.
Unele dintre publicatii observa ca turistii il iubesc pe Dracula, dar localnicii il urasc, ceea ce impiedica folosirea legendei pentru a atrage turisti.
Aceasta atentie acordata brandului Dracula, dar si observatiile pertinente din media internationala referitoare la potentialul legendei, vin sa confirme ca mitologia din jurul lui Vlad Tepes fascineaza in cel mai inalt grad si ar fi extrem de utila in atragerea turistilor straini, considera FPTS.